Patrick Zgłoś #21 Napisano 2 Listopada 2010 Dokładnie, poruszaj i powinno zejść. WD 40 może tez pomóc. Jest to normalne mocowanie na wieloklin. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziutekF Zgłoś #22 Napisano 2 Listopada 2010 Tak jest zapieczone. Popsikaj wd. i zdejmiesz,ja u siebie popryskałem 2 razy i następnego dnia lekko ściągnąłem do renowacji silniczka. Pozdrawiam-Józek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #23 Napisano 8 Stycznia 2011 Witam Nie zakładam nowego tematu żeby nie śmiecić na forum.. Potrzebuje pomocy w sprawie wycieraczek przednich. Otóż problem polega na tym że przestają one działać w 1 pozycji ( Wycieranie " co chwile" ) Pochodzi troche i potem żadne nie chcą sie włączyć.. Dopiero jak włącze na 3 pozycje ( najszybsze wycieranie ) wszystko tak jak by sie resetowalo. Strasznie jest to uciążliwe, wiecie panowie może w czym tkwi problem? Poczytalem tematów troche po googlowałem i nic niestety nie mogłem znaleść.. pozdrawiam mechanizm do przesmarowania opis na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcinie Zgłoś #24 Napisano 8 Stycznia 2011 Witam Nie zakładam nowego tematu żeby nie śmiecić na forum.. Potrzebuje pomocy w sprawie wycieraczek przednich. Otóż problem polega na tym że przestają one działać w 1 pozycji ( Wycieranie " co chwile" ) Pochodzi troche i potem żadne nie chcą sie włączyć, ani pojedyncze wytarcie ani to "co chwile" ani to non stop ale powolne.. Dopiero jak włącze na 3 pozycje ( najszybsze wycieranie ) wszystko tak jak by sie resetowalo i działają wszystkie pozycje. Strasznie jest to uciążliwe, wiecie panowie może w czym tkwi problem? Poczytalem tematów troche po googlowałem i nic niestety nie mogłem znaleść.. pozdrawiam ---------- Post added at 23:11 ---------- Previous post was at 22:11 ---------- mechanizm do przesmarowania opis na forum Kolego, mógłbyś mi linka podrzucić? Szukam juz chyba z godzine i nic nie moge znaleść Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #25 Napisano 8 Stycznia 2011 Witam Nie zakładam nowego tematu żeby nie śmiecić na forum.. Potrzebuje pomocy w sprawie wycieraczek przednich. Otóż problem polega na tym że przestają one działać w 1 pozycji ( Wycieranie " co chwile" ) Pochodzi troche i potem żadne nie chcą sie włączyć, ani pojedyncze wytarcie ani to "co chwile" ani to non stop ale powolne.. Dopiero jak włącze na 3 pozycje ( najszybsze wycieranie ) wszystko tak jak by sie resetowalo i działają wszystkie pozycje. Strasznie jest to uciążliwe, wiecie panowie może w czym tkwi problem? Poczytalem tematów troche po googlowałem i nic niestety nie mogłem znaleść.. pozdrawiam ---------- Post added at 23:11 ---------- Previous post was at 22:11 ---------- Kolego, mógłbyś mi linka podrzucić? Szukam juz chyba z godzine i nic nie moge znaleść to jest do 3bg ale tak samo robisz http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40008 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarny19803 Zgłoś #26 Napisano 19 Stycznia 2011 Witam. Wmoim pasku bylo po troche z karzdego postu. Mianowicie nieraz właczaly sie przy odpaleniu samochodu, zatrzymywaly sie w polowie szyby, nie dzialal najszybszy bieg, wogole chodzily jak chcialy. Zabralem sie za czyszczenie mechanizmu wycieraczek, ciezko sie tam dostac najpierw trzeba odkrecic komputer jedna srobka z prawej strony jedna w srodku z lewej, zdjac podszybie delikatnie podwazajac z poczatku prawej lub lewej strony, trzeba wsadzic delikatnie plaski srubokret miedzy szybe a plastik i delikatnie podwazyc. Nastepnie pomalutku wypinac podszybie jest wcisniete w uszczelke. U mnie zeby wyciagnac mechanizm wycieraczek musialem odkrecic silnik wycieraczek zeby wyszlo, troche kombinowania i wylazlo. Okazalo sie, ze sam mechanizm nie jest zatarty, wiec przyczyny trzeba szukac w silniku, przekaznik wykluczylem gdyz bylo go slychac jak pyka. Odpielem silniczek zdjelem plastikowa oslone wygladalo na ok, odkrecilem 2 torksy, zeby zdjac metalowa czarna osłone i .... szok, wszystko zardzewiale, cały uklad scalony i wirnik. Wyczyscilem najpierw wd-40 i wygladalo lepiej ale sam wirnik delikatnie przeczyscilem szczotka druciana. W obudowie sa 2 magnesy, na ktorych tez zebrala sie rdza i przawdopodobnie nie bylo przewodzenia pradu, tez je wyczyscilem. Po nzmontowaniu smigaja jak nowki. Dodam jeszcze ze po skrecenoiu silniczka zakleilem laczenie tasma izolacyjna. Mam nadzieje, ze komus pomoge bo sam szukalem odpowiedzi na nurtujace mnie pytania jak sie za to zabrac. Nie bac sie sam jestem laikiem i nie mam pojecie o mechanice i udalo mi sie to zrobic. U mechanika jak bylem krzyknal 300zl.Pozdrawiam i powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabol Zgłoś #27 Napisano 2 Marca 2011 Ponownie ja, z tym samym problemem, wycieraczki WRACAJĄ część wody po środku, - pióra wymieniane - ramiona wymienione nadal to samo, byłem u jednego mechanika który stwierdził że zostaje tylko doginanie... bo widocznie nie dociskają odpowiednio. Czy jest opcja że np silniczek wycieraczek nie jest dobrze zamocowany (dokręcony)? Nie mam pomysłów, a w deszczu jeździ się naprawdę kiepsko. Jestem tak zdesperowany że mogę nawet zapłacić za rozwiązanie problemu... pzdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #28 Napisano 2 Marca 2011 Ponownie ja, z tym samym problemem, wycieraczki WRACAJĄ część wody po środku,- pióra wymieniane - ramiona wymienione nadal to samo, byłem u jednego mechanika który stwierdził że zostaje tylko doginanie... bo widocznie nie dociskają odpowiednio. Czy jest opcja że np silniczek wycieraczek nie jest dobrze zamocowany (dokręcony)? Nie mam pomysłów, a w deszczu jeździ się naprawdę kiepsko. Jestem tak zdesperowany że mogę nawet zapłacić za rozwiązanie problemu... pzdro. może sprężyny są za słabe w ramionach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabol Zgłoś #29 Napisano 2 Marca 2011 może sprężyny są za słabe w ramionach to wiadomo, dlatego ramiona wymieniłem na nówki w serwisie... chyba że jest jeszcze opcja jakiegoś 'podkręcenia' tych sprężyn. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #30 Napisano 2 Marca 2011 to wiadomo, dlatego ramiona wymieniłem na nówki w serwisie... chyba że jest jeszcze opcja jakiegoś 'podkręcenia' tych sprężyn. a wycieraczki nie skaczą po szybie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabol Zgłoś #31 Napisano 2 Marca 2011 Nie, ale widać że jak jest przy końcu (w sensie zabiera wode do lewej strony) to właśnie nie dociska i zawraca ze sobą troche wody (przy prędkości 90> jest to bardzo irytujące), muszę wtedy włączyć wycieranie na maxa i jakoś da się jechać... śruby ramiom dokręcone na maxa, nie mogę dojść co może być nie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #32 Napisano 2 Marca 2011 Nie, ale widać że jak jest przy końcu (w sensie zabiera wode do lewej strony) to właśnie nie dociska i zawraca ze sobą troche wody (przy prędkości 90> jest to bardzo irytujące), muszę wtedy włączyć wycieranie na maxa i jakoś da się jechać... śruby ramiom dokręcone na maxa, nie mogę dojść co może być nie tak spróbuj wymienić same sprężyny na mocniejsze w sklepie z częściami rolniczymi dostaniesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabol Zgłoś #33 Napisano 2 Marca 2011 Ok, dzięki! Dam info co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emigrant Zgłoś #34 Napisano 2 Marca 2011 Wygląda na to że ten typ tak po prostu ma ja w swoim wymieniłem po kolei pióra wycieraczek na nowe z serwisu pomogło ale nie do końca dalej pozostawała lekka smuga w momencie wracania wycieraczek ale miałem bardzo porysowana szybę zawalem na to pech chciał że szyba mi strzeliła i musiałem ja wymienić po wymianie szyby dalej ten sam problem a wiec zamówiłem nowe ramiona oryginalne duża różnica ale zawsze jest jakieś ale. Mogło być lepiej, teraz przydało by się wymienić znowu pióra wycieraczek bo od pierwszej wymiany minął prawie już rok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabol Zgłoś #35 Napisano 3 Marca 2011 (edytowane) Mhm... tylko nurtuje mnie pytanie - od czego jest to zależne? Może właśnie silniczek nie jest dokręcony ehh... dziś szukam sprężyny albo może szyba za mocno dociska.. może może może heh Edytowane 3 Marca 2011 przez grabol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #36 Napisano 3 Marca 2011 (edytowane) Już tu kiedyś o tym pisałem-ja mam dokładnie to samo. Jeden z kolegów doradził mi wymianę ramienia, ale widzę, że tu już co nie którzy wymienili ramiona na nowe i dalej to samo. Ja mam kierownice po prawej stronie i kierowcy wycieraczka wracając zostawia ominięty placek mniej więcej na wysokości moich oczu-wszystko od prędkości ok 100km/h wzwyż. Jak Kupiłem paska to miał 3 lata. Pierwsze co wymieniłem to wycieraczki bo była masakra na starych-nic już nie zbierały. Kupiłem w sklepie bosch aero flat i od razu zauważyłem ten efekt. Nawet chciałem reklamować wycieraczki, ale jakoś nigdy tego nie zrobiłem. Pół roku później wymieniłem szybę na nową Pilkingtona. Dalej to samo. Po dwóch latach wycieraczka kierowcy zaczęła pierdzieć i przeskakiwać. Wymieniłem, choć co ciekawe, pasażera wciąż pracowała idealnie. Kupiłem kolejny komplet Bosch aeroflat. Dalej to samo. Po roku wycieraczka kierowcy zaczęła pierdzieć i przeskakiwać. Pasażera znów ok. Wymieniłem na kolejnego Boscha, którego mam do teraz. Pewnego razu złapałem za ramiona i ramię pasażera stawia dużo mocniejszy opór przy odciąganiu, aniżeli kierowcy. Zdemontowałem więc ramię kierowcy z myślą podmiany sprężyny-niestety, niestety nie znalazłem takiej sprężyny u siebie i w dodatku przy zakładaniu naciągnąłem ja sobie jeszcze bardziej, czego efektem był jeszcze słabszy docisk niż przed. I teraz to to nawet na postoju wycieraczka zostawiała niestarty obszar. Kupiłem używane ramię w wizualnie bardzo dobrym stanie i wróciłem do początku, czyli przy niższych prędkościach ok, przy wyższych tragedia. Oczywiście znów pociągnąłem za pióra i kierowcy stawia minimalny opór w porównaniu do pasażera. Więc moja konkluzja jest taka, że sprężyny ramienia kierowcy są po prostu za słabe i nie dociskają jak powinny, więc w czasie powrotu wycieraczki przy wyższej prędkości, powietrze unosi środkową część wycieraczki, zostawiając nie starta powierzchnie. Będę próbował wymienić sprężynę w tym moim fabrycznym ramieniu na mocniejszą-muszę tylko takową znaleźć. Ewentualnie jak się wkurzę, to zmienię na ramiona starego typu... Widziałem, że Peugeot 307 z 2009 ma konstrukcyjnie i wizualnie takie same/podobne ramiona co 3bg. Złapałem i naciąg jest o niebo mocniejszy, aniżeli u nas. Edytowane 3 Marca 2011 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabol Zgłoś #37 Napisano 3 Marca 2011 Dobra... to ja narazie szukam sprężyny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marunio77 Zgłoś #38 Napisano 17 Grudnia 2011 Witam. W moim pasku wycieraczki działają dobrze na każdym biegu, tak jak być powinno - bez oporów, wolnej pracy, rzezenia itp. Problem pojawia sie jak chce je wyłączy. Praesuwam na pozycje wyłączona i zaczynaja chodzić ciagle przez ok 10sek a potem zatrzymują sie w jakimś przypadkowym miejscu. Czytałem posty o czyszczeniu mechanizmu, ale u mnie to nie wygląda na problem mechaniczny, tylko elektryczny. Liczę na wasze sugestie, co sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #39 Napisano 17 Grudnia 2011 Praesuwam na pozycje wyłączona i zaczynaja chodzić ciagle przez ok 10sek a potem zatrzymują sie w jakimś przypadkowym miejscu.może to styki w manetce lub przekaźnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marunio77 Zgłoś #40 Napisano 18 Grudnia 2011 Ok, dzięki. Spróbuje z przekaznikiem najpierw. Manetka "wydaje sie" w porządku. Wszystko zalacza sie bezproblemowo, No ale zobaczymy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach