mofnet Zgłoś #1 Napisano 2 Maja 2019 (edytowane) Witam, prosze o pomoc w identyfikacji przyczyny hałasu silnika. Objaw jest taki, iż po dłuższym postoju, jak silnik jest zimny, przy pierwszym uruchomieniu, przez kilka sekund z silnika słychać metaliczny hałas - stukanie. Dzwięk pojawia się co kilka uruchomień. Nie jest to za każdym razem ale co kilka dni. W ASO twierdzą że to regulują się zawory. Na forach czytałem ze to może być napinacz rozrządu lub może filtr nie trzyma oleju. Dodam, że olej wymieniam co 15 tys. Millers 5W30 LL. Przed wymianą i po objaw jest taki sam. Wymiana oleju nie wpłynęła na objawy. Prośba o pomoc. 20180817_062949.mp4 Edytowane 2 Maja 2019 przez mofnet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #2 Napisano 2 Maja 2019 (edytowane) Mam czasem podobnie ,ale ja stawiam na nastawnik faz rozrządu ,bo pare razy czujnik wałka rozrządu zgłaszał błąd i rozrusznik długo kręcił . Narazie wymieniłem czujnik numer części kilkakrotnie się zmieniał więc chyba jakieś problemy były techniczne z nim. Ale to mogą też być popychacze hydrauliczne zaworów tak jak ci powiedzieli .. Przyczyną może być pompa oleju , spróbj wymienić olej , u mnie często pojawiało się to zimą , a teraz jakby ustało może wymiana czujnika pomogła... Edytowane 20 Stycznia 2020 przez mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mofnet Zgłoś #3 Napisano 2 Maja 2019 (edytowane) Rzeczywiście zdarza się że czasem rozrusznik długo kręci, ale nie pamietam aby wtedy pojawiał się też hałas. Oczywiście zweryfikuję. Witam, mam też filmik jak długo kręci przed zapaleniem. Zauważyłem, że te objawy są przede wszystkim przed lub po wypalaniu filtra cząstek stałych DPF. Czy wiecie co to jest za usterka? Czy może to być nastawnik faz rozrządu? 20200116_062609.mp4 Edytowane 2 Maja 2019 przez mofnet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pisak112 Zgłoś #4 Napisano 8 Lutego 2020 znalazłeś przyczynę kolego? mam identyczny problem z zapalaniem i też taki dżwięk przy odpalaniu ,już zamówiłem zawór nastawnika . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mofnet Zgłoś #5 Napisano 9 Lutego 2020 Problem dalej analizowany jest przez ASO. W ASO stawiają jednak na wtryski. Być może leje się z któregoś. Jest na to sposób by to sprawdzić. Po nocy podłączają kompa i widzą czy wszystkie nastawy są ok. Nie miałem jednak czasu by oddać auto do serwisu. Daj znać czy u Ciebie pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pisak112 Zgłoś #6 Napisano 22 Lutego 2020 (edytowane) W dniu 9.02.2020 o 09:13, mofnet napisał: Problem dalej analizowany jest przez ASO. W ASO stawiają jednak na wtryski. Być może leje się z któregoś. Jest na to sposób by to sprawdzić. Po nocy podłączają kompa i widzą czy wszystkie nastawy są ok. Nie miałem jednak czasu by oddać auto do serwisu. Daj znać czy u Ciebie pomogło. Zmieniłem sam ten zawór regulacyjny bez obudowy i problem ustal , minęło już około 2 tygodnie i auto odpala idealnie. nie ma tez tego specyficznego stukania po odpaleniu, pozdrawiam. Edytowane 22 Lutego 2020 przez pisak112 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ttom11 Zgłoś #7 Napisano 23 Lutego 2020 Zawór regulacyjny, od czego zmieniłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pisak112 Zgłoś #8 Napisano 23 Lutego 2020 Zawór regulacyjny nastawnika 03L906455C i uszczelka Numer katalogowy 03L145215F , ja kupiłem w Polbisauto Olsztyn , zawór 350zł uszczelka 52. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mofnet Zgłoś #9 Napisano 24 Lutego 2020 Witam, wykonałem przegląd na koniec stycznia - zgłosiłem ASO objawy. podłączyli kompa i nic nie wyszło. Czy coś dodatkowo zrobili nie wiem. ASO stawia jednak na problem z wtryskiem - leje się z np. jednego i twierdzą że dokładnie mogą być wtedy takie objawy. Kupiłem dodatek do czyszczenia wtrysków i układu paliwowego. Przejechałem na dodatkach ponad tysiąc kilometrów. Być może wtrysk się wyczyścił. Od tego czasu nic się nie dzieje, tj. nie ma ww. objawów. Jeżeli objawy wrócą to muszę jechać do ASO i zostawić auto na noc, by rano silnik był zimny i po podłączeniu kompa widać wtedy jakie są nastawy i co ew. zawiniło. Witam, ciąg dalszy przygody z hałasem. Zostawiłem auto na noc w ASO. Rano podłączyli kompa i wynik jest taki że wtryski mieszczą się w normie. Stawiam coraz bardziej na ww. zawór. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach