Skocz do zawartości
mofnet

Hałas silnika przy uruchomieniu 2.0 TDI 150KM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, prosze o pomoc w identyfikacji przyczyny hałasu silnika.

Objaw jest taki, iż po dłuższym postoju, jak silnik jest zimny, przy pierwszym uruchomieniu, przez kilka sekund z silnika słychać metaliczny hałas - stukanie.

Dzwięk pojawia się co kilka uruchomień. Nie jest to za każdym razem ale co kilka dni. 

W ASO twierdzą że to regulują się zawory.

Na forach czytałem ze to może być napinacz rozrządu lub może filtr nie trzyma oleju.

Dodam, że olej wymieniam co 15 tys. Millers 5W30 LL. 

Przed wymianą i po objaw jest taki sam. Wymiana oleju nie wpłynęła na objawy. 

Prośba o pomoc.

 

Edytowane przez mofnet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam czasem podobnie ,ale ja stawiam na nastawnik faz rozrządu ,bo pare razy czujnik wałka rozrządu zgłaszał błąd i rozrusznik długo kręcił . Narazie wymieniłem czujnik numer części kilkakrotnie  się zmieniał więc chyba jakieś problemy były techniczne z nim. Ale to mogą też być popychacze hydrauliczne zaworów tak jak ci powiedzieli ..

Przyczyną może być pompa oleju , spróbj wymienić olej , u mnie często pojawiało się to zimą , a teraz jakby ustało może wymiana czujnika pomogła...

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście zdarza się że czasem rozrusznik długo kręci, ale nie pamietam aby wtedy pojawiał się też hałas. Oczywiście zweryfikuję.    

 

Witam, mam też filmik jak długo kręci przed zapaleniem. Zauważyłem, że te objawy są przede wszystkim przed lub po wypalaniu filtra cząstek stałych DPF. Czy wiecie co to jest za usterka? Czy może to być nastawnik faz rozrządu?

 

Edytowane przez mofnet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znalazłeś przyczynę kolego? mam identyczny problem z zapalaniem i też taki dżwięk przy odpalaniu ,już zamówiłem zawór nastawnika .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem dalej analizowany jest przez ASO. W ASO stawiają jednak na wtryski. Być może leje się z któregoś. Jest na to sposób by to sprawdzić. Po nocy podłączają kompa i widzą czy wszystkie nastawy są ok. Nie miałem jednak czasu by oddać auto do serwisu. Daj znać czy u Ciebie pomogło. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.02.2020 o 09:13, mofnet napisał:

Problem dalej analizowany jest przez ASO. W ASO stawiają jednak na wtryski. Być może leje się z któregoś. Jest na to sposób by to sprawdzić. Po nocy podłączają kompa i widzą czy wszystkie nastawy są ok. Nie miałem jednak czasu by oddać auto do serwisu. Daj znać czy u Ciebie pomogło. 

Zmieniłem sam ten zawór regulacyjny bez obudowy i problem ustal , minęło już około 2 tygodnie i auto odpala idealnie. nie ma tez tego specyficznego stukania po odpaleniu, pozdrawiam.

Edytowane przez pisak112

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór regulacyjny, od czego zmieniłeś? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór regulacyjny nastawnika 03L906455C i uszczelka Numer katalogowy 03L145215F ,

ja kupiłem w Polbisauto  Olsztyn , zawór 350zł uszczelka 52.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wykonałem przegląd na koniec stycznia - zgłosiłem ASO objawy. podłączyli kompa i nic nie wyszło. Czy coś dodatkowo zrobili nie wiem. ASO stawia jednak na problem z wtryskiem - leje się z np. jednego i twierdzą że dokładnie mogą być wtedy takie objawy. Kupiłem dodatek do czyszczenia wtrysków i układu paliwowego. Przejechałem na dodatkach ponad tysiąc kilometrów. Być może wtrysk się wyczyścił. Od tego czasu nic się nie dzieje, tj. nie ma ww. objawów. Jeżeli objawy wrócą to muszę jechać do ASO i zostawić auto na noc, by rano silnik był zimny i po podłączeniu kompa widać wtedy jakie są nastawy i co ew. zawiniło. 

 

Witam, ciąg dalszy przygody z hałasem. Zostawiłem auto na noc w ASO. Rano podłączyli kompa i wynik jest taki że wtryski mieszczą się w normie. Stawiam coraz bardziej na ww. zawór.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności