Skocz do zawartości
GerciuF

Problem z przyspieszeniem PASSAT B5FL AVF 1.9tdi.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. 

Problem zaczął się jakiś czas temu. 

Zauważyłem że podczas rozpędzania samochodu, pojawia się takie dziwne szarpanie (nazwałbym to brakiem ciągłości mocy silnika :D). Pojawia się ono w zakresie obrotów 1700- 2100. Wtedy wymieniłem wiązke  wtrysków w pokrywie. Problem jakby się zmniejszył ale nadal byl wyczuwalny (w mniejszym stopniu ale było czuć to szarpanie). Z biegiem czasu szarpanie było z powrotem wyczuwalne tak jak gdy to zauważyłem.  W międzyczasie "wykoleiła" się turbina którą zregenerowałem w renomowanym serwisie turbin, z myślą że to ona miała na to znaczący wpływ. Niestety. Szarpanie nadal pozostaje. Wykluczyłem wiązke i turbine, gdzie dalej szukać tego przyczyny?

Przepływka?

Pompa paliwa?

Jakie są objawy awarii przepływomierza lub pompy?

Proszę o waszą pomoc i porady. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problemu szukaj, jak już słusznie się domyśliłeś, w dostarczeniu do cylindra/cylindrów, paliwa. Dotyczy to :

-pomp (elektryczna w baku, tandem przy głowicy)

- pompowtrysków, ich uszczelnień jak i ich samych.

Do tego dochodzi jeszcze wałek rozrządu - wytarte krzywki uruchamiające pompowtryski, który jest bardzo częstym powodem takich usterek. Wspomnieć też trzeba o gniazdach, w których osadzone są pompowtryski, a więc głowica....

Aby chociaż spróbować zawęzić krąg podejrzewanych podzespołów, potrzebne jest więcej danych. A mianowicie wykonanie logów odpowiednich grup. Wykonanych najlepiej w chwili występowania (to oczywiste) usterki.

O przepływomierzu (jeśli mowa o usterce, którą opisujesz) radzę zapomnieć. Turbosprężarka w tym przypadku jest też ślepym zaułkiem ale to już wiesz.... 

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie taki sam objaw w AWX. Pojeździliśmy trochę z testerem i mechanikowi to wygląda na zbyt dużą dawkę wtrysku na 3 cylinder (korekcje w granicach 1,5 - 2,30 ) Z racji tego, że wtryski były regenerowane u Gładyska w Krakowie nie do końca uważam, że winien jest sam wtrysk. Owszem, mogła się zdarzyć jakaś lipa przy regeneracji, ale... są też inne problemy. Samochód kopci rano przy ruszaniu na siwo (obłok dymu, potem spokój - jest tak od 4 lat, zaczęło się to jeszcze przed regeneracją wtrysków, zjawisko jednak pojawia się przy coraz to niższej temperaturze). Ma nalatane 411 tys km. Nigdy nie było nic robione z głowicą od nowości. Wiem, że oringi pompowtryskiwaczy już wyrobiły rowki w gniazdach. Będziemy z kolegą zrzucać głowicę - chcę ją dać do pełnej regeneracji, łącznie z gniazdami, prowadnicami zaworowymi, uszczelniaczami itd. Dopiero jak będę miał pewność, że cylinder jest w pełni szczelny (zgodnie z założeniami konstrukcyjnymi) można w razie czego kierować uwagę na wtrysk. Przy głowicy po tym przelocie wymieniać wtryski jako pierwsze to loteria. Tak naprawdę przecież korekcja jest tylko odpowiedzią sterownika na parametry tworzenia mieszanki palnej w cylindrze i osiągane ciśnienia spalania. Nie mając pewności, czy cylinder jest szczelny (zawory, uszczelniacze, o-ringi) nie ma mowy o stwierdzeniu uszkodzenia pompowtryskiwacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności