Jump to content
decepoi

Passat B6 2.0TDI BMP brak reakcji na gaz po odpaleniu na ciepłym silniku (błędy g40 i g28)

Recommended Posts

Witam wszystkich.

** na wstępie dodam, że przewertowałem całe forum pod różnymi hasłami **

Od tygodnia borykam się z następującym problemem i mam nadzieję na jakieś wskazówki.

Po odpaleniu silnika gdy jego temperatura jeszcze nie spadła do 0* i wynosi ok 50*-70*, po przejechaniu 100-200m nagle czuć szarpnięcie/przyhamowanie oraz dzieją się następujące rzeczy:

- Wyświetla ENGINE FAULT WORKSHOP

- Zaczyna migać kontrolka świec

- Zapala się kontrolka trakcji

- Zapala się kontrolka awarii hamulca ręcznego

- Wyświetla na ekranie Ikonę tempomatu z wykrzyknikiem po jej lewej stronie (tempomat przestaje działać)

- Samochód nie reaguje na pedał gazu

- Uruchamia się wentylator chłodnicy na pełnych obrotach

 

Po 2-3 ponownych odpaleniach samochód zaczyna reagować na gaz i jestem w stanie kontynuować jazdę. Zostają kontrolki hamulca ręcznego oraz tempomaty z wykrzyknikiem (tempomat dalej nie działa).

Problem występuje tylko po 'przystanku' / nie wychłodzeniu silnika.

Pierwszy raz wystąpił po tym jak weekend spędził na zewnątrz (śr temp ok -2*), podróży 100km i 5 minutowym przystanku 

Jeśli odpalę samochód z rana (po nocy) lub po robocie (8h na parkingu) tego problemu nie ma - ładna kultura pracy silnika, wszystko super chodzi.

 

 

VIAKEN 5053 ITS za pierwszym razem wykazał następujące błędy:

000802 - Engine Speed Sensor (G28) - zasilanie

000833 - Camshaft Position Sensor (G40) - Zasilanie

001602 - Sessor resistance Voltage A: Circuit - Zbyt duża wartość rezustancji

001688 - Sensor reference Voltage C - sp

005683 - Accelerator position sensor 2 (G185) - Zasilanie

012601 - Regulacja długości przewodu kolektora dolotowego - Zasilanie

 

Po usunięciu błędów i odpaleniu silnika problem odrazu wystąpił - wentylator odrazu się uruchomił na maksymalnych obrotach i po chwili obrotomierz zaczął wariować - obroty początkowo spadły do 400 / min, po chwili silnik zgasł a obrotomierz zaczął po woli oscylować między 400 a 4000 obrotów (z 10 sekund)

Po tej akcji pojawiły się błędy:

000833 - Camshaft Position Sensor (G40)

001602 - Sessor reference Voltage A: Circuit - sp

001688 - Sensor reference Voltage C - sp

 

po ponownym usunięciu błędu i przejechaniu 100-200 m znowu ww. problem. Po podpięciu vaga są te same 3 błędy ale przy każdy "Zbyt duża wartość rezystancji" (z tym komunikatem pokazują się już za każdym razem).

 

Czy ktoś z Państwa miał może podobny problem?

 

Zanim wymienię G40 chciałbym wykluczyć inne rzeczy:

Moją uwagę zwróciła masa błędów z zasilaniem i zbyt dużą wartością rezystancji. (błędy tego typu występują również na innych modułach - Radio, Centr zesp elektr, klima)

Czy problemem może być akumulator?(ma już z 5-6 lat) Jakie powinien mieć napięcie spoczynkowe / pracy?

 

Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoczynkowa po nocy okolo 12.1-12.5V

Podczas pracy na klemach ma byc okolo 14.1V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pracujący: 14.20V

po zgaszeniu: 13.05V

po pół godziny przed odpaleniem: 12.60V

 

po 20metrach ten sam problem. I 3 błędy:

001688 Sensor reference Voltage C - zbyt duża wartość rezystancji

012295 Camahaft Position Sensor (G40) zasilanie

001602 Sensor reference voltage A circuit - zbyt duza wartosc rezystancji

 

usuwam błedy (3minuty), ponowna proba, znowu bum- 5 bledow:

012295, 001602, 005683, oraz

001137 Exhaust pressure sensor 1 (G450) - zasilanie

000801 Engine speed sensor (G28) - zasilanie

 

Podejrzane bo za duzo tych czujnikow z zasilaniem z dnia na dzien ma problem :/

 

zaraz dorzuce filmik...

edit: false alarm - sie nie nagralo -,-

Edited by decepoi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wyglądał opisywany przeze mnie problem (sory za dzwiek - przykrywalem mikrofon w tel):

Co wg mnie było przyczyną:

Peszel został zeszlifowany przez wiatrak, 6 kabelków z żyłami na wierzchu, 1 już ledwo się trzymał (został zalutowany). Wszystkie zaizolowane oddzielnie. 

Usunąłem błędy. Jestem po pierwszej jeździe i narazie ok - czekam az silnik ostygnie do ~50* i pojde na jazdę testową

 

 

edit: na razie brak błędów, samochód śmiga :)

Edited by decepoi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy