Jump to content
decepoi

Passat B6 2.0TDI BMP brak reakcji na gaz po odpaleniu na ciepłym silniku (błędy g40 i g28)

    Recommended Posts

    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2007

    Witam wszystkich.

    ** na wstępie dodam, że przewertowałem całe forum pod różnymi hasłami **

    Od tygodnia borykam się z następującym problemem i mam nadzieję na jakieś wskazówki.

    Po odpaleniu silnika gdy jego temperatura jeszcze nie spadła do 0* i wynosi ok 50*-70*, po przejechaniu 100-200m nagle czuć szarpnięcie/przyhamowanie oraz dzieją się następujące rzeczy:

    - Wyświetla ENGINE FAULT WORKSHOP

    - Zaczyna migać kontrolka świec

    - Zapala się kontrolka trakcji

    - Zapala się kontrolka awarii hamulca ręcznego

    - Wyświetla na ekranie Ikonę tempomatu z wykrzyknikiem po jej lewej stronie (tempomat przestaje działać)

    - Samochód nie reaguje na pedał gazu

    - Uruchamia się wentylator chłodnicy na pełnych obrotach

     

    Po 2-3 ponownych odpaleniach samochód zaczyna reagować na gaz i jestem w stanie kontynuować jazdę. Zostają kontrolki hamulca ręcznego oraz tempomaty z wykrzyknikiem (tempomat dalej nie działa).

    Problem występuje tylko po 'przystanku' / nie wychłodzeniu silnika.

    Pierwszy raz wystąpił po tym jak weekend spędził na zewnątrz (śr temp ok -2*), podróży 100km i 5 minutowym przystanku 

    Jeśli odpalę samochód z rana (po nocy) lub po robocie (8h na parkingu) tego problemu nie ma - ładna kultura pracy silnika, wszystko super chodzi.

     

     

    VIAKEN 5053 ITS za pierwszym razem wykazał następujące błędy:

    000802 - Engine Speed Sensor (G28) - zasilanie

    000833 - Camshaft Position Sensor (G40) - Zasilanie

    001602 - Sessor resistance Voltage A: Circuit - Zbyt duża wartość rezustancji

    001688 - Sensor reference Voltage C - sp

    005683 - Accelerator position sensor 2 (G185) - Zasilanie

    012601 - Regulacja długości przewodu kolektora dolotowego - Zasilanie

     

    Po usunięciu błędów i odpaleniu silnika problem odrazu wystąpił - wentylator odrazu się uruchomił na maksymalnych obrotach i po chwili obrotomierz zaczął wariować - obroty początkowo spadły do 400 / min, po chwili silnik zgasł a obrotomierz zaczął po woli oscylować między 400 a 4000 obrotów (z 10 sekund)

    Po tej akcji pojawiły się błędy:

    000833 - Camshaft Position Sensor (G40)

    001602 - Sessor reference Voltage A: Circuit - sp

    001688 - Sensor reference Voltage C - sp

     

    po ponownym usunięciu błędu i przejechaniu 100-200 m znowu ww. problem. Po podpięciu vaga są te same 3 błędy ale przy każdy "Zbyt duża wartość rezystancji" (z tym komunikatem pokazują się już za każdym razem).

     

    Czy ktoś z Państwa miał może podobny problem?

     

    Zanim wymienię G40 chciałbym wykluczyć inne rzeczy:

    Moją uwagę zwróciła masa błędów z zasilaniem i zbyt dużą wartością rezystancji. (błędy tego typu występują również na innych modułach - Radio, Centr zesp elektr, klima)

    Czy problemem może być akumulator?(ma już z 5-6 lat) Jakie powinien mieć napięcie spoczynkowe / pracy?

     

    Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc :) 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2009

    Spoczynkowa po nocy okolo 12.1-12.5V

    Podczas pracy na klemach ma byc okolo 14.1V

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2007

    Pracujący: 14.20V

    po zgaszeniu: 13.05V

    po pół godziny przed odpaleniem: 12.60V

     

    po 20metrach ten sam problem. I 3 błędy:

    001688 Sensor reference Voltage C - zbyt duża wartość rezystancji

    012295 Camahaft Position Sensor (G40) zasilanie

    001602 Sensor reference voltage A circuit - zbyt duza wartosc rezystancji

     

    usuwam błedy (3minuty), ponowna proba, znowu bum- 5 bledow:

    012295, 001602, 005683, oraz

    001137 Exhaust pressure sensor 1 (G450) - zasilanie

    000801 Engine speed sensor (G28) - zasilanie

     

    Podejrzane bo za duzo tych czujnikow z zasilaniem z dnia na dzien ma problem :/

     

    zaraz dorzuce filmik...

    edit: false alarm - sie nie nagralo -,-

    Edited by decepoi

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2007

    Jak wyglądał opisywany przeze mnie problem (sory za dzwiek - przykrywalem mikrofon w tel):

    Co wg mnie było przyczyną:

    Peszel został zeszlifowany przez wiatrak, 6 kabelków z żyłami na wierzchu, 1 już ledwo się trzymał (został zalutowany). Wszystkie zaizolowane oddzielnie. 

    Usunąłem błędy. Jestem po pierwszej jeździe i narazie ok - czekam az silnik ostygnie do ~50* i pojde na jazdę testową

     

     

    edit: na razie brak błędów, samochód śmiga :)

    Edited by decepoi

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy