Dawiid Zgłoś #1 Napisano 16 Stycznia 2019 Witam, to jest mój pierwszy post na tym forum. Nie znalazłem podobnego tematu dlatego utworzyłem post. z góry zaznaczę, że jestem cienki w motoryzacji. Kupilem passata b7 2012r 1.4tsi 160km. Ostatnio silnik zaczął chodzić jak traktor ale po diagnozie musiałem wymienić pompę wody. Dzisiaj odebrałem samochód od mechanika i zauważyłem ze gdy odpalę samochod jest tak jakby małe stukanie od prawej strony patrząc na wprost samochodu a gdy wcisnę sprzęgło stukanie znika. Samochód nie pokazuje mi żadnego błędu ani silnik nie wariuje. Czy to jest normalne w tych modelach? Kolejne pytanie z mojej strony. Jak otworze maskę i zaraz za silnikiem jakby po środku słyszę świst. Co to może być? Zadaje te pytania, ponieważ pierwszy raz mam taki pojazd takiej klasy. Wcześniej miałem zwykły pojazd bez żadnych turbin i innych bajerow. Dzięki za odpowiedzi ✋ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #2 Napisano 16 Stycznia 2019 49 minut temu, Dawiid napisał: od prawej strony patrząc na wprost samochodu Jest jedna prawa strona i jedna lewa, także określ stronę poprawnie. Jeśli stoisz przed kimś i widzisz, że ma siniaka na lewej ręce, to mówisz, że ten siniak jest "po prawej stronie patrząc na wprost", czy mówisz, że jest na lewej ręce? 52 minuty temu, Dawiid napisał: małe stukanie od prawej strony patrząc na wprost samochodu a gdy wcisnę sprzęgło stukanie znika Jak dla mnie to stukanie to koło dwumasowe. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #3 Napisano 17 Stycznia 2019 Co ma wciskanie sprzęgła do hałasu z DKZ? Jak głuchnie po wciśnięciu sprzęgła to raczej skrzynia, co w VW nie jest niczym zaskakującym Z tego co pamiętam jest tam skrzynia serii 02S, które miały problemy z łożyskami (może nie na taką skalę jak osławione M32 Fiat/Opel ale jednak). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawiid Zgłoś #4 Napisano 17 Stycznia 2019 Samochód zachowuje się normalnie. Nie szarpie nim. Biegi wchodzą idealnie. Obroty nie skaczą. Samochód ma 100tyś przebiegu. Z perspektywy mojej wszystko jest okej. Lecz to stukanie jest delikatne, po wciśnięciu sprzęgła, mija. Czyli to mogą być pierwsze objawy uszkodzenia skrzyni biegów, tak? Jaki koszt może mnie czekać? A co ze świstem, który jest zaraz za silnikiem po środku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #5 Napisano 17 Stycznia 2019 Nic nie będzie szarpać podczas jazdy, bo to luz na jednym z wałków, który jest właśnie "kasowany" podczas wciskania sprzęgła i objawia się tylko na luzie. Nie wiem jak w Twojej skrzyni, ja płaciłem coś koło 2500 za kompletny remont (musiałbym znaleźć rachunek). Świt to na 90% kompresor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawiid Zgłoś #6 Napisano 17 Stycznia 2019 A ten świt to naturalna sprawa? Głupie pytanie, ale jak wspominałem wcześniej jestem cienki w motoryzacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #7 Napisano 17 Stycznia 2019 To zależy jak głośne jest to wycie. Każdy kompresor trochę wyje. W W203 Kompressor wyje jakby padła pompa wspomagania w jakimś Golfe 3 Takie uroki doładowania mechanicznego. Najlepiej nagraj jakiś filmik to się "obada" 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach