Skocz do zawartości
Dawiid

Passat b7 1.4 TSI 160km - dziwne stukanie oraz świst

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

to jest mój pierwszy post na tym forum. Nie znalazłem podobnego tematu dlatego utworzyłem post.

z góry zaznaczę, że jestem cienki w motoryzacji. 

Kupilem passata b7 2012r 1.4tsi 160km. Ostatnio silnik zaczął chodzić jak traktor ale po diagnozie musiałem wymienić pompę wody. Dzisiaj odebrałem samochód od mechanika i zauważyłem ze gdy odpalę samochod jest tak jakby małe stukanie od prawej strony patrząc na wprost samochodu a gdy wcisnę sprzęgło stukanie znika. Samochód nie pokazuje mi żadnego błędu ani silnik nie wariuje. Czy to jest normalne w tych modelach?

Kolejne pytanie z mojej strony. Jak otworze maskę i zaraz za silnikiem jakby po środku słyszę świst. Co to może być? 

Zadaje te pytania, ponieważ pierwszy raz mam taki pojazd takiej klasy. Wcześniej miałem zwykły pojazd bez żadnych turbin i innych bajerow. 

Dzięki za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, Dawiid napisał:

od prawej strony patrząc na wprost samochodu

Jest jedna prawa strona i jedna lewa, także określ stronę poprawnie. Jeśli stoisz przed kimś i widzisz, że ma siniaka na lewej ręce, to mówisz, że ten siniak jest "po prawej stronie patrząc na wprost", czy mówisz, że jest na lewej ręce?

52 minuty temu, Dawiid napisał:

małe stukanie od prawej strony patrząc na wprost samochodu a gdy wcisnę sprzęgło stukanie znika

Jak dla mnie to stukanie to koło dwumasowe.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ma wciskanie sprzęgła do hałasu z DKZ? Jak głuchnie po wciśnięciu sprzęgła to raczej skrzynia, co w VW nie jest niczym zaskakującym ;)

Z tego co pamiętam jest tam skrzynia serii 02S, które miały problemy z łożyskami (może nie na taką skalę jak osławione M32 Fiat/Opel ale jednak).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochód zachowuje się normalnie. Nie szarpie nim. Biegi wchodzą idealnie. Obroty nie skaczą. Samochód ma 100tyś przebiegu. Z perspektywy mojej wszystko jest okej. Lecz to stukanie jest delikatne, po wciśnięciu sprzęgła, mija. Czyli to mogą być pierwsze objawy uszkodzenia skrzyni biegów, tak? Jaki koszt może mnie czekać?

A co ze świstem, który jest zaraz za silnikiem po środku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie będzie szarpać podczas jazdy, bo to luz na jednym z wałków, który jest właśnie "kasowany" podczas wciskania sprzęgła i objawia się tylko na luzie.

Nie wiem jak w Twojej skrzyni, ja płaciłem coś koło 2500 za kompletny remont (musiałbym znaleźć rachunek).

Świt to na 90% kompresor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ten świt to naturalna sprawa? 

Głupie pytanie, ale jak wspominałem wcześniej jestem cienki w motoryzacji. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zależy jak głośne jest to wycie. Każdy kompresor trochę wyje. W W203 Kompressor wyje jakby padła pompa wspomagania w jakimś Golfe 3 :) Takie uroki doładowania mechanicznego.

Najlepiej nagraj jakiś filmik to się "obada" ;)

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności