darko369 Zgłoś #1 Napisano 5 Sierpnia 2018 Witam wszystkich. Od dłuższego czasu męczę się z błędem sondy lambda - mieszanka za bogata. Sonda była już wymieniona na inną(używaną - kwestia ceny ) o takim samy numerze jak oryginalna, niestety bez poprawy. również zaworek n75 też był wymieniony na nowy oryginalny Wykasowanie samego błędu pomaga na około 20km. z ciekawości powiem, że w zimę jak temperatura spadła do około -20stopni C. błąd sam zginą. pojawił się ponownie gdy tylko zrobiło się cieplej. według mechaników jest to skomplikowany temat. egr podobno jest ok. aby można było coś powiedzieć załączam logi dynamiczne. http://vaglogi.pl/log-001_Orl23.html http://vaglogi.pl/log-003_Zcc18L.html http://vaglogi.pl/log-004_oEEMFJ.html http://vaglogi.pl/log-008_y4n8Fk4.html http://vaglogi.pl/log-010_CZOXp2.html http://vaglogi.pl/log-011_Dinju6.html mam nadziej, że ktoś pomoże rozwiązać problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #2 Napisano 6 Sierpnia 2018 wymień na nowy oryginał i nagle błąd przestanie być skomplikowany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darko369 Zgłoś #3 Napisano 6 Sierpnia 2018 (edytowane) gdybym miał pewność, że na 100% to pomoże to zrobiłbym to bez wahania. jednak jak czytam opinie innych użytkowników z takim samym problemem, i którzy wymienili sondę na nową oryginalną a problem pozostał, to jakoś się nie spieszę z wymianą sondy gdyż problem może tkwić gdzie indziej. sam koszt sondy oryginał, a nie jakiś zamiennik to koszt około 1tyś później może się okazać, że to jednak egr może mieszać - kolejne 900zł a na końcu okaże się, że to przepływomierz - 500zł dlatego zrobiłem logi i jeśli coś z nich można wyczytać to byłbym wdzięczny za taką informację. Edytowane 6 Sierpnia 2018 przez darko369 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #4 Napisano 23 Sierpnia 2018 Zimą powietrze jest gęstsze więc problem może nie występować (lepsze warunki spalania) ale to teoretyzowanie. Jeśli korekcje na wtryskach są poprawne (na biegu jałowym) i DPF nie zapycha się zbyt często (jeden z objawów lejących wtryskiwaczy) to problem jest po stronie czujnika. O ile oczywiście cały pozostały osprzęt jest sprawny. Doładowanie zdaje się być trochę słabe w niskich obrotach i może tu można by upatrywać problemu ale niech to oceni ktoś jeszcze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidson23 Zgłoś #5 Napisano 21 Października 2018 Ja kupilem uzywke od octawi za 50 zl i juz dwa lata smiga. Wczesniej blad wyrzucalo co chwile. Jesli nie chcesz za duzo inwestowac to sprobuj z urzywka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darko369 Zgłoś #6 Napisano 21 Października 2018 Dzięki za podpowiedź, ale już próbowałem. pierwsze co zrobiłem to kupiłem używaną sondę lambda za 100zł, chyba 3-letnią i niestety błąd się świeci do dzisiaj. Ostatnio wymieniłem przepływomierz na nowy, też bez efektu. Teraz mam zamiar zabrać się za egr, na początku wyjąć i zobaczyć w jakim jest stanie, wyczyścić i sprawdzić efekty. jak będzie jakaś poprawa to egr pójdzie do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #7 Napisano 19 Stycznia 2019 Dnia 21.10.2018 o 18:22, darko369 napisał: Dzięki za podpowiedź, ale już próbowałem. pierwsze co zrobiłem to kupiłem używaną sondę lambda za 100zł, chyba 3-letnią i niestety błąd się świeci do dzisiaj. Ostatnio wymieniłem przepływomierz na nowy, też bez efektu. Teraz mam zamiar zabrać się za egr, na początku wyjąć i zobaczyć w jakim jest stanie, wyczyścić i sprawdzić efekty. jak będzie jakaś poprawa to egr pójdzie do wymiany. Autko masz seryjne czy po sofcie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djoyton2 Zgłoś #8 Napisano 9 Maja 2020 W dniu 21.10.2018 o 18:22, darko369 napisał: Dzięki za podpowiedź, ale już próbowałem. pierwsze co zrobiłem to kupiłem używaną sondę lambda za 100zł, chyba 3-letnią i niestety błąd się świeci do dzisiaj. Ostatnio wymieniłem przepływomierz na nowy, też bez efektu. Teraz mam zamiar zabrać się za egr, na początku wyjąć i zobaczyć w jakim jest stanie, wyczyścić i sprawdzić efekty. jak będzie jakaś poprawa to egr pójdzie do wymiany. Trochę odgrzebuje temat no ale cóż też spotkała mnie ta przyjemność. Błąd sondy lambda, który wyskakuje częściej gdy jest na dworze ciepło gdy przegonię passata. W zimie praktycznie błąd nie występował. Teraz jeszcze doszło nierówne przyspieszanie (falowanie) po odpaleniu, silnik faluje podczas przyspieszania przez jakieś 2-4KM później pewnie dostaje temperatury i jest ok. Na wolnych obrotach tego nie słychać tylko jak przyspieszam. Ktoś coś poradzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach