SZYLO Zgłoś #801 Napisano 30 Sierpnia 2017 (edytowane) Przy klimatyzacji nie było robione nic przez 5 lat dalszej historii auta nie znam. Teraz tak jak myślę co tu zrobić żeby to nie było tak że pojadę na warsztat i ja wiem jak to będzie wyglądać podłączą się pod dwa porty dodadzą oleju środka chłodniczego a za miesiąc przyjadę z zatarta sprężarka. Czyli wymontowuję sprężarkę, spuszczam z niej Olej, robię płukanie świeżym olejem, Po czym znowu spuszczam i zalewam już przy samym dopiero montażu ( po płukaniu) ilością 50 mililitrów do części korbowej Tak jak jest napisane w elsa zgadza się ? Układ muszą mi wypłukać bez zamontowanej sprężarki. Czy jak mam nowy osuszacz razem z chłodnicą Czy to też trzeba płukać czy nie trzeba? Czyli jak do układą ma wejść 110 ml a ja zaleje do kompresora już 50 ml czyli będą musieli dodać jeszcze 60 ml oleju Pag 46 do układu Czy może inaczej bo czytałem że te kompresory są w stanie wywalić tyle oleju do układu Ile jest potrzeba czyli powinienem zalać całość 110 ml do komory korbowej a resztę kompresor sam wyrzuci poza część korbową bezpośrednio do układu Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka Edytowane 30 Sierpnia 2017 przez SZYLO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #802 Napisano 31 Sierpnia 2017 Można olej wlać cały do kompresora jak również przy napełnianiu, nie pamiętam tylko czy przy napełnieniu kompresora na 100% nie ma jakiejś dodatkowej procedury. Ja bym wlał te 50 ml do kompresora, a resztę przy napełnianiu i powinno być ok. Nowych elementów się nie płucze, a jedynie stare z których chce się usunąć stary olej i ewentualne osady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #803 Napisano 4 Października 2017 (edytowane) mam problem z klimą opisywany na początku wątku, chłodzi po jakimś czasie dopiero (w sumie jak się pojawi 50st. na fisie zaczyna wiać zimnym) i dość słabo chłodzi w porównaniu do b5. Jako rozwiązanie podawane były nabicie czynnika, wymiana zaworu kompresora lub wymiana całego kompresora. Mechanik podłączył klimę pod maszynę. Pokazało ciśnienie ok. 6 bar (podobno powinno być pomiędzy 10 a 15). Ściągneliśmy czynnik żeby sprawdzić jego wagę, z nadzieją że to tylko brak czynnika ale niestety. Ściągnęło aż 523g, nabiło z powrotem 600g i ogólnie bez zmian. Ciśnienie ok. 6bar, chwilowo wzrosło do 10bar i spadło znowu. Czy w moim przypadku mam zakładać najgorszy scenariusz czyli wymianę całego kompresora, czy jest jakaś szansa że to tylko zawór. Czy idzie to jakoś jednoznacznie stwierdzić? Te kilkaset złotych robi różnicę. I jeszcze pytanie, może głupie, na koniec. Przy przeglądzie auta przed zakupem stwierdzono konieczność wymiany paska klimy. Ten punkt wypadł mi z głowy i pasek nie był wymieniany. Czy to może mieć jakikolwiek wpływ? Edytowane 4 Października 2017 przez pioters Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poni Zgłoś #804 Napisano 4 Października 2017 (edytowane) 4 godziny temu, pioters napisał: mam problem z klimą opisywany na początku wątku, chłodzi po jakimś czasie dopiero (w sumie jak się pojawi 50st. na fisie zaczyna wiać zimnym) i dość słabo chłodzi w porównaniu do b5. Jako rozwiązanie podawane były nabicie czynnika, wymiana zaworu kompresora lub wymiana całego kompresora. Mechanik podłączył klimę pod maszynę. Pokazało ciśnienie ok. 6 bar (podobno powinno być pomiędzy 10 a 15). Ściągneliśmy czynnik żeby sprawdzić jego wagę, z nadzieją że to tylko brak czynnika ale niestety. Ściągnęło aż 523g, nabiło z powrotem 600g i ogólnie bez zmian. Ciśnienie ok. 6bar, chwilowo wzrosło do 10bar i spadło znowu. Czy w moim przypadku mam zakładać najgorszy scenariusz czyli wymianę całego kompresora, czy jest jakaś szansa że to tylko zawór. Czy idzie to jakoś jednoznacznie stwierdzić? Te kilkaset złotych robi różnicę. I jeszcze pytanie, może głupie, na koniec. Przy przeglądzie auta przed zakupem stwierdzono konieczność wymiany paska klimy. Ten punkt wypadł mi z głowy i pasek nie był wymieniany. Czy to może mieć jakikolwiek wpływ? Miałem kiedyś podobną sytuację. Trochę poczytałem na forum i postanowiłem wymienić zawór regulacji ciśnienia, czy jakoś tak. Mechanik mi to odradzał twierdząc że to na pewno nie jest wina zaworu. Byłem uparty, zaryzykowałem i zamówiłem zawór na allegro, kosztował coś około stówki. Zawór wymieniony, klima śmiga jak ta lala. Żeby spisać numer zaworu, wsadziłem telefon od góry z nagrywaniem wideo. Z tego co pamiętam do naszych pasków występują dwa rodzaje tego zaworu, jeden to wpinany na seger (chyba tak się to pisze) drógi to wkręcany. Lepiej było wywalić na zawór a nie na kompresor. Edytowane 4 Października 2017 przez Poni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #805 Napisano 4 Października 2017 Piszesz o zaworze regulacyjnym kompresora - rzekłbym, że to typowa awaria tych kompresorów. To się po prostu zużywa. Diagnostyka zaworu "na oko" jest trudna - najlepiej mieć generator przebiegu prostokątnego (PWM) i podpiąć taki pod zaworek z ograniczeniem prądu na 0.8A. Jeśli ciśnienie wzrośnie to winna jest elektryka. Jeśli jednak nie mamy takiego generatora, trzeba wejść w menu serwisowe climatronic (wcześniej ustawiasz temperatury na LO + AC na ON): - kanał 10.1 - ciśnienie w układzie - kanał 11.0 - zadany prąd na kompresorze mA - kanał 11.1 - aktualny prąd na kompresorze mA - kanał 11.2 - maksymalny prąd na kompresorze mA Analiza jest następująca - prąd w kanale 11.0, 11.1 i 11.2 musi być zbliżony, a ciśnienie powinno rosnąć. Jeśli prądy są ok, a ciśnienie nie rośnie - prawdopodobnie masz uszkodzony zawór ale to nie jest 100% pewnik - bez wymiany jednak się nie przekonasz. Jak wejść do menu znajdziesz w sieci - są filmiki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poni Zgłoś #806 Napisano 4 Października 2017 Ja poszedłem na czuja i wymieniłem zawór i strzał był w dziesiątkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #807 Napisano 4 Października 2017 1 godzinę temu, radekrp90 napisał: trzeba wejść w menu serwisowe climatronic (wcześniej ustawiasz temperatury na LO + AC na ON): - kanał 10.1 - ciśnienie w układzie - kanał 11.0 - zadany prąd na kompresorze mA - kanał 11.1 - aktualny prąd na kompresorze mA - kanał 11.2 - maksymalny prąd na kompresorze mA Analiza jest następująca - prąd w kanale 11.0, 11.1 i 11.2 musi być zbliżony, a ciśnienie powinno rosnąć. Jeśli prądy są ok, a ciśnienie nie rośnie - prawdopodobnie masz uszkodzony zawór ale to nie jest 100% pewnik - bez wymiany jednak się nie przekonasz. Jak wejść do menu znajdziesz w sieci - są filmiki. Chodzi Ci o wejscie do menu z panelu climatronica i odczytanie tych kanałów stamtąd? Czy wymiana zaworu jest na tyle skomplikowana, że trzeba jechać do soecjalisty od klimy czy normalny mechanik ogarnie spuszczając najpierw czynnik z układu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #808 Napisano 4 Października 2017 1. Tak chodzi mi o menu w Climatronicu (AC + strzałka w górę chyba). 2. To zależy na ile ufasz mechanikowi Ja im nie ufam(poza typowo zajmującym się klimatyzacją) więc robiłbym sam po spuszczeniu czynnika. Z drugiej strony, jeśli nie podwinie o-ring'a - nie zepsuje nic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poni Zgłoś #809 Napisano 5 Października 2017 Spokojnie mechanik to ogarnie. Tak jak pisałem wcześniej występują dwa rodzaje tego zaworu, wkręcaany i zapinany na seger. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #810 Napisano 5 Października 2017 13 godzin temu, pioters napisał: Analiza jest następująca - prąd w kanale 11.0, 11.1 i 11.2 musi być zbliżony, a ciśnienie powinno rosnąć. Jeśli prądy są ok, a ciśnienie nie rośnie - prawdopodobnie masz uszkodzony zawór Prądy około 11,8 - 12,1 na tych kanałach więc raczej stabilnie. Jeśli kanał 10.1 to ciśnienie to za pierwszym razem pokazało 16,7 ale już po paru minutach "low". W końcu nie mogę sprawdzić ponownie nic bo przestało pokazywać cokolwiek na radiu (ani ikonki z podgrzewaniem foteli, ani zmiany ac on/off, ani dual on/off). Co tu się mogło porobić? Co do zaworu - kompresor to Sandem, nr vw 5N0 820 803, dodatkowy symbol PXE14. Jak dojść, który zawór podejdzie? Od góry raczej słabo widać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #811 Napisano 5 Października 2017 Jeśli było 16,7 (bara) to zdaje się, że jednak kompresor pracuje. Na kanale 10.0 jest odczyt temperatury parownika - powinien być w okolicach 1-2*C. Co do braku wyświetlania na RCD/RNS - nie pomogę, bo nie mam tej funkcjonalności (stary panel). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #812 Napisano 5 Października 2017 (edytowane) przy każdej wartości podaje *C ale po tym co napisałeś domyślam się, że na tych kanałach od 11.1 do 11.3 to raczej V bo na każdym kanale ogólnie pokazuje albo *C albo "low" 10.0 pokazywał "low" z tego co pamiętam... Sprawdzę potem jeszcze obadam ten 10.0 i 10.1 jeśli zacznie mi to w końcu na radio wyświetlać. Edytowane 5 Października 2017 przez pioters Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poni Zgłoś #813 Napisano 5 Października 2017 (edytowane) Żeby zobaczyć ten zawór, wsadziłem rękę od góry odpaliłem nagrywanie w telefonie i na czuja przy kompresorze. Nagrało się idealnie. A jeszcze jedno na tym zaworku nie ma żadnych numerów, wystarczy zobaczyć czy jest wpinany czy wkręcaany. W moim przypadku był na seger a kompresor Valeo. Podejrzewam że u Ciebie będzie zawór wkręcaany. Myślę że jak zadzwonisz do gości od tych zaworów i podasz im dane z sprężarki to bez problemu ci dopasują zawór. Edytowane 5 Października 2017 przez Poni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #814 Napisano 5 Października 2017 Co do zaworka - poszukałem chwilę w google-grafika po numerze części, który podałeś: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poni Zgłoś #815 Napisano 5 Października 2017 Zadzwoń tu. tel. 665 716 725 powinni Ci dopasować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #816 Napisano 6 Października 2017 (edytowane) ten zawór to będzie tu, gdzie zaznaczyłem na żółto, zgadza się? Sprawdziłem i faktycznie wygląda tak samo. Jeszcze co do bloków pomiarowych to przy dość ciepłym silniku w blokach 10.1 i 10.2 pokazało 21,2 i w ciągu 7-8min na postoju zeszło do 20,2. Radekrp90 masz może gdzieś listę, który blok co oznacza? Z tego co znajduję w necie to są oznaczenia do bloków od 1 do 25 lub od 1 do 30. U mnie jest się od 10 do 35 (?) Edytowane 6 Października 2017 przez pioters Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #817 Napisano 6 Października 2017 Korzystałem z tej strony: http://www.my-gti.com/224/volkswagen-climatronic-diagnostics Ale jak widzę, mając nowszy typ panela są inne kanały więc możliwe, że to co podajesz to zupełnie coś innego niż to czego szukamy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poni Zgłoś #818 Napisano 6 Października 2017 3 godziny temu, pioters napisał: ten zawór to będzie tu, gdzie zaznaczyłem na żółto, zgadza się? Sprawdziłem i faktycznie wygląda tak samo. Tak to jest ten zawór. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #819 Napisano 10 Października 2017 (edytowane) chyba w ciemno wymienię ten zawór. W mieście są 2 firmy, które zajmują się głównie klimą i mam wrażenie, że wolą szukać niewiadomo czego i robić jakieś diagnozy, z których niekoniecznie coś wyniknie a będzie mnie kosztować prawie tyle co zawór z wymianą. Czy przyczyną mogą być jakieś filterki/dławiki itp? ten podejdzie? http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6834360211 Edytowane 10 Października 2017 przez pioters Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poni Zgłoś #820 Napisano 14 Października 2017 Ja zaryzykowałem i wymieniłem zawór, diagnoza kolegów z forum była trafna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach