Gość grynio77 Zgłoś #1 Napisano 26 Lutego 2007 Witam! Po przestudiowaniu postów na forum myślę że jest to zawór do przełączania kolektora ssącego. Moje pytanie dotyczy tego czy ten zawór powinien tak głośno cykać (stukać)? i czy w ogóle powinien cykać powyżej tych 1200 obr. a nie powinien się załączyć na stałe. Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stefano Zgłoś #2 Napisano 26 Lutego 2007 To pewnie stuka zaworek N75 i tak powinno być. Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grynio77 Zgłoś #3 Napisano 26 Lutego 2007 Dzięki za odzew! Na forum znalazłam informacje że N75 to zawór sterowania turbiną, a ja mam motor 1.6 ... Dodam jeszcze że w sumie to motor chodzi równo, moc ma raczej taką jak powinien mieć, spala ok 9.5 l/100 po mieście. Po prostu wydaje mi się że silnik chodzi za głośno (takie buczenie) przy obr. pow. 2800. Wcześniej miałem Astrę '93 1.6 i silnik chodził znacznie ciszej przy tych obrotach. Tak więc przy podniesionej masce podczas prób gazowania i ustalenia buczenia usłyszałem to głośne cykanie dochodzące z okolic kolektora ssącego. Na biegu jałowym nic nie cyka od ok. 1200 obr. zaczyna stukać (cykać jak zawór, tylko głośno jakoś) Częstotliwość cykania rośnie wraz ze wzrostem obrotów. Stąd moje pytanie, czy tak ma być? A może ma ktoś jakąś koncepcję dot. tego buczenia silnika? Podejrzewam rolke, napinacz lub jakieś łożysko na osprzęcie napędzanym paskiem wieloklinowym. Moje drugie pytanie to: czy mogę na chwilę odpalić silnik bez tego paska żeby zobaczyć czy dalej buczy bez osprzętu (klima, wspomaganie,itp)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stefano Zgłoś #4 Napisano 26 Lutego 2007 Nie wiedziałem jaki masz motorek. 1,6 wolnossacy ??, bez doładowania to nie masz N75. To psykanie to teraz może byc z róznych przyczyn np. 1. niedokręcony wtryskiwacz. 2 niedokęcona swieca zarowa. 3. wydmuchana uszczelka oby nie pod głowicą ale może być pod kolektorem wydechowym. 4. dziurawy wydech. 5 pasek od alternatora w strzępach, musisz obejżeć, moze wiszą jakies nitki. Coś ten głos musi wydawać. Czy to słychać tak jak by to było na którymś cylindrze co czwaryy suw /........ obrót ??? Nie masz któregoś miejsca na silniku okopconego sadzą ??? Skąd to dokładniej napisz słychac, to psykanie, musisz poszukać. Pozdr. DOPISANO, A nie masz nieszczelności gdzieś na wspomaganiu hamukca, wakupompa ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość diger Zgłoś #5 Napisano 26 Lutego 2007 a mnie tez cyka - ale nie n156 tylko N80 sprawdź sobie go - nie wiem czy powinien tak cykac- znajdziesz go po lewej stronie pod osłoną kolo przepływomierza - i tak jak piszesz wraz z wzrostem obr cykanie zwieksza czestotliwosc - jest to zaworek odpowietrzający - było to opisywane na forum - próbowałem teraz znaleźć ale po w pisanju w szukajke N80 wypluwa mi tylko 1 wynik - nie wiem moze cos z szukajką sie stało Marek umieścił zdjęcie zaworka n156 - i pod nr 9 jest przewód lecący do N80 - takze jak jedno jest skopane to drugie tez moze nie domaga - ale tak jak wczesniej wspomniałem umnie tez cyka i to lekko glosno TU znalazłem zdjecie tego zaworka TU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitbul24 Zgłoś #6 Napisano 2 Września 2010 witam mam problem w swoim pasku 1.9tdi silnik ahu, po przekreceniu kluczyka zaplonu to jest cykanie w zaworze n75. co to oznacza ???????????? pomocy!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #7 Napisano 2 Września 2010 co to oznacza ???????????? oznacza ze dziala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tracer Zgłoś #8 Napisano 12 Stycznia 2011 Podłącze się do tematu 1.9 tdi AHU coś cyka brzęczy z okolic silnika podejrzewam prawą strone przód str po ktorej jest IC dzwiek jest dosyc intensywny wraz z dodaniem gazu zanika i dodam ze nie zawsze cyka. Nie jest to napewno n75 bo on ładnie cyka i działa. Jakieś sugestie do czego by sie można przyczepić na co bardziej zwrocić uwagę nie mogę tego zlokalizować a dźwięk i jest coraz bardziej dokuczliwy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kanikhadze Zgłoś #9 Napisano 13 Lipca 2011 witam, mam podobny problem, bez wzgledu na to czy silnik zimny czy cieply cyka cos z lewej strony silnika, tylko i wylacznie przy gazowaniu i czestotliwosc cykania wzrasta wraz z obrotami silnika, olej nowy 10w40 ale samochod tez "nowy" wiec go nie znam vag nie pokazuje zadnych bledow... poza centralnym zamkiem bylem u mechanika ale powiedzial ze to nic takiego i poki nie zrobi sie to glosne to nie trzeba na to zwracac szczegolnej uwagi, jednak chcialbym wiedziec co to jest, a raczej na co to moze wskazywac (z mechanikiem za duzo nie moglem porozmawiac bo jestem w niemczech a moj niemiecki mi jeszcze nie pozwala na poruszanie sie w tak zaawansowanych technicznie tematach rozmowy) prosze o jakies pomysly i z gory dzieki za odzew Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #10 Napisano 17 Lipca 2011 opisz lub nagraj cykanie bo chodz kazdy chce niewie jak ci udzielic pomocy cykanie moze miec wiele twarzy lepiej bedzie jak odsluchamy i bedzie jasnosc co to moze byc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kanikhadze Zgłoś #11 Napisano 17 Lipca 2011 cykanie nagralem telefonem ale chyba zbyt blisko silnika nagrywalem i dzwieki sa zbyt natezone normalnie dzwiek przypomina szczelajace wtryski(w poprzednim samochodzie szczelaly mi tak wtryski od gazu), natomiast na filnie raczej slychac dieslowski klekot choc to jest benzyna 1.6 link do filmiku na youtobe: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #12 Napisano 17 Lipca 2011 auto swoje lata ma silnik swoje nakulane ma dla mnie chodzi ok nie przejmuj sie i nie szukaj problemu tak jest moja opinia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kanikhadze Zgłoś #13 Napisano 17 Lipca 2011 no ma prawie 220 kola nastukane ale ten klekot/na zywo bardziej to jest cykanie dla mnie troche dziwny co moze wydawac ten odglos??? to jest gdzies z okolicy kolektora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #14 Napisano 17 Lipca 2011 może taki zaworek (okrągła puszka około 3-4cm) przy filtrze powietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kanikhadze Zgłoś #15 Napisano 23 Lipca 2011 może taki zaworek (okrągła puszka około 3-4cm) przy filtrze powietrza dzisiaj mialem chwile by troche popatrzyc pod maske, zlokalizowalem cykanie i rzeczywiscie moze za to odpowiadac ten zaworek, jednak nie imialem sie za niego zabrac... z boku otworzylem zaslepke i opserwowalem silownik, i wydaje mi sie ze za mocno sie otwiera, zrobilem test i odlaczylem zaworek i z opserwacji mam nastepujace wnioski: -gdy zaworek jest odlaczony to wogole sie nie otwiera a cykanie ma wtedy inny dzwiek(jakby stukanie) i jest nieregularne -otchylilem silownik reka i zauwazylem ze jest pewne ustawienie przy ktorym nie ma stukania i z kolektora nie dochodza zadne nieprzyjemne dzwieki przy gazowaniu, ale jak wychylilem silownik do konca to zaczyna cykac... moze kotos wie jak teraz do tego podejsc i co robic??? pozatym zaczelo cos trzeszczec przy skreconych kolach, zaczolem grzebac i okazalo sie ze jest nieszczelnosc w ukladzie wspomagania(jeden z wezy jest nieszczelny prawdopodobnie jest zaslabo zacisniety i na laczeniu ze zbionikiem wyrownawczym sie poci, narazie wyczyscilem i musze zaobserwowac jak duzo tego ucieka i dokladnie skad) pozatym wypatrzylem zawor "nad/za" silnikiem, zaraz miedzy przeplywomierzem a przepustnica, jest obsmarkany, ale nie wiem co to za zawor i za co odpowiada, jakby ktos mnie troche naprowadzil to latwiej byloby mi szukac informacji na ten temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kanikhadze Zgłoś #16 Napisano 25 Lipca 2011 koledzy, przosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Philis Zgłoś #17 Napisano 20 Czerwca 2012 Podpinam się pod temat , bo problem podobny. Po nagrzaniu silnika , gdy obroty silnika są powyżej , hmm ok. 2 tys obrotów, zaczyna się cykanie z przodu samochodu. Im większa prędkość i większe obroty silnika tym cykanie się nasila, a gdy trochę popuszczę gaz to od razu cykanie ustaje, jak ręką odjął. I tak ciągle - jak nacisnę na gaz zaczyna się cykanie, a jak popuszczam, to od razu zanika. Co to może być? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nooreq Zgłoś #18 Napisano 18 Listopada 2013 Też mam problem z cykaniem tego zaworka, rozwiązał ktoś ten problem w jakiś sposób? Jakie są konsekwencje jazdy z takim cykającym zaworkiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #19 Napisano 18 Listopada 2013 Cześć Kiedyś, w poprzednim aucie, przy niskich temp, stukał mi zawór od pochłaniania par paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nooreq Zgłoś #20 Napisano 18 Listopada 2013 (edytowane) Ale to jest całkiem inna sprawa, jeśli odłączę wtyczkę przy tym zaworku, jest cisza... Znajdzie się ktoś, kto odpowie? Edytowane 20 Listopada 2013 przez nooreq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach