guciolek Zgłoś #1 Napisano 13 Marca 2018 Witam mam pytanie chce dolozyc do swojego b7 radaru acc , czy ktos orientuje sie czy radar z b8 3q0907561 podejdzie do b7 ??(tj elektrycznie -czy da sie go zakodowac w b7 , i mechanicznie czy bedzie pasowal na seryjne mocowanie bez zbednego druciarstwa)Pytam bo radary z b8 sa duzo tansze niz z b6 czy b7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #2 Napisano 13 Marca 2018 Nie da rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #3 Napisano 15 Marca 2018 Radar do b7 to chyba najdroższy sterownik ze wszystkich w tym aucie. Za ten stan odpowiada chyba fakt iż mało aut wyjeżdżało z ACC oraz jest to mocno narażony element przy większych kolizjach/"dzwonach". Passat b7 to platforma PQ a passat b8 to MQB i z całą pewnością w prosty sposób nie dasz rady zmusić do działania sterownik MQB na platformie PQ. Nawet bym powiedział iż żaden sterownik z MQB na PQ nie będzie działał. Oczywiście są sterowniki oznaczone 3Q0 dla platformy PQ ale to odrębny temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #4 Napisano 15 Marca 2018 Tylko kilka sterowników MQB działa z BCM i Gateway z B7 - np.: kamera Lane Assist (ale musi mieć konkretną wersję oprogramowania). Ogólnie ACC to jedna z najdroższych opcji w dołożeniu samodzielnym - fabrycznie kosztowała dużo mniej niż obecnie trzeba liczyć za jego montaż na częściach używanych, chyba że ktoś ma dużo szczęścia. Radar można użyć "dowolny" aby był z początkiem 3AA, większość pomp ABS 3AA daje się przeprogramować na wersję obsługującą ACC. Nie wiem jak wygląda sprawa Gateway w B7, bo w B6 był inny. Do tego dochodzą takie pierdoły jak manetka czy przekaźnik szyny CAN. Co do cen jeszcze - radar z B7 jest i tak tańszy niż ten z B6, bo tych było jeszcze mniej, a ceny pomp ABS są chore (okolice 1500-2500 zł gdzie normalna kosztuje 100-200 zł). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guciolek Zgłoś #5 Napisano 15 Marca 2018 Dzieki za pomoc ,pozostaje mi szukac soczewki z b7 ,reszta gratow manetka czy tasma nie jest juz taka droga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #6 Napisano 15 Marca 2018 2 godziny temu, radekrp90 napisał: Ogólnie ACC to jedna z najdroższych opcji w dołożeniu samodzielnym - fabrycznie kosztowała dużo mniej niż obecnie trzeba liczyć za jego montaż na częściach używanych, chyba że ktoś ma dużo szczęścia. Radar można użyć "dowolny" aby był z początkiem 3AA, większość pomp ABS 3AA daje się przeprogramować na wersję obsługującą ACC. Nie wiem jak wygląda sprawa Gateway w B7, bo w B6 był inny. ceny w Pl doganają ceny w DE. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #7 Napisano 15 Marca 2018 Szkoda, że tylko ceny Ostatnio jak sprawdzałem pobieżnie ceny części do B6 to wyszło mi w okolicach 6-7 tysięcy. Przy założeniu, że nic nie wyjdzie po drodze, a pompę da się kupić za 2000. Na nowych częściach zapewne dobił bym do wartości auta (radar i pompa to 18.000 zł - osiemnaście tysięcy!...) oczywiście gdyby były dostępne. Teraz spojrzałem na nasze allegro: - radar 1200 - abs 1600 - gateway 200 - manetki 400 (nowe 480) W sumie daje to około 3500. Nie doliczyłem wiązki, przekaźnika i emblematu, który również tani nie jest. Ale widać, że dużo zależy od tego kiedy się szuka. W B7 jest podobnie przy czym nie trzeba zmieniać gateway (przynajmniej według tego co widzę teraz w ETKA). Kolejna ciekawa sprawa - elektrycznie radar B6 i B7 jest chyba taki sam: "HW" jest identyczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #8 Napisano 16 Marca 2018 ano tak, flashuje sie 3C0 na 3AA z powodzeniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #9 Napisano 16 Marca 2018 W drugą stronę też? Wystarczy ODIS czy trzeba odprawiać jakieś "egzorcyzmy" z lutownicą? (wiem trochę OT). Mnie ten mod też kusi ale ta cena... no i nie wiem czy sterownik z CAXA obsłuży takie udogodnienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10 Napisano 16 Marca 2018 To niestety prawda. Tym bardziej, że nie ma różnicy czy mamy system z Follow to Stop (dla DSG) czy bez tego - osprzęt jest ten sam. Tak jak piszesz, za 500 PLN można by się pokusić ale tak to gra nie warta świeczki. Choć taki Front Assist by był fajną opcją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #11 Napisano 16 Marca 2018 (edytowane) W B7 gateway ma ext.can więc przekaźnik nie jest potrzebny. Faktem jest jednak iż nie wszystkie gateway mają ext.can Edytowane 16 Marca 2018 przez api13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #12 Napisano 16 Marca 2018 Ale czy przypadkiem przekaźnik nie służy do odcięcia dostępu do CAN z poziomu radaru. Tak było to opisywane w SSP, że aby uniemożliwić niepowołany dostęp do sieci pokładowej stosuje się przekaźnik. Ale może faktycznie ext-Can nie potrzebuje takiego odcięcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach