Jump to content
handre

1.8t vcds- błedy zwarcia do masy

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (APU)
    Rok prod: 2000

    Witam . W skrócie auto ma problemy z odpalaniem. Czasem kreci kreci i nic, czasem kreci i na fis wyskakuje i znika STOP, czasem pali na dyg. Za kazdym razem w logu błedów mam   mniej więcej coś takiego :

    8 Faults Found:

    18048 -  Internal Control Module: EEPROM Error

            P1640 - 35-10 -   - - Intermittent

    17633 -  Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Short to Ground

            P1225 - 35-10 -   - - Intermittent

    17635 -  Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Short to Ground

            P1227 - 35-10 -   - - Intermittent

    17636 -  Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Short to Ground

            P1228 - 35-10 -   - - Intermittent

    17634 -  Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Short to Ground

            P1226 - 35-10 -   - - Intermittent

    17833 -  EVAP Purge Valve (N80): Short to Ground

            P1425 - 35-10 -   - - Intermittent

    17955 -  Boost Pressure Regulation Valve (N75): Short to Ground

            P1547 - 35-10 -   - - Intermittent

    17697 -  Boost Pressure Control Valve (N249): Short to Groun

            P1289 - 35-10 -   - - Intermittent

    Czasem dochodzi do tego błąd imibilaizera i poduszek . Co ciekawe to STOP na fisie pojawia sie tylko wtedy gdy w błędach jest ten :18048 -  Internal Control Module: EEPROM Error, gdy go nie ma auto dalej nie pali ale a w błędy te same tyle ze bez niego. Autem da się jeździć  bo po pierwsze  jaja robi tak ze tydzień jeździ bez błędów a potem 3 dni pod rzad ma problemy tak co 2 uruchomienie a jesli po dwóch kręceniach nie odpali to w 90 % pomaga ponowne otwarcie i zamkniecie pilotem auta a jeśli juz odpali jedzie jakby mu nigdy nic nie było .Dodam ze przed 3 miesiącami wyskakiwały mi te same błędy (bez tego błędu ECU) ale wtedy pomogła wymiana przekaźnika nr 30 w skrzynce ecu. Dodam ze jeśli nie pali chyba nie słychać pompy paliwa. Myślę ze moga to byc 3 powody tego stanu.

    1. faktycznie gdzies jest przebicie lub brak masy na przewodach - sciągłem  schemat tego silnika i niby wiem gdzie , ale nie wiem jak i czego szukać- przedzwonić miernikiem ale na jakich ustawieniach i na co zwrócić uwagę. I tu proszę o podpowiedź na jakie wartości ustawić miernik.

    2. Walnięte ECU- no cóż mam nawet zapasową używkę ale nie znam jej pinu imo ( pin imio z licznika udało mi sie sczytać.)

    3. A możne to po prostu dołożony kiedyś autoalarm który maci bo niby dlaczego auto pali po zamknięciu i ponownym otwarciu pilotem ( miałem tak kiedyś w audi kiedy przepaliła się wtyczka na odcięciu pompy paliwa ale wtedy były inne błędy ) ?

    Proszę o sugestie i czy ktoś miał kiedyś do czynienie z podobnymi objawami. Z góry dzieki. Dorzucam cześc schematu silnika APU gdzie widac ze zasilanie ze pompy(M12) wtryskiwaczy (Y3) i kilku innych czujników idzie przez ten sam przekaznik -K20 który był przyczyną 3 miesiace temu i wtedy go wymieniłem -do połowy lutego był spokój.

    schemat apu.JPG

    Edited by handre

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    Wymien przekaznik pompy paliwa, z tego co czytalem na ang forach on moze powodowac takie jaja. Glownie to przyczyna nie w masie choc pewnie warto zobaczyc uziemienie silnika aku i skrzyni. Moze jeszcze aku sprawdzic w jakims zakladzie czy nie ma zwarcia na celach. Moze i problem lezy w ecu wtedy tak jak piszesz wystarczy podmienic ecu i zakodowac

    Edited by janekg16

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (APU)
    Rok prod: 2000

    Jutro zamienię ten nieszczęsny przekaźnik - to ten sam który wymieniłem 3 mce temu i jeśli do weekendu będzie ok to zamknę temat. Teoretycznie nowy zamiennik za 30 zł może nie wytrzymał mroźnej zimy. Ciekawostką jest to że błędy wróciły 2 dni po wymianie regulatora napięcia bo padły szczotki a aku jest raczej ok  bo kreci jak szalony i ma równy rok od zakupu. Jeśli nie i auto nie padnie całkowicie to w sobotę jak będzie znośna pogoda zabiorę się za kable i popatrzeć co z tym autoalarmem. Dzięki

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (APU)
    Rok prod: 2000

    No i  ****. Po wymianie przekaźnika na zimnym pali od razu na ciepłym czasem tak czasem nie i wywala STOP chociaz juz bez błedu ECU. Dziś kasowałem VCDS ;

    9 Faults Found:

    17978 -  Engine Start Blocked by Immobilizer

            P1570 - 35-10 -   - - Intermittent

    18010 -  Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

            P1602 - 35-10 -   - - Intermittent

    17633 -  Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Short to Ground

            P1225 - 35-10 -   - - Intermittent

    17635 -  Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Short to Ground

            P1227 - 35-10 -   - - Intermittent

    17636 -  Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Short to Ground

            P1228 - 35-10 -   - - Intermittent

    17634 -  Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Short to Ground

            P1226 - 35-10 -   - - Intermittent

    17833 -  EVAP Purge Valve (N80): Short to Ground

            P1425 - 35-10 -   - - Intermittent

    17955 -  Boost Pressure Regulation Valve (N75): Short to Ground

            P1547 - 35-10 -   - - Intermittent

    17697 -  Boost Pressure Control Valve (N249): Short to Ground

            P1289 - 35-10 -   - - Intermittent

    Coraz bardziej skłaniam sie do tego   ze albo ma słabą masę albo zbyt słabe napięcie na osprzęcie, tylko co i jak sprawdzić ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    sprawdź bezpieczniki 34, 32, sprawdź przewody za przekaźnikiem od pompy,

    główne przewody uziemiające musisz też sprawdzić szczególnie ten od akumulatora do nadwozia

    na forach ang piszą jeszcze że oprócz przekaźnika pompy paliwa te błędy może powodować napinacz łańcucha rozrządu ( odepnij wtyczkę włącz zapłon i spróbuj wyczyścić błędy jak skasują się to masz winowajce)

    teoretycznie moduł poduszki powietrznej jak wykryje zderzenie wysyła sygnał do przekaźnika pompy paliwa i go uwala a co za nim idzie te błędy co masz

     

    Z tego co widzę masz też błąd immobilizera co by wskazywało na ten alarm ( dokładany? nieoryginalny? to może on jest prowodyrem)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (APU)
    Rok prod: 2000

    Bezpieczniki sprawdzone, przekaznik x-kontakt też. Wszystkie masy jakie wpadły mi w oko ( na podszybiu, prawym słupku pod bezpiecznikami i przekażnikami, koło aku oczywiście też. Wtyczki na podszybiu, a nawet pod podłogą przy module komfortu rozpięte przeczyszczone i spięte. Co chwile paliłem auto i sprawdzałem czy pali było ok. Po godzinie chce przestawić a.... zapaliło za 3 razem, fis pisczy  i pokazuje stopa. Po podpięciu kompa znów to samo wszędzie Short to Ground. najgorsze jest to ze on łapie błedy tylko i wyłącznie przy rozruchu. Jeśli odpali - a potrafi to zrobic i 10 razy z rzędu- chodzi jak zegarek bez błędów, a za 11 pali za 3-4 razem piszczy i pojawiają sie błędy przez co nie idzie go zdiagnozować. Rece juz mi opadają :S. Do głowy przychodzi mi jeszcze ecu i stacyjka ale to szukanie po omacku.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (APU)
    Rok prod: 2000

      Cos sobie przypomniałem. Jak pisałem 3 miesiące temu miałem ten sam problem i wywalało te same błedy. Wymieniłem przekaźnik 30- (miał walnięty lut na pinie)- w skrzynce ecu ale przy okazji padła pompa która jest pod nim.  I teraz nie wiem czy przekaźnik uwalił pompę czy pompa przekaźnik. Ale bledy sa identyczne a wtedy pomogło.   Czy to możliwe ze pompa sie zacina i wywala dokładnie takie same błędy jak walniety przekaznik   ?

    Edited by handre
    dopisek

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (APU)
    Rok prod: 2000

    Oki. Przez kolejne 2 tygodnie auto paliło na strzał nieźle chodziło a po 2 tygodniach.... kreci jak szalone ale zaskakuje co 2 zapłon ale tylko na ciepłym. Co ciekawe na zimnym nie zdarza mu sie to prawie wcal- moze 3 razy na 2 tyg . Pomyślałem wiec ze może to cos związane z czujnikiem wału i tam jest zwarcie. 3 tygodnie temu jak próbowałem cos z tym zrobić - przeglądałem kable rozpinałem i sprawdzałem przekaźniki i złącza natrafiłem na cos dziwnego. Szara wtyczka pod zbiorniczkiem płynu chłodniczego po rozpieciu była pełna oleju. Wszystkie 3 piny prawie pływały.. Oczywiście oczyściłem i odtłuściłem  ale ... skąd tam olej ? Kable ida prawie pionowo w góre do złącza i niemożliwe zęby nalało sie z góry. jedynym wyjsciem jest ze olej dostał sie pod izolacja - i po ściągnięciu gumowej osłony na to wyglądało. Teraz nie wiem co myśleć. Błędy zwarcia do masy z całkiem innej beczki ale to nieodpalanie na ciepłym może mieć coś wspólnego z czujnikiem wału. Miał ktoś coś podobnego ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (APU)
    Rok prod: 2000

    Oki. Problem rozwiązany,- ani przekaźnik , ani czujnik wału , ani woda pod fotelem - winowajca okazała sie kostka stacyjki. Dzieki janekg16 za podpowiedzi. Temat to zamkniecia

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy