Skocz do zawartości

handre

  • Liczba zawartości

    30
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O handre

  • Urodziny 04.11.1971

Informacje osobiste

  • Imię
    Andrzej
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Rzeszów

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.8 T 150KM (APU)
  • Rok produkcji
    2000

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Oki. Problem rozwiązany,- ani przekaźnik , ani czujnik wału , ani woda pod fotelem - winowajca okazała sie kostka stacyjki. Dzieki janekg16 za podpowiedzi. Temat to zamkniecia
  2. Oki. Przez kolejne 2 tygodnie auto paliło na strzał nieźle chodziło a po 2 tygodniach.... kreci jak szalone ale zaskakuje co 2 zapłon ale tylko na ciepłym. Co ciekawe na zimnym nie zdarza mu sie to prawie wcal- moze 3 razy na 2 tyg . Pomyślałem wiec ze może to cos związane z czujnikiem wału i tam jest zwarcie. 3 tygodnie temu jak próbowałem cos z tym zrobić - przeglądałem kable rozpinałem i sprawdzałem przekaźniki i złącza natrafiłem na cos dziwnego. Szara wtyczka pod zbiorniczkiem płynu chłodniczego po rozpieciu była pełna oleju. Wszystkie 3 piny prawie pływały.. Oczywiście oczyściłem i odtłuściłem ale ... skąd tam olej ? Kable ida prawie pionowo w góre do złącza i niemożliwe zęby nalało sie z góry. jedynym wyjsciem jest ze olej dostał sie pod izolacja - i po ściągnięciu gumowej osłony na to wyglądało. Teraz nie wiem co myśleć. Błędy zwarcia do masy z całkiem innej beczki ale to nieodpalanie na ciepłym może mieć coś wspólnego z czujnikiem wału. Miał ktoś coś podobnego ?
  3. Cos sobie przypomniałem. Jak pisałem 3 miesiące temu miałem ten sam problem i wywalało te same błedy. Wymieniłem przekaźnik 30- (miał walnięty lut na pinie)- w skrzynce ecu ale przy okazji padła pompa która jest pod nim. I teraz nie wiem czy przekaźnik uwalił pompę czy pompa przekaźnik. Ale bledy sa identyczne a wtedy pomogło. Czy to możliwe ze pompa sie zacina i wywala dokładnie takie same błędy jak walniety przekaznik ?
  4. Bezpieczniki sprawdzone, przekaznik x-kontakt też. Wszystkie masy jakie wpadły mi w oko ( na podszybiu, prawym słupku pod bezpiecznikami i przekażnikami, koło aku oczywiście też. Wtyczki na podszybiu, a nawet pod podłogą przy module komfortu rozpięte przeczyszczone i spięte. Co chwile paliłem auto i sprawdzałem czy pali było ok. Po godzinie chce przestawić a.... zapaliło za 3 razem, fis pisczy i pokazuje stopa. Po podpięciu kompa znów to samo wszędzie Short to Ground. najgorsze jest to ze on łapie błedy tylko i wyłącznie przy rozruchu. Jeśli odpali - a potrafi to zrobic i 10 razy z rzędu- chodzi jak zegarek bez błędów, a za 11 pali za 3-4 razem piszczy i pojawiają sie błędy przez co nie idzie go zdiagnozować. Rece juz mi opadają . Do głowy przychodzi mi jeszcze ecu i stacyjka ale to szukanie po omacku.
  5. No i ****. Po wymianie przekaźnika na zimnym pali od razu na ciepłym czasem tak czasem nie i wywala STOP chociaz juz bez błedu ECU. Dziś kasowałem VCDS ; 9 Faults Found: 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent 17633 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Short to Ground P1225 - 35-10 - - - Intermittent 17635 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Short to Ground P1227 - 35-10 - - - Intermittent 17636 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Short to Ground P1228 - 35-10 - - - Intermittent 17634 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Short to Ground P1226 - 35-10 - - - Intermittent 17833 - EVAP Purge Valve (N80): Short to Ground P1425 - 35-10 - - - Intermittent 17955 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Short to Ground P1547 - 35-10 - - - Intermittent 17697 - Boost Pressure Control Valve (N249): Short to Ground P1289 - 35-10 - - - Intermittent Coraz bardziej skłaniam sie do tego ze albo ma słabą masę albo zbyt słabe napięcie na osprzęcie, tylko co i jak sprawdzić ?
  6. Jutro zamienię ten nieszczęsny przekaźnik - to ten sam który wymieniłem 3 mce temu i jeśli do weekendu będzie ok to zamknę temat. Teoretycznie nowy zamiennik za 30 zł może nie wytrzymał mroźnej zimy. Ciekawostką jest to że błędy wróciły 2 dni po wymianie regulatora napięcia bo padły szczotki a aku jest raczej ok bo kreci jak szalony i ma równy rok od zakupu. Jeśli nie i auto nie padnie całkowicie to w sobotę jak będzie znośna pogoda zabiorę się za kable i popatrzeć co z tym autoalarmem. Dzięki
  7. Witam . W skrócie auto ma problemy z odpalaniem. Czasem kreci kreci i nic, czasem kreci i na fis wyskakuje i znika STOP, czasem pali na dyg. Za kazdym razem w logu błedów mam mniej więcej coś takiego : 8 Faults Found: 18048 - Internal Control Module: EEPROM Error P1640 - 35-10 - - - Intermittent 17633 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Short to Ground P1225 - 35-10 - - - Intermittent 17635 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Short to Ground P1227 - 35-10 - - - Intermittent 17636 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Short to Ground P1228 - 35-10 - - - Intermittent 17634 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Short to Ground P1226 - 35-10 - - - Intermittent 17833 - EVAP Purge Valve (N80): Short to Ground P1425 - 35-10 - - - Intermittent 17955 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Short to Ground P1547 - 35-10 - - - Intermittent 17697 - Boost Pressure Control Valve (N249): Short to Groun P1289 - 35-10 - - - Intermittent Czasem dochodzi do tego błąd imibilaizera i poduszek . Co ciekawe to STOP na fisie pojawia sie tylko wtedy gdy w błędach jest ten :18048 - Internal Control Module: EEPROM Error, gdy go nie ma auto dalej nie pali ale a w błędy te same tyle ze bez niego. Autem da się jeździć bo po pierwsze jaja robi tak ze tydzień jeździ bez błędów a potem 3 dni pod rzad ma problemy tak co 2 uruchomienie a jesli po dwóch kręceniach nie odpali to w 90 % pomaga ponowne otwarcie i zamkniecie pilotem auta a jeśli juz odpali jedzie jakby mu nigdy nic nie było .Dodam ze przed 3 miesiącami wyskakiwały mi te same błędy (bez tego błędu ECU) ale wtedy pomogła wymiana przekaźnika nr 30 w skrzynce ecu. Dodam ze jeśli nie pali chyba nie słychać pompy paliwa. Myślę ze moga to byc 3 powody tego stanu. 1. faktycznie gdzies jest przebicie lub brak masy na przewodach - sciągłem schemat tego silnika i niby wiem gdzie , ale nie wiem jak i czego szukać- przedzwonić miernikiem ale na jakich ustawieniach i na co zwrócić uwagę. I tu proszę o podpowiedź na jakie wartości ustawić miernik. 2. Walnięte ECU- no cóż mam nawet zapasową używkę ale nie znam jej pinu imo ( pin imio z licznika udało mi sie sczytać.) 3. A możne to po prostu dołożony kiedyś autoalarm który maci bo niby dlaczego auto pali po zamknięciu i ponownym otwarciu pilotem ( miałem tak kiedyś w audi kiedy przepaliła się wtyczka na odcięciu pompy paliwa ale wtedy były inne błędy ) ? Proszę o sugestie i czy ktoś miał kiedyś do czynienie z podobnymi objawami. Z góry dzieki. Dorzucam cześc schematu silnika APU gdzie widac ze zasilanie ze pompy(M12) wtryskiwaczy (Y3) i kilku innych czujników idzie przez ten sam przekaznik -K20 który był przyczyną 3 miesiace temu i wtedy go wymieniłem -do połowy lutego był spokój.
  8. Oki. Trochę późno ale zawsze. Problemem był przepalony lut na przekaźniku nr 30 koło ecu. Z tego co wiem idzie przez niego zasilanie osprzętu silnika. Lut puścił ale jakieś tam napięcie jeszcze przechodziło przez co wywalało błędy zwarcia rożnych czujników itd. Temat do zamknięcia
  9. Witam. Moze komuś się przyda rozwiązanie problemu z w/w błędami. Mój passek 1.8t (APU) pewnego dnia przestał ładnie odpalać. Czasem trzeba było długo kręcić 2-3 razy a czasem odpalał na dyg ale po 5-15 sek na wolnych obrotach dostawał czkawk,i szarpał jakby pracował na 2 cylindry itp. Po przygazowaniu i lekkim rozgrzaniu jakoś mu to przechodziło. Po podłączeniu vcds wyleciała masa błedów wtryskiwaczy i czujników- wszystkie z notka zwarcie do masy. Szukając w necie na forum itd miałem mętlik w głowie ale trochę metoda prób i błędów wymieniłem przekaźnik nr 30 pod pokrywa ECU. I niby ok. Auto juz odpala ale brzydko- jakby z wysiłkiem i nie tak na dyg jak kiedys. Z ciekawości rozebrałem stary przekaźnik i bingo. Puścił lut na jednym pinie wewnątrz przekaźnika i napięcie czasem przechodziło ale słabe stad ta czkawka. Niby ok problem rozwiązany. Po 2 tyg auto na ciepłym silniku odpaliło i po 3 sek padło. koniec nie odpali ale tez nie słychać bzyku pompy paliwa. Spróbowałem awaryjnie odpalić na lpg i ok zaskoczyło. Znów diagnoza i tylko 1 bład 17925 czyli znów uwalony ten sam przekaźnik tyle ze teraz błąd odnosi sie bezpośrednio do niego ale... po sprawdzeniu na zasilaczu i mierniku przekaźnik jest ok. Wiec sprawdziłem napięcia az do pompy paliwa wszystko ok ale pompy nie słychać. podłączałem pompę na ostro i... juz wiem - padła pompa. Po wymianie pompy ( 1,5-2 h na podjeździe wyjecie i zamontowanie) i skasowaniu błędów autko pali na dyg i śmiga bez błędów.
  10. Ok, ale jednak wolałbym to zrobic bez mechanicznej ingerencji- zawsze mam opcje powrotu gdyby nowy-stary sterownik tez był walniety
  11. Witam. Tak jak inni kupiłem uzywany sterownik z tym samym oznaczeniem do mojego 1.8t APU. Pol dnia męczyłem sie z uruchomieniem i połączeniem vag comandera ale prawie sie udało. Prawie bo zaczytałem pin z starego imo ale tylko z imo -sterownika silnika nie ruszy. Przy zaznaczeniu w comaderze ME7 ... i klikniecu w read pojawia sie dodatkowe okno z jakimiś autodetektem -ustawieniami pamięci czy cos a po zatwierdzeniu ok program rusza a w oknie połączenie pojawia sie "timeout when waiting for response" i nic. Mysle tak- ze ok mam pin starego ale jak sczytam pin z nowego jeśli nie łączy mnie z ecu ? Moze jakoś to rozwiąże a jesli nie to pytanie czy jak wyłączę programowo imo i przełożę sterownik to auto odpali czy nie a jesli czy to koniec juz, czy po przełożeniu sterownika trzeba jeszcze coś zrobić. Bo po przeczytaniu całego tematu mam mętlik w głowie a wypowiedzi czasem sa sprzeczne z sobą. Pozdrawiam
  12. No ja miałem zjechane sprzęgło i "nieciekawa" dwumase wiec wymieniłem komplet a sprzęgło.... tak nadal bierze wysoko pomimo profilaktycznej wymiany wraz z sprzegłem wysprzegnika i podwójnego ( po 2 mca) odpowietrzania. Podobno te modle tak mają. Co do dwumasy ja mam dwumase w benzynie wiec poleciała po 280 tys-miała prawo.
  13. Mi ciezko wchodziły biegi na zimnym szczególnie 1 i 2 a redukcja z 2na 1 to była tragedia. Regulacja wybieraka przy lewarku nic nie pomogła. Potem miałem robione sprzegło z dwumasa - mechanik zalał do skrzyni schel spirax. Kicha nadal to samo. Poszukałem na forum i w wujku google i sam kupiłem klucz do górnego korka skrzyni i zalałem FUCHS TITAN SINTOFLUID- jak ręką odjął. Tu chodzi o lepkość na zimnym - olej musi byc rzadki. Zwykłe zamienniki pomimo dobrych firm i tak mają dwa razy wiekszą lepkość przy niskich temp. a skrzynie w paskach i audi (tych wzdłużnych silników) lubia rzadki olej. najlepiej fusch albo oryginał od vw ale bardzo drogi
  14. Witam od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakuje mi błąd 16712 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too High. czyli czujnik spalania stukowego. Jak na razie to go bagatelizowałem bo auto chodziło w miarę ok. Wczoraj zrobiłem trasę 400 km z czego większość autostrada z średnia prędkością 140-145 i... auto 3 razy zgasło w nieoczekiwanych momentach- z czego raz na autostradzie. Po odpaleniu dalej wszystko było ok. pojawił sie check engine. Wszystkie trzy zgaśnięcia były tak na gorącym silniku 3-do 5 min po rozpoczęciu jazdy. przyjechaniu do domu podpoiłem do kompa i... 3 błedy - - 16712 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too High. czyli czujnik spalania stukowego wspomniany i kolejny raz pojawiajacy sie -16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal czyli czujnik pedkosci obrotowej niepoprawny sygnał -16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal - jak wyzej tylko brak sygnału. dodam ze przed pojawieniem sie cheka obroty może nie tyle wariowały co na wolnych na światłach miał 1200 zamiast 800. Potem z checkiem wróciły do 800. Jak to sprawdzić co wymienić , rozpiąć sprawdzić , a co najważniejsze czy oba te czujniki maja na siebie jakiś wpływ i czy błąd 1 moze powodować bład 2 pomimo ze ten jest ok. Tak na chłopski rozum to oba spełniają podobna funkcje- oba liczą obroty . Ogólnie auto od jakiegoś czasu miało problem z odpaleniem na ciepłym- znaczy odpalało i po 3 sek gasło po 2 odpaleniu było juz ok i nie robiło tego zawsze. Ja myślałem ze to wina gazu ze odpala od razu na lpg i brakuje mu ciśnienia Bede wdzięczny za podpowiedz i sugestie
  15. Witam po 3 tygodniach bo tyle zajęło mi znalezienie używanej przepływki. Za 1 razem gosc wysłal mi całkiem inna niz kupiłem, za 2 obudowa oryginał a wkład od tdi, ale 3 jest ok. Oto częściowe logi z tej ostatniej: grupa 002-033 http://vaglog.pl/log-002_033_nbf0gr.html grupa 115-118 http://vaglog.pl/log-115_118_p7vzuE.html Autko na pb chodzi fajnie i więcej nic mi nie potrzeba . Teraz kolej na lpg ale to juz inna bajka. Tak jak z przepływkami nie mam szczęścia do gazowników. Czterech kolejnych nie potrafiło podłączyć sie do sterownika, wiec sam kupiłem interface , sam pogrzebałem w necie dlaczego nie łączy ,sam napisałem do agisa, sam połączyłem, i sam zrobiłem auto kalibracje bo wiecej nie umie, i autko chodzi jak na pb tyle ze ma dziure w gazie ale to inny temat na http://lpg-forum.pl/agis.html, a gazownikom juz nie wierze. Temat do zamknięcia i jeszcze raz podziękowania dla wszystkich szczególnie dla bodzika
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności