aggressive Zgłoś #1 Napisano 8 Listopada 2017 (edytowane) Edytowane 4 Sierpnia 2018 przez aggressive Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #2 Napisano 8 Listopada 2017 Jak przejedziesz po feldze paznokciem to czujesz uskok czy nie? Możliwe że to tylko jakiś nalot. Możesz spróbować to zmyć/spolerować pastą polerską. Jeśli aluminium się utleniło pod bezbarwnym, to pozostaje zedrzeć bezbarwny i spolerować felgę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aggressive Zgłoś #3 Napisano 9 Listopada 2017 A czy po polerce można nałożyć bezbarwny lakier czy nie będzie się trzymał ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #4 Napisano 11 Listopada 2017 Nałożyć można. Ale jak będzie się trzymać tego nie wiem. Ale na pewno efekt będzie taki sobie po polakierowaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aggressive Zgłoś #5 Napisano 13 Listopada 2017 Niestety pod paznokciem czuć wyraźnie uskok i to nic innego jak bezbarwny lakier niestety Najprawdopodobniej felgi trafią na tokarkę (1200zł za kpl. 17"). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #6 Napisano 17 Listopada 2017 @aggressive powstrzymałbym się z tą tokarką. ja bym spróbował najpierw wodnym papierem ściernym 280 potem 400. Powierzchnia felgi po takim zabiegu powinna wyjść równa. Najprawdopodobniej zszedł tobie lakier bezbarwny który był fabrycznie na felgach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aggressive Zgłoś #7 Napisano 18 Listopada 2017 Tylko druga sprawa dlaczego się tak stało ? Niby oryginalne dobrej jakości felgi, a tu taki zonk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #8 Napisano 18 Listopada 2017 (edytowane) @aggressive Czas, sól, chemia, utlenianie, warunki atmosferyczne, drobne uszkodzenia lakieru. To wszystko się sumuje i z czasem dochodzi do takiego powolnego niszczenia powierzchni aluminium. Edytowane 18 Listopada 2017 przez Jankus 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aggressive Zgłoś #9 Napisano 4 Sierpnia 2018 Witam. Koledzy mam pewien problem. Moje obecne felgi (oryginalne VW) są już w opłakanym stanie wizualnym (łuszczy się lakier, dużo rys, jedna z przodu spawana już dwa razy). Regeneracja ich to 1200zł. Zastanawiałem się czy nie lepiej jest kupić coś nowego lub ew. używanego w dobrym stanie, ale szczerze mówiąc wolałbym tę pierwszą opcję. Powiedzcie mi proszę jakie są realne ceny za felgi 17" dobrej jakości (nie chińskie) ? Oczywiście nie mówię tutaj o jakiś super firmach, które zajmują się głównie produkcją alufelg bo pewnie i za 10 tys. zł by się znalazły. Zastanawiam się bardziej pod tym kątem czy za koszt regeneracji obecnych (1200zł) lub niewiele większy kupię dobrej klasy felgi nowe/używane w bdb stanie ? Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Cytuj By marcin_pesel, 4 Sierpnia 2018 Łącze temat z istniejącym. Na przyszłość... po co tworzyć nowy jak już o to pytałeś? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #10 Napisano 5 Sierpnia 2018 Zależy jak bardzo jesteś przywiązany do tego wzoru ale w tej kasie jesteś w stanie kupić fajnie używane oem 17". Wybór spory bo pasują od całej grupy VAG + mercedes Jak bym poszedł w tym kierunku, a te pogonił za pare zł 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aggressive Zgłoś #11 Napisano 18 Sierpnia 2018 @Jankusa jak pozbyć się resztek bezbarwnego lakieru z tej felgi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #12 Napisano 18 Sierpnia 2018 3 godziny temu, aggressive napisał: @Jankusa jak pozbyć się resztek bezbarwnego lakieru z tej felgi ? Papier ścierny i dawaj. Możesz też spróbować ściągacza do lakieru też bardzo dobrze się sprawdza w tej roli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aggressive Zgłoś #13 Napisano 18 Sierpnia 2018 Myślałem wlasnie aby jakiś rozpuszczalnik przed papierem zastosować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #14 Napisano 18 Sierpnia 2018 Rozpuszczalnik tu na nic, jak już to scansol. Chociaż nie wiem czy on tez ruszy lakier proszkowy, a taki właśnie jest ten bezbarwny. Zdzierałem lakier z podobnych felg i jest ob naprawdę twardy... najłatwiej chyba by poszło szlifierką oscylacyjną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aggressive Zgłoś #15 Napisano 25 Sierpnia 2018 (edytowane) Ok w takim razie spróbuję sam coś podziałać w temacie. Powiedzcie mi tylko proszę co potem ? Tzn. jak już pozbędę się tej warstwy lakieru to co dalej z tym zrobić ? polerować nadal jakimś papierem o wyższej gradacji ? Zabezpieczać to jakoś na koniec ? A co np. z miejscami gdzie występuje korozja bo zauważyłem na jednej feldze, że pojawiła się taka plamka jedna. Edytowane 25 Sierpnia 2018 przez aggressive Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrzysztofJ Zgłoś #16 Napisano 25 Kwietnia 2021 Cześć wszystkim mam podobny temat do tego opisywanego w tym wątku. Kupiłem samochód z felgami polerowanymi. Na dwóch z nich zauważyłem chyba korozję aluminium. Lakier zaczyna się łuszczyć na krawędzi. Na pewno trzeba to oddać do naprawy / renowacji ale pytanie do specjalistów: 1. Jak można to zabezpieczyć aby nie postępowało zanim zdecyduje się na naprawę. 2. Czy taka korozja ma jakikolwiek wpływ na wytrzymałość felgi albo inaczej czy można z taką felgą bezpiecznie jeździć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #17 Napisano 29 Kwietnia 2021 Nic z tym nie zrobisz w domu, aluminium się utlenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach