Skocz do zawartości
aggressive

Co zrobić z takimi felgami ?

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

IMG_20171108_153244.jpg

IMG_20171108_153251.jpg

IMG_20171108_153257.jpg

Edytowane przez aggressive

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak przejedziesz po feldze paznokciem to czujesz uskok czy nie? Możliwe że to tylko jakiś nalot. Możesz spróbować to zmyć/spolerować pastą polerską. Jeśli aluminium się utleniło pod bezbarwnym, to pozostaje zedrzeć bezbarwny i spolerować felgę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy po polerce można nałożyć bezbarwny lakier czy nie będzie się trzymał ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nałożyć można. Ale jak będzie się trzymać tego nie wiem. Ale na pewno efekt będzie taki sobie po polakierowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety pod paznokciem czuć wyraźnie uskok i to nic innego jak bezbarwny lakier niestety :/

Najprawdopodobniej felgi trafią na tokarkę (1200zł za kpl. 17").

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@aggressive powstrzymałbym się z tą tokarką. ja bym spróbował najpierw wodnym papierem ściernym 280 potem 400. Powierzchnia felgi po takim zabiegu powinna wyjść równa.

Najprawdopodobniej zszedł tobie lakier bezbarwny który był fabrycznie na felgach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko druga sprawa dlaczego się tak stało ?

Niby oryginalne dobrej jakości felgi, a tu taki zonk :/

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@aggressive Czas, sól, chemia, utlenianie, warunki atmosferyczne, drobne uszkodzenia lakieru. To wszystko się sumuje i z czasem dochodzi do takiego powolnego niszczenia powierzchni aluminium.

Edytowane przez Jankus
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Koledzy mam pewien problem. Moje obecne felgi (oryginalne VW) są już w opłakanym stanie wizualnym  (łuszczy się lakier, dużo rys, jedna z przodu spawana już dwa razy). Regeneracja ich to 1200zł.

Zastanawiałem się czy nie lepiej jest kupić coś nowego lub ew. używanego w dobrym stanie, ale szczerze mówiąc wolałbym tę pierwszą opcję.

Powiedzcie mi proszę jakie są realne ceny za felgi 17" dobrej jakości (nie chińskie)  ? Oczywiście nie mówię tutaj o jakiś super firmach, które zajmują się głównie produkcją alufelg bo pewnie i za 10 tys. zł by się znalazły.

Zastanawiam się bardziej pod tym kątem czy za koszt regeneracji obecnych (1200zł) lub niewiele większy kupię dobrej klasy felgi nowe/używane w bdb stanie ?

 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

 

felga.jpg

By marcin_pesel,

Łącze temat z istniejącym. Na przyszłość... po co tworzyć nowy jak już o to pytałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak bardzo jesteś przywiązany do tego wzoru ale w tej kasie jesteś w stanie kupić fajnie używane oem 17".

Wybór spory bo pasują od całej grupy VAG + mercedes

Jak bym poszedł w tym kierunku, a te pogonił za pare zł

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Jankusa jak pozbyć się resztek bezbarwnego lakieru z tej felgi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, aggressive napisał:

@Jankusa jak pozbyć się resztek bezbarwnego lakieru z tej felgi ?

Papier ścierny i dawaj. Możesz też spróbować ściągacza do lakieru też bardzo dobrze się sprawdza w tej roli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem wlasnie aby jakiś rozpuszczalnik przed papierem zastosować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozpuszczalnik tu na nic, jak już to scansol. Chociaż nie wiem czy on tez ruszy lakier proszkowy, a taki właśnie jest ten bezbarwny. Zdzierałem lakier z podobnych felg i jest ob naprawdę twardy... najłatwiej chyba by poszło szlifierką oscylacyjną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok w takim razie spróbuję sam coś podziałać w temacie.

Powiedzcie mi tylko proszę co potem ? Tzn. jak już pozbędę się tej warstwy lakieru to co dalej z tym zrobić ? polerować nadal jakimś papierem o wyższej gradacji ? Zabezpieczać to jakoś na koniec ? A co np. z miejscami gdzie występuje korozja bo zauważyłem na jednej feldze, że pojawiła się taka plamka jedna.

Edytowane przez aggressive

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim

mam podobny temat do tego opisywanego w tym wątku.

Kupiłem samochód z felgami polerowanymi. Na dwóch z nich zauważyłem chyba korozję aluminium.

Lakier zaczyna się łuszczyć na krawędzi.

Na pewno trzeba to oddać do naprawy / renowacji ale pytanie do specjalistów:

1. Jak można to zabezpieczyć aby nie postępowało zanim zdecyduje się na naprawę.

2. Czy taka korozja ma jakikolwiek wpływ na wytrzymałość felgi albo inaczej czy można z taką felgą bezpiecznie jeździć.

felga_1.jpg

felga_2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic z tym nie zrobisz w domu, aluminium się utlenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności