lysy78_03 Zgłoś #1 Napisano 31 Października 2017 Witam. Taki mały problem. Po wymianie taśmy z "S" na "T" przyciski kierownicy multifunkcyjnej i klakson odmówiły współpracy. Po złożeniu całości, zakodowaniu taśmy (odbyło się to bez problemów) zauważyłem brak jakiejkolwiek reakcji ze strony przycisków i sygnału dźwiękowego. VCDS pokazał błąd braku komunikacji z przyciskami w kierownicy. Czyli taśma padnięta- tak pomyślałem. Więc rozebrałem i wymieniłem taśmę na starą i tutaj także nie było reakcji. Przyciski nie działają, nie mają też podświetlenia i nie działa klakson. Elektryczna blokada kiery działa, manetki działają. VCDS wywalił błąd 365080 1 Fault Found: 365080 - Controls in Steering Wheel U108E 00 [009] - No Communications Confirmed - Tested Since Memory Clear Dzisiaj pojechałem do znajomego elektryka i sprawdziliśmy kostki i "kabelki" wszystko wygląda na ok. Jakieś pomysły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #2 Napisano 31 Października 2017 Wróć do poprzedniego modułu - jeśli wszystko będzie dobrze to masz odpowiedź - walnięty moduł z literką T. Jeśli jednak dalej będzie problem to znaczy, że uszkodziłeś sobie gdzieś wiązkę kierownicy. Jeśli kolega elektryk posiada oscyloskop to można też podglądnąć czy coś się dzieje (jakieś oznaki komunikacji) na magistrali LIN - tej pomiędzy modułem kierownicy a przyciskami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #3 Napisano 31 Października 2017 (edytowane) Na starym module jest to samo. Brak komunikacji. Wiązka jest ok. Nawet jej bardzo nie dotykałem. Piny w niej są na miejscu. Nie sądzę żeby wiązka poleciała od 3 cm opuszczenia po odczepieniu. Przynajmniej 2 przewody w wiązce musiałbym uszkodzić. Mało prawdopodobne. Edytowane 31 Października 2017 przez lysy78_03 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #4 Napisano 31 Października 2017 Jesteś w stanie pomierzyć jakieś napięcia na wiązce do klawiszy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #5 Napisano 31 Października 2017 (edytowane) Jakoś dziwnie to wszystko wygląda. Brak podświetlenia, brak reakcji klawiszy, brak klaksonu. Spróbuję jutro coś pomierzyć. Przed chwilą sprawdzałem jeszcze kodowania. Wygląda ok. Uwalone dwie taśmy. Hmmm. Mam jeszcze jedną. Założę ją w niedzielę i zobaczę. Już niedziela. Trzecia taśma też jest "zepsuta". Brak komunikacji z przyciskami, brak podświetlenia i brak klaksonu. Edytowane 1 Listopada 2017 przez lysy78_03 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #6 Napisano 1 Listopada 2017 Jeśli kolejna taśma nie działa to problem leży po stronie wiązki między modułem kierownicy a modułem przycisków kierownicy lub w samych przyciskach. Klakson jest podłączony jako jeden z klawiszy kierownicy więc to normalne, że nie działa jeśli nie ma komunikacji. Tak samo podświetlenie klawiszy nie działa gdy nie ma tej komunikacji. Wystarczy, że jeden przewód jest przerwany (masa, +12V albo LIN) a już nie będzie działać to wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #7 Napisano 6 Listopada 2017 (edytowane) Problem rozwiązany. Piny wylazły z kostki w przyciskach. Tam nie zaglądałem. Podziękowania dla kolegi nTomek. Edytowane 6 Listopada 2017 przez lysy78_03 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #8 Napisano 7 Listopada 2017 ...coś mi łazi po głowie, że już ktoś "raportował" taki sam problem. A może to było u mnie? Już nie pamiętam. Grunt że się udało ustalić przyczynę. Czyli co teraz? Tempomat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #9 Napisano 7 Listopada 2017 Tak. Tempomat. W sumie to miało być pierwsze. Ale jak zwykle, plan to jest to co nigdy nie wychodzi. Wymieniłem manetki, taśmę, zrobione kodowanie i NIE DZIAŁA. Cycki opadają. Jeszcze nie zdążyłem się rozejrzeć za rozwiązaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #10 Napisano 7 Listopada 2017 A dorobiłeś kabelek z modułu kierownicy do modułu silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #11 Napisano 7 Listopada 2017 wklej cały autoscan bo dajesz jakies kawałki Błędów , kodowań nie widać , nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #12 Napisano 7 Listopada 2017 (edytowane) 16 minut temu, nTomek napisał: A dorobiłeś kabelek z modułu kierownicy do modułu silnika? W tym modelu nie trzeba dorabiać kabelków. Podobno. Modelowo 2014 Co do skanów. Zdjęcie zrobiłem żeby nie zapisywać kodu błędu. Nawet nie zauważyłem, że tak kiepsko wyszło zdjęcie. Jutro zrobię pełen skan. Chyba wymienię manetki, bo mam jeszcze jedne. Wychodzi, że jest problem sygnałem tempomatu. Więc jutro leci pająk. Już jestem zmęczony. Miałem nadzieję, że w końcu skończę ambienta. Taki był plan Edytowane 7 Listopada 2017 przez lysy78_03 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #13 Napisano 7 Listopada 2017 Najpierw sprawdź, że masz wspomniany kabel, potem zacznij wymieniać manetki. Skoro fabrycznie był moduł z literą S który tym się tylko różni od T, że mu brakuje kilku elementów na płytce odpowiedzialnych za manetkę od tempomatu to sądzę że i kabla nie masz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #14 Napisano 7 Listopada 2017 Przewodu nie montowałem, bo podobno nie jest potrzebny. Podkreślam podobno. Możecie napisać gdzie mam być podłączony. Ewentualnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #15 Napisano 7 Listopada 2017 Napisz jaki silnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #16 Napisano 7 Listopada 2017 Cffb. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #17 Napisano 7 Listopada 2017 Biało-czarny kabel o przekroju 0.35mm2 ze złącza 16 pinowego na module kierownicy (pin 5) do złącza modułu silnika 94 pinowego (pin 64). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #18 Napisano 7 Listopada 2017 Teraz, nTomek napisał: Biało-czarny kabel o przekroju 0.35mm2 ze złącza 16 pinowego na module kierownicy (pin 5) do złącza modułu silnika 94 pinowego (pin 64). Dziękuję. Wg Ross-tech nie potrzebuję przewodu. No chyba, że jestem taaaaaaaaaaakim szczęśliwcem i jednak go nie mam. Add the Wiring from Steering Column Control Module to the Engine Control Module. This step used to be necessary before MY 2006/2007 but as of MY 2010 several Users have reported missing Wiring when the Vehicle was not Factory equipped with Cruise Control. Check the proper Wiring Diagrams for the Vehicle in question. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #19 Napisano 7 Listopada 2017 Na forum ross-tech są najczęściej opisywane auta z rynku amerykańskiego a oni mają wszystko inne. Ty masz jak sądzę wersję EU więc.. Z resztą mój paszczu 2012 nie miał takiego kabla i nie kojarzę przypadku na forum żeby ktoś w B7 miał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #20 Napisano 8 Listopada 2017 Wszystko ogarnięte. Brakowało przewodu. Po podłączeniu tempomat ożył. Kolego nTomek należy się Tobie flaszka. Wyślij mi na pw adres pod który mam ją wysłać i oczywiście informację jaką lubisz. Dziękuję za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach