Skocz do zawartości
sound wave

rezystor dmuchawy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem mianowicie uszkodził mi się rezystor dmuchawy (niema przejścia między 2 i 3 biegiem....) objawy są takie że działa mi 3ka i 4ka (jest to rezystor z odczepami i wszystko jest połączone w szereg więc skoro padło przejście miedzy 2 a 3 to 1 niedziała automatycznie.....)

 

termorezystor albo wyłącznik bimetaliczny - niewiem co tam dokładnie siedzi jest sprawny

 

i teraz tak - nowy rezystor kosztuje ponad 150zł - troche duzo jak za 3 połączone w szereg rezystory które powinny kosztować po max 3zł sztuka.....

 

problem w tym że niewiem jaka powinna być rezystancja tego uszkodzonego obwodu.... (jakoś niepomyślałem żeby to zmierzyć zanim się spaliło :krzeslem: )

 

z tego co pomierzyłem to rezystancja dla 3ki to 250m ohm dla 2ki to 0,25+X ohm a dla jedynki to 0,25+X+2,6ohm pytanie o ten X :)

 

ma ktoś moze schemat gdzie są opisane wartości rezystancji dla poszczególnych biegów??

 

i jeszcze jedno - moze ktoś wie jakiej mocy jest wentylator - co by dobrać rezystory odpowiedniej mocy :)

na oko 20W powinny wystarczyć ale nieche mieć zywego ognia w samochodzie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

Zacznij wpierw od pokrętła poszczególnych biegów dmuchawy - często tam tkwi problem, tzn brak styku blaszki pokrętła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Juz to wszystko rozebrałem i po pomiarach rezystancji mam przerwe w obwodzie w samym rezystorze.... (mierzyłem wymontowany rezystor i ewidentnie jest uszkodzenie w rezystorze 2 biegu.....) diagnoza jest w 100% pewna bo po zwarciu na krutko na wszystkich biegach kręci (tylko z tą samą predkością bo niema rezystancji na której by się odłozyło napięcie)

 

jeśli nikt niewie to chyba zrobie to na ucho i ręke - dobiore ten rezystor eksperymentalnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok niby są (mam wersje z klimą i kosztuje on 42zł) niby nieduzo ale że jestem elektronikiem to wiem ile kosztują rezystory i uwazam to za rozboj w biały dzień :P

 

masz moze zapasowy do wersji z klimą?? jeśli tak to mogł byś pomierzyć rezystancje ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie, bez klimy. Ale może ten z allegro ze Zduńskiej Woli wykaże odrobinę dobrej woli i zmierzyć pozwoli :hurra: to znaczy zmierzy i poda wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe tu juz powoli nie chodzi o pieniądze ale o zasady :)

 

to troche tak jak bym oddawał radio do naprawy mając w domu serwis :P z rezystorów mam większość typowych wartości od 0,25W do 20W więc nawet niemusiał bym wychodzić z domu....

 

a mozesz zmierzyć rezystancje jakie są w tym twoim ?? moze poprostu roznica jest w obudowie (moj jest na płasko bo mam parownik) i roznica jest w kostce ( u mnie 1,2,3 idą przez rezystor a 4ka idzie inną trasą u ciebie widze że wszystkie kable idą do kostki a 4ka jest poprostu zwarta na krutko i dmuchawa zasilana z kostki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No widzisz ! a ja sie nie znam i bym kupił używkę na szrocie. Ja nawet myślałem ze opór się podaje w ohmach a moc w W. :ok:

Jak nikt szybciej nie poda to ja jutro po południu zmierzę i podam po mam w piwnicy a rano jadę do roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

opor podaje się w ohmach a moc w watach :) ale ja podałem moc rezystorów :) a nie ich wartość rezystancji (troche nie po polsku się wyraziłem i wyszło na to że rezystancja była w watach <lol> )

 

wielkie dzięki - zbytnio mi się nie śpieszy - poza większym szumem (zwsze uzywałem 2ki.....) niemam większych problemów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czwarty bieg omija całkowicie rezystor i dlatego na 4 masz nawiew. Problem może tkwić nie w rezystorze tylko w zabezpieczeniu termicznym. Sprawdź przedewszystkim to zabezpieczenie. Idzie z boku opornika i jak się nie mylę to jest dioda więc bardzo łatwo sprawdzisz. Ja dla sprawdzenia zrobiłem na krótko za pomocą grubszego kabla i tak już dwa lata czeka na wstawienie oryginału ale wiadomo-działa więc się nie chce robić. POZDRAWIAM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ech GoBo, sound wave już wszystko wyjaśnił a Ty robisz jakiś problem....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś napisze gdzie w pasku z klimą jest ten rezystor. W audi był przy silniku dmuchawy a tutaj go tam nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zdemontujesz schowek to jest tak jak by od góry - taka metalowa płytka do której idzie wiązka z 4 kablami :)

 

jest tam jedna śruba - jak ją wykręcisz trzeba lekko pociągnąć do siebie - jest dodatkowo przyklejone (albo to z mojej uszczelki zrobił się klej...) i jeśli niebyło ruszane od nowości to trzeba uzyć troche siły :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O.K. Ale u mnie na miejscu schowka jest poducha. Do wentylatora dochodzą dwa przewody jeden brązowy (masa) idzie od strony drzwi i drugi czerwono-jakiś idzie od strony środkowej konsoli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to musi być za poduszką :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności