mhyjek Zgłoś #1 Napisano 16 Lutego 2007 witam. z braku czasu i sciagacza do sprezyn postanowilem dac woz do wymiany lozysk pod amortyzatorami i swozni wahacza. goscie spaprali robote. moje pytanie dotyczy zachowania sie mcpersona w kielichu. u mnie z prawej strony na podniesionych kolach jest spory luz gumy z lozyskiem w kielichu. lapiac za kolo od gory i dolu mozna "machac" mcpersonem i cala gora (guma, lozysko, miska, amortyzator ze sprezyna). to moj pierwszy VW ale chyba tak nie powinno byc ? z lewej wszystko siedzi eleganco. czy moze to byc spowodowane brakiem > 31 - hexagonal nut M14X1,5 < z obrazka w zalaczniku ? calos skrecona solidnie, chyba "na sile" bo nie idzie ruszyc. pomijam juz "przeciagnieta" nakreteke na srubie swoznia w zwrotnicy przez co malo nie wjechalem do rowu kilka godzin po wymianie. policzylem sobie, ze gdybym mial to zrobic sam to kosztowaloby mnie to: 75 geometria + 40 sciagacze = 115. facio wzial odemnie 150. teraz wiem, ze stracilem wiecej niz 35 zeta. pojechalem na reklamacje, srube wymienil (na jakiegos zardzewialka, innych nie mial), na luz gumy w kielichu gosc ruszyl ramionami i powiedzial ze moja wina bo taka gume mu przywiozlem. lewa byla taka sama i luzu nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 16 Lutego 2007 Temat już kiedyś poruszany. Z tego co pamiętam u mnie z prawej strony na podniesionych kolach jest spory luz gumy z lozyskiem w kielichu to userzy różnie się wypowiadali na temat tego luzu ale ja np sam sobie to wszystko wymieniałem i mam tak samo i jak dla mnie jest Dawałem nowe łożyska i poduszki, amorki i odboje. Na gwincie miałem to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mhyjek Zgłoś #3 Napisano 16 Lutego 2007 ok. czy jest jakies wyjasnienie braku luzu z lewej strony ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4 Napisano 16 Lutego 2007 czy jest jakies wyjasnienie braku luzu z lewej strony ? No właśnie to mnie zastanowiło i zapomniałem dopisać. Jak to sprawdzałeś? Jak stał samochód, na równej płaszczyźnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mhyjek Zgłoś #5 Napisano 16 Lutego 2007 postawilem przod na stojanki, tak ze kola wisialy swobodnie w powietrzu, zlapalem za gore kola i jego dol, gore pchalem dol ciagnalem i tak na zmiane, ruszal sie caly mcperson wiec wlazlem pod auto. luz jest spory po kilka mm na okolo kielicha. jak to teraz ma sie chociazby do kata pochylenia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piero28 Zgłoś #6 Napisano 16 Lutego 2007 Z tego co wiem to ten luz na podniesionym aucie jest rzeczą normalną. Fabryka tak to wymyśliła. Wszystkie passaty B3 na pewno tak mają.(golfy też) A jak nie ma luzu to coś jest nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mhyjek Zgłoś #7 Napisano 16 Lutego 2007 no to wlasnie rozmawialem z czlowiekiem z aso, ktory sam jezdzi passatem B3 i stwierdzil ze absolutnie zadnego luzu ma nie byc. jesli wystepuje luz to cos jest nie tak. teraz to juz nie wiem.... no to w takim razie piero28 powiedz mi co z geometria ? zakladajac ze podniesiesz auto do zmiany np. kola czy opon na letnie, ruszysz o kilka mm na zewnatrz czy do wewnatrz i kat pochylenia szlag trafil, wg mnie to jest niedopuszczalne... pozatym to np. podczas hamowania na skreconych kolach to mi to strasznie "grucha", pewnie sie to przesuwa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piero28 Zgłoś #8 Napisano 16 Lutego 2007 Mam paska od dwóch lat. Też dziwił mnie ten luz.Z kątem pochylenia nie miałem nigdy żadnych problemów. Widocznie po opuszczeniu wszystko wraca dokładnie w to samo miejsce. Nie rozbierałem tego nigdy, ale myślę,że to wszystko siada w jakimś stożku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mhyjek Zgłoś #9 Napisano 16 Lutego 2007 kielich ma ksztalt scietego stozka, guma jest podobnych ksztaltow. jesli tam ma byc faktycznie luz to teraz zastanawia mnie jego brak z lewej strony... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piero28 Zgłoś #10 Napisano 16 Lutego 2007 Ja mam taki sam luz z dwóch stron i nic tam nie będę grzebał. Jak odkryjesz co jest u ciebie, że nie ma luzu to napisz. Może dowiemy się czegoś nowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość FRIDAY 24 Zgłoś #11 Napisano 16 Lutego 2007 Panowie żadnego luzu NIE MOŻE BYĆ, bo jak jest luz to przecież koło bezwładnie wali o jezdnie i wszystko się niszczy, swożnie, tuleje, amorki, kwestia luzu dotyczy tylko i wyłącznie łożyska amorka, jest tam gdzie występuje luz poprostu źle dobrane łożysko, przerabiałem to w poprzednim tygodniu u siebie w B4 prawa strona tylko troche Mi stukała ale lewa tak że myślałem że zaraz cos sie urwie wjazd na kanał i po 2h i kombinacjach doszlismy że są złe łożyska dobrane kupiłem takie jak maja być firmy sachs i teraz czuje różnice, a najlepsze jest to ze tamte łożyska razem z poduszkami wymieniałem ok 5 miesiecy temu i teraz ta sama robota ale dobrze że doszlismy czemu tak jest teraz jest juz ok Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #12 Napisano 16 Lutego 2007 FRIDAY 24, tu nie chodzi o łożyska. Mowa jest o tym że jak podniesiesz auto np na podnośniku i dzwigając za koło do góry unosi się cały mcPerson. Luz jest widoczny na kielichu u góry, maxymalne wychylenie blokowane jest gumowym odbojem a minimalne metalowym kielichem a luz wynosi ok 2cm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mhyjek Zgłoś #13 Napisano 17 Lutego 2007 nie panowie ! mowa jest nie o luzie gora dol (pionowym) bo to jest normalne. ja mowie o luzie w poziomie. nie chodzi mi o zlapanie kola i pachanie go do gory i na dol. tam faktycznie moze byc luz nawet spory, szczegolnie przy "ugniecionych" sprezynach. nie wiem jak to wyjasnic zebyscie zrozumieli. za pomoca kola moge machac na okolo gorna czescia mcpersona. lapie kolo jedna reka u gory, druga na dole. jedna reka pcham druga ciagne, to powoduje ze mcperson caly mi sie rusza ode mnie. zmiana - jedna ciagne, druga pcham mcperson wedruje w moja strone. chodzi mi o ruchy poduszki w kielichu nie w gore i w dol ale na boki ! w strone poasazera i w strone kierowcy. z lewej strony pomimo luzu w pionie (moge uniesc kolo z mcpersonem i po puszczeniu ono opada) to nie ma luzu w poziomie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piero28 Zgłoś #14 Napisano 17 Lutego 2007 No to małe nieporozumienie. Jak ci lata na boki to na pewno coś masz wybite. Jak nie rozbierzesz to nie zobaczysz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mhyjek Zgłoś #15 Napisano 17 Lutego 2007 ale guma i lozysko (sachs) sa nowe, cala rozprawka jest o tym ze pierwszy raz oddalem auto do mechanika i spapral taka prosta robote. rozbiore, ogladne i podziele sie spostrzezeniami... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piero28 Zgłoś #16 Napisano 17 Lutego 2007 Pewnie poskładał w nie właściwej kolejności albo do góry nogami. Niestety rozebrać tak czy tak trzeba. Tak to jest z różnymi gumkami,założysz odwrotnie i dupa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #17 Napisano 17 Lutego 2007 mhyjek, no to już bliżej jak dalej, dobrze że po chłopsku wyjaśniłeś Pewnie poskładał w nie właściwej kolejności albo do góry nogami. Niestety rozebrać tak czy tak trzeba. Tak to jest z różnymi gumkami,założysz odwrotnie i dupa. Zacznij od tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #18 Napisano 17 Lutego 2007 na podniesionym aucie kolumna u góry powinna miec jakieś dwa cm luzu góra-dół (a na opuszczonym ten luz jest w pod maską pomiedzy górnym talerzem tym po nakrętką a nadwoziem), ten luz usłyszysz jak np szybko zjedziesz z większego zeskoku poprzecznego na jezdni, z dużej skokowej róznicy poziomów jezdni, np na starych mostach itp, usłyszysz jako wyraźne stukniecie, bo ruch pionowy koła bedzie większy niż skok na makpersonie i odbija sie talerzem (w b4 z plastikową nakładką tłumiącą), i luz ten nie zalezy od stopia zużycia sprężyn, zależny jest od stopnia zużycia gumowej poduszki górnej, a jak ktoś napisał gumy i siodła gum, tych gdzie mocowane jest łożysko sa stożkowe to gdy podniesiesz auto stożek się uwalnia i w górnej częsci zawieszenia pojawia siue tez ruch poziomy, który przy opuszczaniu auta znika bo stożek, guma wchodzi zawsze na swoje miejsce, dlatego po podniesieniu auta nie zmienia się geometria zawieszenia. natomiast napewno obie strony zawieszenia powinny pracować tak samo, i jeśli jedno koło ma prawidłowy luz opisany powyżej (piszę jeśli bo trudno opisac "rodzaj" luzu żeby ktoś go sobie tak wyobraził jak my to myślimy, też nie jestem pewien czy twój opis luzudobrze rozumiem ) to drugie też taki powinno posiadać, jeżeli elementy w obu kolumnach są identyczne pozostaje złe złożenie kolumny chyba ja robiłem to sobie sam, czyli wymieniałem amorki, odboje i osłony, poduszki i łożyska, ściągacza nie miałem (pomysłowy dobromir: metrowa deska z otworem kilkucentymetrowym, zaparta na zasadzie dzwigni jednostronnej o cięzki stół warsztatowy na drugiej stronie ja siadam, sciskam odkręcam rozbieram wymieniam składam skręcam ) na koniec geometria 60 zł i wszystko jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mhyjek Zgłoś #19 Napisano 19 Lutego 2007 co do luzu w pionie nie mam najmniejszych watpliwosci. co d luzu w poziomie to ogladnalem sobie innego passata (i seata tak przy okazji) i takowy luz w poziomie obydwa posiadaly z obydwu stron. zastanowil mnie wtedy brak tego luzu z lewej strony, nie zdazylem juz podniesc wozu i sprobowac szarpnac lewym kolem solidnie do dolu czy wyskoczy poducha z siodla i co sie bedzie pozniej dzialo. a nie zdazylem bo w miedzyczasie po raz pierwszy w zyciu zostalem tatusiem jak juz sie ogarne to sprawdze jak to wyglada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazek127 Zgłoś #20 Napisano 19 Lipca 2007 Witam. ja mam troche inne pytanie. Mianowicie pęknął mi kielicz z lewej strony od mcpersona i co w takim przypadku zrovic?? Da sie go przyspawać czy czeba wycinac lewy bok i nowy wspawac?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach