kubelt Zgłoś #61 Napisano 20 Sierpnia 2017 V90 Cross Country już jest. http://www.volvocars.com/pl/modele/nowe-modele/v90-cross-country Jest drogi, od 232.300 PLN z manualną skrzynią biegów. Z automatem od 241.900 PLN (ON) i 251.000 PLN (Pb). Jeździłem w tym tygodniu. Gabaryty czołgu, wielka maska, kawał samochodu z tyłu. Poprawili wyciszenie silnika w porównaniu do XC90. Kiepska skrzynia, szarpie, nie ma porównania do DSG. AID w wydaniu Volvo jest śmieszne w porównaniu do VW. Zawieszenie doyć buja, ale to Cross Country. Jeździłem również E klasą All terrain. Tu nie ma porównania między tymi dwoma samochodami. Generalnie V90 CC może się podobać i trafić w gusta ludzi preferujących taki rodzaj samochodu, ale nie w tej cenie. Za małą dopłatą jest All Terrain oferujący znacznie więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #62 Napisano 20 Sierpnia 2017 Czyli po Passacie B8 (i innych B7, B6) to coś z niemieckich marek. Stały bardzo wysoki poziom i bez niemiłych niespodzianek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #63 Napisano 21 Sierpnia 2017 (edytowane) Szyldom w Twoim Passku szyby są oryginał czy coś przyciemniałeś ? Druga sprawa to wygłuszenie-robiłeś sam czy zdałes sie na jakąś firmę ? I jeszcze woofer, można go dokupić pod standardowe DP ? rozumiem że do mnie pytanie? Szyby są fabrycznie przyciemniane, aczkolwiek wymieniałem je po pół roku na klejone akustyczne (tylko uchylne boczne), starych jeszcze mi się nie udało sprzedać Stopień przyciemnienia jest ten sam. Natomiast na niektórych zdjęciach może się tył wydawać mniej przepuszczalny bo na lato wkładam na tylne boczne szyby roletki przeciwsłoneczne, na tylnej szybie też jest już fabryczna roleta. http://epc.net.pl/cortinillas/volkswagen/162-zaslonki-roletki-oslony-przeciwsloneczne-dedykowane-do-volkswagen-passat-b8-sedan-.html Swoją drogą bardzo polecam, myślę, że lepiej spełniają swoją funkcję niż fabryczne (których nie można było zamawiać kiedy konfigurowałem auto), jedyny minus, że nie chowa się ich tak szybko jak fabrycznych, ale i tak zajmuje to 5 minut. Roletki wypełniają całe okno, więc można je uchylić i nie obawiać się że owady wlecą Co do wygłuszenia, ja robiłem w Barierze Dźwięku w Wawie - jednak jest to wygłuszenie dedykowane pod usunięcie rezonansów z Dynaudio - i robi robotę. To, że może przy okazji nieco bardziej izoluje od zewnętrznych hałasów - może, ale jak mi mówili w Barierze, że aby chcieć zrobić wygłuszenie pod tym kierunkiem to trzeba jeszcze więcej zadziałać. Sam zakład bardzo polecam, już wiele forumowych B8mek wzięli na warsztat. Co do woofera to z DP nie ma problemu, bardziej chodzi o system Dynaudio (wzmacniacz i wszystkie pociągnięte wiązki) Chyba lepiej zainwestować w akcesoryjny woofer VW, a najlepiej udać się do dobrej firmy caraudio która wymieni głośniki dorzucając wzmacniacz i pewnie nawet woofer nie będzie potrzebny Myślę, że impreza może kosztowac tyle co Dynaudio w konfiguratorze, a kto wie, czy efekt nie będzie lepszy. Choć nie powiem, po eliminacji tych rezonansów z audio jestem bardzo zadowolony. Edytowane 21 Sierpnia 2017 przez szylton Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gigant87 Zgłoś #64 Napisano 21 Sierpnia 2017 Panowie - czy ktoś stal przed wyborem miedzy Passatem B8, a Mercedesem C (W205) ? Wiem, ze MB mniejszy, ale to i tak auto tylko dla 2 osób - moich Rodziców. Obecnie jeżdżą Passatem B7. Odbyli już jazdę próbna oboma autami i B8 wydaje im się lepszy niż B7 (wiadomo), ale mniej przystępny niż C-klasa. Jakie widzicie główne różnice i na co warto zwrócić uwagę przy takim wyborze? Silnik benzynowy, skrzynia automat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #65 Napisano 21 Sierpnia 2017 pytanie jakie mają jeszcze kryteria, czy koszty ASO i później ew. części się liczą, czy lubią bajery i zależy im na dodatkowym wyposażeniu? Jeśli auto dla 2 osób i bagażnik aż tak się nie liczy, to ja bym na ich miejscu chyba brał Merca, pewnie bardziej komfortowy pod każdym względem. Passata na pewno będą mieli lepiej wyposażonego niż Mercedesa, ale może nie lubią systemów asystujących wentylowanych foteli, szyberdachu i innych "bzdur". Ja np. poza kwestiami miejsca i bagażnika, nie brałem premium tylko dlatego, że jak dla mnie byłoby zbyt ubogie wyposażenie w moim budżecie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #66 Napisano 21 Sierpnia 2017 (edytowane) Panowie - czy ktoś stal przed wyborem miedzy Passatem B8, a Mercedesem C (W205) ? Tak, ja stałem przed tym wyborem, rozpatrywałem również MB C jako następce B8 (przez krótką chwilę). Co znaczy "mniej przystępny"? Minusy MB C w stosunku do B8: - jest mniejszy - zarówno bagażnik, jak i miejsce na nogi dla tylnej kanapy, z przodu również ciasniej - jest głośnieszy - i to zdecydowanie. Głośniejsza praca silnika, zawieszenia (o ile MB nie ma pneumatyki), słabsze wyciszenie kabiny - o ile C klasa nie zostanie wyposażona w pakiet wykończenia wnętrza to jakość materiałów w kabinie na gorszym poziomie w stosunku do B8. Konsola piano-lack to skrzypiąca tandeta, która się rysuje od patrzenia. - bez wersji comand online (dopłata 17 tyś pln) to grafika i wyświetlacz niskich lotów - skrzynia bardziej szarpie w porównaniu do DSG - znacznie droższy od B8 przy porównywalnym wyposażeniu Plusy w stosunku do B8: - lepsze prowadzenie, układ kierowniczy - świetna ergonomia za kierownicą - lepsze zawieszenie - pod warunkiem wyboru zawieszenia pneumatycznego (dopłata 6 tyś pln) - ładniejszy, choć to kwestia gustu Ja bym się nie zdecydował. Edytowane 21 Sierpnia 2017 przez kubelt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #67 Napisano 21 Sierpnia 2017 Panowie - czy ktoś stal przed wyborem miedzy Passatem B8, a Mercedesem C (W205) ?Wiem, ze MB mniejszy, ale to i tak auto tylko dla 2 osób - moich Rodziców. Obecnie jeżdżą Passatem B7. Odbyli już jazdę próbna oboma autami i B8 wydaje im się lepszy niż B7 (wiadomo), ale mniej przystępny niż C-klasa. Jakie widzicie główne różnice i na co warto zwrócić uwagę przy takim wyborze? Silnik benzynowy, skrzynia automat. Może jeszcze być Audi A4 lub BMW 3 , BMW 4 i ich odmiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #68 Napisano 21 Sierpnia 2017 Lexus IS tez może być dobrym wyborem jeśli zupełnie nie zależy im na miejscu z tylu. Mi się on bardzo podobał ale niestety jest wyraźnie mniejszy niż nawet BMW 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biokd Zgłoś #69 Napisano 21 Sierpnia 2017 Z ciekawości wszedlem na strone volvo i w podobnej cenie do passata jest V60 cross country summum. Podstawowa wersja z silnikiem benzynowym w automacie 245KM kosztuje 180tys zł. Auto z zewnątrz ładne i duże taki jak jak to mówię "wieksze (wyzsze) kombi" ale środek mi się nie podoba i wyświetlacz tylko 5 calowy. Za dołożenie istotnych dodatków wychodzi ponad 200tys. Jakoś na razie nie widzę lepszego auta od passata w cenie do 200tys. Ale ja za co najmniej 5-8 lat będę zmieniał to może mazda wejdzie też w grę z tym nowym silnikiem benzynowym ze spalaniem jak w dieslu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lemoncjo Zgłoś #70 Napisano 23 Sierpnia 2017 powrót do bmw i G30 albo zostaję przy VAG i A6 C8 albo nowe A7. choć ostatnio jeździłem parę dni RS7 i ... bardzo kusi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gigant87 Zgłoś #71 Napisano 23 Sierpnia 2017 Na razie mamy na testach Lexusa NX 200t. Ciszej niz w Passacie, lepsze materialy niz w MB W205. Nowy przeceniony z 230k zl na ok 170k zl. W sobote bedze test A4 i jakis wybor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
googie Zgłoś #72 Napisano 23 Sierpnia 2017 Jak to robicie, że wam dealerzy dają samochód na dzień lub kilka na testy? Przecież oni mają zwykle jedną, czy dwie testówki i ludzie jeżdżą na bieżąco tak z godzinkę, razem ze sprzedawcą. Co prawda nie pytałem dealera, kiedy kupowałem swojego, ale mam wrażenie, że byłoby to daleko poza pojmowaniem - tak dać komuś samochód testowy na kilka dni. To zależy od dealera? Trzeba mieć jakieś znajomości? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thomsoon Zgłoś #73 Napisano 23 Sierpnia 2017 Do mnie w poniedziałek dzwonili z Audi Inter Auto z propozycją leasingu na Q5. Zaproponowali testy samochodu już przy samej rozmowie. Oczywiście na kilka dni takie auto. Nie chce sobie zawracać głowy w tej chwili czymś takim. Dopiero w przyszłym roku bede potrzebował auta drugiego/wymieniał drugie auto. Ale zapewne skorzystam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gigant87 Zgłoś #74 Napisano 23 Sierpnia 2017 Jak to robicie, że wam dealerzy dają samochód na dzień lub kilka na testy? Przecież oni mają zwykle jedną, czy dwie testówki i ludzie jeżdżą na bieżąco tak z godzinkę, razem ze sprzedawcą. Co prawda nie pytałem dealera, kiedy kupowałem swojego, ale mam wrażenie, że byłoby to daleko poza pojmowaniem - tak dać komuś samochód testowy na kilka dni. To zależy od dealera? Trzeba mieć jakieś znajomości? Po prostu mówię, że chcę przetestować auto przez dłuższy czas. Z wyprzedzeniem jak się zapowiesz to nie ma problemu. Żadnych specjalnych znajomości nie mamy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jeffoo Zgłoś #75 Napisano 23 Sierpnia 2017 Jeździłem w tym tygodniu. Gabaryty czołgu, wielka maska, kawał samochodu z tyłu. Poprawili wyciszenie silnika w porównaniu do XC90. Kiepska skrzynia, szarpie, nie ma porównania do DSG. AID w wydaniu Volvo jest śmieszne w porównaniu do VW. Zawieszenie doyć buja, ale to Cross Country. Jeździłem również E klasą All terrain. Tu nie ma porównania między tymi dwoma samochodami. Generalnie V90 CC może się podobać i trafić w gusta ludzi preferujących taki rodzaj samochodu, ale nie w tej cenie. Za małą dopłatą jest All Terrain oferujący znacznie więcej. Dlaczego wg ciebie e klasa all terrain oferuje więcej ? Komfort ? Silnik w mercedesie to tylko 2.0d 194 KM vs volvo 235 KM. Owszem mercedes ma pneumatyke ale mimo tego V90 CC ma większy prześwit... 4matic to prawdziwe stałe 4x4 a nie haldex,,,, Pytam bo te dwa auta tez są w orbicie moich zainetersowań w przyszłości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #76 Napisano 23 Sierpnia 2017 @googie, nie każdy salon daje ale sporo to robi na zasadzie "wtedy kiedy salon jest zamknięty" - tak dostałem w VW od 15 w sobotę do rana w poniedziałek. W BMW sami zaproponowali i to na kilka dni w tygodniu ale to był dużo większy salon i mieli sporo testowek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #77 Napisano 23 Sierpnia 2017 Jak to robicie, że wam dealerzy dają samochód na dzień lub kilka na testy? Przecież oni mają zwykle jedną, czy dwie testówki i ludzie jeżdżą na bieżąco tak z godzinkę, razem ze sprzedawcą. Ja samochody testowe biorę na 2 lub 3 dni, zależy od polityki marki. Występuję jednak jako firma z większą flotą, tak więc podejście dealera jest trochę inne niż w przypadku klienta z ulicy. Dlaczego wg ciebie e klasa all terrain oferuje więcej ? Komfort ?Silnik w mercedesie to tylko 2.0d 194 KM vs volvo 235 KM. Owszem mercedes ma pneumatyke ale mimo tego V90 CC ma większy prześwit... Pomijając aspekt subiektywny, czyli wygląd, to uważam mercedesa za lepszą ofertę. Prześwitu nie sprawdzałem, ale MB możesz sobie podnieść na zawieszeniu pneumatycznym jakby co. Prowadzi się o wiele lepiej, zawieszenie pracuje rewelacyjnie. W trybie komfort w ogóle nie czuć dziur i nierówności (felgi to były 20 cali), w trybie sport fajnie sie stabilizuje. Volvo się po prostu buja. Pracy skrzyni w MB nie czujesz, w Volvo czuć każdą zmianę. Fotele w Vovlo nie są złe, ale moim zdaniem w MB są lepsze. Podparcie ud jest np. dłuższe. Przełączniki są bardziej finezyjnie wykończone, w MB bardziej przyłożono się drobnych szczegółów, które czynią ten samochód bardziej dopracowanym. W Volvo cała konsola dotykowa jest moim zdaniem niezbyt intuicyjna i trzeba się czasem naklikać, by znaleźć odpowiednie ustawienie. Grafika, zarówno menu jak i zegarów również jest MB na wyższym poziomie. MB jest cichszy, bardziej komfortowy, dopracowany w każdym calu. Po prostu lepszy samochód w moim mniemaniu. Volvo aspiruje, ale musi się jeszcze trochę poduczyć. Robią duże postępy, ale jeszcze nie dotarli do tego poziomu. Mając ten dylemat nie zastanawiałbym się nawet chwilę mimo, że Volvo ma więcej mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #78 Napisano 23 Sierpnia 2017 MB 220d 194KM vs. Volvo V90 CC 235KM Vmax= 235 km/h vs. 240 km/h 0-100km/h = 7,7s vs. 7,2s Masa własna = 1780kg vs. 1927km bagażnik = 640l vs. 560l Mercedes nie wygląda na dużo gorszy pod względem osiągów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TFB Zgłoś #79 Napisano 23 Sierpnia 2017 U mnie chyba zamiast b8 bedzie g30... teraz dylemat czy budzetu strczy na 540xi czy tylko 530xi:-) jeszcze troszke czasu jest to sie zobaczy. Jednak komfort wyciszenie i przyjemnosc nieporownywalna za to chory pieniadz... gdzie te czasy gdzie za x5 215 tysiecy:-( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #80 Napisano 24 Sierpnia 2017 oj budżetu na 530xi nawet bym nie porównywał do B8 za cenę podstawy 530xi jest B8 280TSI praktycznie ze wszystkimi opcjami odhaczonymi. Do BMW jeszcze ze 100tyś trzeba dołożyć na wyposażenie i pakiety, rabat pewnie na podobnym poziomie co B8, więc bez 300tyś nie ma co podchodzić można za to pozazdrościć możliwości przesiadki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach