Jacusnik Zgłoś #41 Napisano 27 Września 2013 Panowie miałem Passata b5FL od nowości. Przez 12 lat posiadania bardzo pordzewiał. Nie był bity a bąble pojawiły się na dachu, pod listwami drzwi, na klapie, lakier poodpadał z błotników, na drzwiach przy łaczeniu z chromowanymi listwami wychodziło (w tych na koło okien). Auto było garażowane 70%, czasami pod chmurką. Dlatego uważam że na Polskę idzie jakiś odpad z produkcji. Kupiony był w Polskim salonie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kj9120 Zgłoś #42 Napisano 27 Września 2013 to chyba tak licho trafiłeś, ja mam passata B5 modelowo rok 2000, kupiony w polskim salonie i konia z rzędem dam temu kto znajdzie na min jakis bąbelek, tak samo moja siostra jezdzi golfem z 2003 roku nigdy nie garażowanym, też kupiony w polskim salonie, nawet zeby było zabawniej w tym samym co moj passat i nic się z nim też nie dzieje, obydwa auta były tylko konserwowane przed zima róznymi sposobami. Czyli wychodzi na to że żle trafiles albo jak się dba tak sie ma :kciuczki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Reedis Zgłoś #43 Napisano 27 Września 2013 Muszę to potwierdzić niestety passat nie jest tak dobrze zabezpieczony jak Audi . Szukając passata dla siebie natknałem się na egzemplarz z polskiej fabryki VW P-ń (99 rok) . Nie wiem czy nadwozie było lakierowane w PL czy tylko montowane w tamtych czasach . Niestety na prawie każdym elemencie tego auta były ślady korozji. Pod powierzchnią lakieru robiły się pęcherzyki tak jakby ktoś pokrył lakierem ziarna pisaku . Auto sprawdzałem miernikiem lakieru i nie było rozbite . Niestety to nie był jedyny taki egzemplarz w którym widziałem takie pęcherzyki w różnych miejscach takich jak progi nadkola , drzwi . Passat ma przeciętne zabezpieczenie przez korozją i trzeba dbać jak o każde inne auto . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kj9120 Zgłoś #44 Napisano 27 Września 2013 to w takim razie auta z którymi ja mam styczność są wyjątkiem?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #45 Napisano 27 Września 2013 mój passat 99 montowany w niemczech jest bez zadnej korozji. 5 lat temu obdarłem błotnik na parkingu. Od tamtego czasu nie pojawiła się żadna rdza. Goła blacha nie skorodowała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #46 Napisano 27 Września 2013 Bo to jest takie kupowanie aut w polskich salonach -- co z tego że mierzone i wszystko się zgadza -- nie oznacza to że nie było lakierowane przed sprzedażą -- a po trzech , czterech latach wychodzą kwiatki. Ostatnio oglądałem jedno auto , które to właściciele kupili w salonie ze śladowym przebiegiem - całe mierzone i wszystko pięknie poza tym że całe malowane i to nie w fabryce Polski przedawca potrafi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #47 Napisano 27 Września 2013 to w takim razie auta z którymi ja mam styczność są wyjątkiem?? Nie są. Passat, o którym piszesz to wersja przedliftowa, gdzie rzeczywiście lepiej się przykładali do zabezpieczania antykorozyjnego. Po lifcie już nie było tak kolorowo. Co do Golfa z 2003 roku, to zauważ, że Passat z 2003 roku był robiony w innej fabryce niż wspomniany Golf. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kj9120 Zgłoś #48 Napisano 29 Września 2013 Aha, wedlug vin passat by robiony w poznaniu, niestety vinu golfa nie mam :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pako1612 Zgłoś #49 Napisano 1 Października 2013 ja mam paska z roku 98/99 na prawym przednim blotniku wgniotke jezdze tak z nią od dłuższego czasu i nie ma tam ani grama rdzy tak jak na reszcie auta auto przywiezione z Austrii mierzone miernikiem i nigdzie nie malowane az dziwne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #50 Napisano 1 Października 2013 ja mam paska z roku 98/99 na prawym przednim blotniku wgniotke jezdze tak z nią od dłuższego czasu i nie ma tam ani grama rdzy tak jak na reszcie auta No i właśnie o tej lepszej jakości zabezpieczenia antykorozyjnego wersji przedliftingowych mówię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcinek_189 Zgłoś #51 Napisano 5 Marca 2014 Witam, jak niektórzy zauważą jestem tu nowy i chciał bym się was poradzić w sprawie passata b5 jak to się ma do blacharki czy warto się interesować tym modelem czy se odpuścić, obecnie śmigam golfikiem 3 to powiem ze co sezon trzeba inwestować w blacharkę i z tego powodu chciał bym się przesiąść na coś co sprawy blacharskie będę ogarniał raz na 4 lata a nie co sezon. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #52 Napisano 5 Marca 2014 Witam, jak niektórzy zauważą jestem tu nowy i chciał bym się was poradzić w sprawie passata b5 jak to się ma do blacharki czy warto się interesować tym modelem czy se odpuścić, obecnie śmigam golfikiem 3 to powiem ze co sezon trzeba inwestować w blacharkę i z tego powodu chciał bym się przesiąść na coś co sprawy blacharskie będę ogarniał raz na 4 lata a nie co sezon. Jak chcesz miec z glowy rdze na lata to kup audi 80 b4 tam jest warstwa ocynku chyba na 100lat ,passat gwarancje na perforacje czyli rdza na wylot dawal 12lat,na moim angliku 98rok nie znalazlem ani jednego wyprysku nigdzie a podczas przekladki calego rozebralem i widzialem kazdy zakamarek,ogolnie jesli auto nie bylo spawane i ciete po wypadku to nie wyjdzie nic moim zdaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcinek_189 Zgłoś #53 Napisano 6 Marca 2014 Ale szły w ocynku w każdym razie i wszystkie modele b5 już go miały? a czy zgnilak czy nie to jak wiadomo zależny już od tego jak ktoś dbał ale skoro ocynk to co trzy latka konserwacja profili i podwozia i powinno chyba dać rade? A na co zwrócić uwagę przy zakupie jakie czułe miejsca maja paski wersja kombi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dezerter_sdz Zgłoś #54 Napisano 6 Marca 2014 Ale szły w ocynku w każdym razie i wszystkie modele b5 już go miały? a czy zgnilak czy nie to jak wiadomo zależny już od tego jak ktoś dbał ale skoro ocynk to co trzy latka konserwacja profili i podwozia i powinno chyba dać rade? A na co zwrócić uwagę przy zakupie jakie czułe miejsca maja paski wersja kombi? Tylna klapa. Dużo samochodów przed liftingiem ma, lub miało parchy na tylnej klapie. Dodatkowo okolice relingów i nad przednią szybą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #55 Napisano 6 Marca 2014 Ale szły w ocynku w każdym razie i wszystkie modele b5 już go miały? a czy zgnilak czy nie to jak wiadomo zależny już od tego jak ktoś dbał ale skoro ocynk to co trzy latka konserwacja profili i podwozia i powinno chyba dać rade? A na co zwrócić uwagę przy zakupie jakie czułe miejsca maja paski wersja kombi? B5 wszystkie roczniki szły w ocynku. W wersji kombi obadaj tylko tylną klapę w okolicach tylnej szyby. Bardzo wiele egzemplarzy gnije w tamtych okolicach i jak pisałem kiedyś jest to zapewne kwestia błędu przy produkcji. Więc jeśli jest rdza lub wyjdzie, to albo wycięcie szyby i lakierowanie klapy, albo szukanie innej, zdrowej. Mówisz, że masz Golfa III i blacha się sypie, ale pamiętaj, że wiek robi swoje. Paski B5 z początku produkcji mają już 18 lat i nie oczekuj cudów. Jak auto było pukane (a większość u nas jest), albo w ogóle nie konserwowane (a polskie zimy i sól to zmora), to rdza wyjdzie w każdym samochodzie. Natomiast Passat spisuje się pod tym względem dużo lepiej niż niejeden konkurent. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxiKaz Zgłoś #56 Napisano 6 Marca 2014 (edytowane) Pracuję na stacji demontażu, rozebranych tam było wiele aut i mogę powiedzieć, że Passat B5, Audi A4/A6, Golf IV/Bora, Seat Toledo II/Leon, Skoda Octavia i Fabia praktycznie nie rdzewieją. Nawet egzemplarze sprowadzone z Anglii czy Austrii ( Austria - obfite sypanie dróg zimą ostrymi chemikaliami i drobnym grysikiem) potrafią nie mieć śladów korozji nigdzie. O innych autach tego powiedzieć nie mogę, zależy od danego egzemplarza. W rocznikach od 1995 do 2004 najbardziej przerdzewiałe były Fiaty, szczególnie te z Austrii i Anglii, potem niektóre japońskie bądź koreańskie i Mercedesy. W Mercedesie klasy C, E lub S z 2001 roku dziurawe błotniki, drzwi na dole i progi to nie jest rzadkość. Odnośnie Paska B5, to problemy z tylną klapą wynikają z tego, że całe nadwozie jest ocynkowane a owa nieszczęsna klapa nie wiedzieć czemu nie. Edytowane 6 Marca 2014 przez maxiKaz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcinek_189 Zgłoś #57 Napisano 7 Marca 2014 To chyba z modeli audi a4 golf IV passek b5 najlepszym wyborem bedzie pasek przynajmiej najbardziej mi odpowiada wizualnie bo silnikowo to wszystkie modele maja ten sam pie a kokretnie chodzi mi o diesla 110 na pompie. Tylko ile mozna dac za powyzej wymienione modele w kombi 1.9 TDI 110KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #58 Napisano 7 Marca 2014 (edytowane) To chyba z modeli audi a4 golf IV passek b5 najlepszym wyborem bedzie pasek przynajmiej najbardziej mi odpowiada wizualnie Generalnie powiem, że Audi ma dużo fajniejsze materiały we wnętrzu, chociaż moim zdaniem w porównaniu do Passata jest za małe. I generalnie A4 miał swoje przypadłości, wyeliminowane dopiero w późniejszych rocznikach. Pamiętaj też, że A4 i Pasek mają z przodu wielowahaczowe zawieszenie, więc tu się robią koszty przy naprawach, jeśli ofc nie robisz sam. Nie napisałeś jakiego rocznika chcesz szukać, bo B5 klepali 96 do 05, więc rozpiętość cen jest znaczna (chociaż TDI 110KM był chyba tylko do liftingu). Edytowane 8 Marca 2014 przez Phil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcinek_189 Zgłoś #59 Napisano 8 Marca 2014 Rocznik 1998 2001 bo w tych latach najwięcej 110 można znaleźć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #60 Napisano 8 Marca 2014 raczej do 2000, w roku 2000 szły już pierwsze egzemplarze poliftowych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach