kamil1993 Zgłoś #1 Napisano 13 Marca 2017 Panowie taki maly problem. Po podpieciu pod kompa wyskoczył blad. P0196 - czujnik temperatury oleju ; nieprawidlowy sygnal. Czy to cos powaznego ? Czy jak czujnik jest zepsuty to dziala znaczaco na prace samochodu ? I gdzie szukać tego czujnika ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #2 Napisano 13 Marca 2017 miałem to samo jesienią, temp oliwy na fisie pokazywała i skakała jak chciała- 50 150 90 60 150 110 st itd. wymiana czujnika i po problemie - prawie czujnik jest w misce ten sam co do ilosci oleju. jeden zintegrowany czujnik poziomu i temp oleju tak naprawde ja miałem pecha, kupilem nówke sztuke, oczywiscie pewnie jakis zamiennik z chin i niestety cyrk trwał dalej, temp była ok ale cały czas wyswietlo konewke i ze brak oliwy. po wymianie na ori z innego auta ale uzywany rozwiązał sie problem, tak wiec lepiej zakładać jeden odrazu a pewny, inaczej jak w moim przypadku , w ciągu dwóch dni trzy razy spuszczałem olej, inaczej nie da sie wymienić. troszke upierdliwe i brudzace Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil1993 Zgłoś #3 Napisano 13 Marca 2017 A złe dzialanie czujnika wplywa jakos negatywnie na silnik ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #4 Napisano 13 Marca 2017 Za wysoki odczyt temperatury możne w skrajnym przypadku prowadzić do dławienia silnika (takie zabezpieczenie wprowadzono już chyba w 2.5 TDI V6 i nie sądzę aby z niego zrezygnowano). Zaniżanie raczej nie ma wpływu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #5 Napisano 14 Marca 2017 ja akurat wyczaiłem problem przeglądając fis jadac autostradą z rzeszowa do wrocka i takie cuda zaobserwowałem. temp chwilami pokazywała 155 za chwile 100, 105 149 99 150 i tak w kółko. jadąc te tysiąc klockow w obie strony nie zauważyłem aby mu czegos /mocy brakowalo, szedł jak zawsze a śpieszyłem sie wiec troszke pedałowałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #6 Napisano 15 Marca 2017 Opis dla 2.5 TDI (moje tłumaczenie): Czujnik temperatury oleju G8Użyteczność sygnału Sygnał z czujnika temperatury oleju jest używany w EDC do monitorowania temperatury oleju silnikowego. Jeśli olej staje się zbyt gorący, obniżona zostaje dawka wtryskiwanego paliwa aby zapobiec uszkodzeniom. Uszkodzenie czujnika W przypadku awarii czujnika EDC przyjmuje stałą wartość, a moc jest ograniczona. Jak widzę, niby 2.0 CR nie ma takiego czujnika (przynajmniej nie opisano go w SSP) więc być może tylko V-ki to mają (podłączone do ECU). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mierny Zgłoś #7 Napisano 16 Maja 2017 Witam Panowie. Podepnę się pod temat jako że najświeższy w kategorii czujników temperatury. Może mi ktoś z Was podpowiedzieć gdzie znajduję się owy czujnik w mojej wersji silnikowej? I jakiego jest koloru ewentualnie symbol? Objawy są takie że wskazówka temperatury ani drgnie, a wentylatory chodzą cały czas - nie ważne czy zimny czy ciepły. Problemem jest to że jak sądzę może to zaburzyć przede wszystkim odpowiednią temperaturę oleju, nie chodzi tylko o to że brakuje wskazań na wskaźniku. Mam nadzieję że nie powoduje to nic więcej oprócz tego ponieważ pojutrze auto czeka długa przeprawa z NL do PL a konkretne informacje bardzo mi pomogą ze względu na to że tutejsze serwisy / mechanicy potrzebują wszystkich wszelkich info do zakupu części, jakie tylko są możliwe. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #8 Napisano 17 Maja 2017 Witam Panowie. Podepnę się pod temat jako że najświeższy w kategorii czujników temperatury. Może mi ktoś z Was podpowiedzieć gdzie znajduję się owy czujnik w mojej wersji silnikowej? I jakiego jest koloru ewentualnie symbol? Objawy są takie że wskazówka temperatury ani drgnie, a wentylatory chodzą cały czas - nie ważne czy zimny czy ciepły. Problemem jest to że jak sądzę może to zaburzyć przede wszystkim odpowiednią temperaturę oleju, nie chodzi tylko o to że brakuje wskazań na wskaźniku. Mam nadzieję że nie powoduje to nic więcej oprócz tego ponieważ pojutrze auto czeka długa przeprawa z NL do PL a konkretne informacje bardzo mi pomogą ze względu na to że tutejsze serwisy / mechanicy potrzebują wszystkich wszelkich info do zakupu części, jakie tylko są możliwe. Pozdrawiam. Powyższy temat dotyczy czujnika temperatury (i poziomu) oleju - G266. Ty piszesz prawdopodobnie o wskaźniku temperatury cieczy w zegarach, który bazuje na czujniku G62. Zwykle jest koloru zielonego, ma 4-piny (bo w środku są 2 czujniki temperatury - jeden do wskaźników, drugi do ECU) i powinien być zamontowany w bloku silnika w okolicy wyjścia (górnego) węża do chłodnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mierny Zgłoś #9 Napisano 17 Maja 2017 nTomek dzięki Ci śliczne za info. Faktycznie wstrzeliłem się nie w ten czujniki. Chodzi o czujnik cieczy w układzie chłodzenia. Dzięki Twojej pomocy został wymieniony i wskaźnik temp. zaczął reagować. Jutro postaram się sprawdzić czy poprawnie. Jedyne co mnie teraz zastanawia to to, czy wentylator (większy po prawej stojąc przodem do silnika, wnioskując że lewy jest od AC) powinien wyłączać się od razu po wyłączeniu zapłonu, czy powinien jeszcze trochę popracować, by schłodzić te bebechy jak to było w moim poprzednim egzemplarzu ale w 1.9TDI. Mimo wszystko dzięki za info, a resztę przeklejam do odpowiedniego wątku który w końcu odkopałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach