radas Zgłoś #1 Napisano 25 Stycznia 2017 Na forum szerzej opisywana jest ogólny problem z naprawą silniczków nawiewów panela środkowego (błąd 01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158)). Ja mam inny problem. Dotyczy też błędu silniczka w konsoli, lecz innego niż powyższe: VCDS - 00041 - Indirect Ventilation Flap Motor (V213) lub błąd WOW Wurth - Sterowanie klimatem - Climatronic Błąd 00041 Silnik klapy wentylacji pośredniej Nigdzie nie mogę znaleźć żadnych informacji n.t. Choćby gdzie on jest schowany, jak się dostać ... Dodam, że wcześniej (parę miesięcy temu) miałem w/w błąd 01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158), szerzej opisywany choćby tu http://forum.vw-passat.pl/threads/108030-Silnik-nastawy-klapy-reg-temp-v158/page2 Teraz ten błąd zniknął a pojawił się ten 00041. Jak sobie z nim poradzić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #2 Napisano 25 Stycznia 2017 A gdzie szukałeś informacji na temat silniczka V213 w Passacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #3 Napisano 25 Stycznia 2017 A gdzie szukałeś informacji na temat silniczka V213 w Passacie? W internetach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #4 Napisano 25 Stycznia 2017 A w Googlach szukali Wy? He? Bo ja wpisałem co mi pierwszego do głowy przyszło i od razu piękny malunek Rosjanina moim oczom się ukazał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #5 Napisano 25 Stycznia 2017 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #6 Napisano 25 Stycznia 2017 No widzisz. Mniej szczęścia miałem. Hm.widzę, że gdyby przyszło dostać się do niego, to większy problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #7 Napisano 25 Stycznia 2017 bardzo dobry dostęp po wyjęciu licznika i mniej gimnastyki chyba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #8 Napisano 19 Maja 2017 Jako, że temat rozpocząłem zimą, nie zdawałem sobie sprawy ze skutków błędu jakie objawiają się w gorące dni. Niestety gdy przyszedł czas aby klima zaczęła robić swoje, okazało się, że nie mam nawiewu zimnego powietrza ze środkowego nawiewu. Czyli czas zabrać się za naprawę silniczka. Czy Ktoś to robił ? Jakieś sugestie, pomoce ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #9 Napisano 19 Maja 2017 Jako, że temat rozpocząłem zimą, nie zdawałem sobie sprawy ze skutków błędu jakie objawiają się w gorące dni. Niestety gdy przyszedł czas aby klima zaczęła robić swoje, okazało się, że nie mam nawiewu zimnego powietrza ze środkowego nawiewu. Czyli czas zabrać się za naprawę silniczka. Czy Ktoś to robił ? Jakieś sugestie, pomoce ... Jak licznik zdejmowałem, to widziałem te silniczki na górze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #10 Napisano 19 Maja 2017 A ze zdjęciem licznika dużo problemów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #11 Napisano 19 Maja 2017 A ze zdjęciem licznika dużo problemów ? Zdjęcie licznika jest opisane na tym forum, więc nie ma co się powtarzać. Zakup silniczek używany młody rocznikiem. Jak będziesz czekał na przesyłkę, przeszukaj forum, żebyś wiedział jak licznik zdjąć. Jak będziesz miał to wszystko, podejdź do swojego VW ze skrzynką z narzędziami i zrób to w końcu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #12 Napisano 19 Maja 2017 (edytowane) Tak zrobię. Póki co zbieram informacje o ew. trudnościach. Najgorsze jest to, że wiele osób wymieniało cykając silniczki - te boczne V158, 159, 71. W necie praktycznie "0" informacji o wymianie środkowego V213. Tak naprawdę to do końca nawet nie wiem za jakim silniczkiem się rozglądać. Wiem, że prawdopodobnie ma on symbol -3C0907511. Ale występują one z oznaczeniami A,B,C. To wniosek z przeglądania Allegro. Niestety moja ETKA zbuntowała się i nie działa na Win10. Edytowane 19 Maja 2017 przez radas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #13 Napisano 19 Maja 2017 Tak zrobię. Póki co zbieram informacje o ew. trudnościach.Najgorsze jest to, że wiele osób wymieniało cykając silniczki - te boczne V158, 159, 71. W necie praktycznie "0" informacji o wymianie środkowego V213. Tak naprawdę to do końca nawet nie wiem za jakim silniczkiem się rozglądać. Wiem, że prawdopodobnie ma on symbol -3C0907511. Ale występują one z oznaczeniami A,B,C. To wniosek z przeglądania Allegro. Niestety moja ETKA zbuntowała się i nie działa na Win10. To są stare silniczki. Wszystkie zostały zastąpione na 1K0 907 511 Q i takiego szukaj ale świeżego (oczywiście zawsze możesz nabyć nowy). Nowy polega na tym, że jest bez żadnej dźwigienki/trybu. Poprzednia numeracja dotyczy już kompletu: silniczek + dźwigienka/tryb. Stąd masz tyle różnych oznaczeń, bo wiadomo, co klapka, to inna dźwignia, popychacz albo trybik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #14 Napisano 27 Maja 2017 (edytowane) Dzisiaj postanowiłem ruszyć problem. Aby dostać się do nastawnika(-ów), faktycznie należy wyjąć licznik. Najpierw trzeba zdjąć osłonę radia, następnie osłonę licznika (na zatrzaski). Aby wykręcić licznik należy dostać się do dwóch śrub osłoniętych plastikową obudową (tą podłużną nad kierownicą). Trzeba odpiąć i wyjąć włącznik hamulca awaryjnego, pokręteł siły podświetlenia deski, świateł (aby wyjąć należy wcisnąć przełącznik i przekręcić do pozycji "pion" i wysunąć go. Sam licznik wpięty jest w styk i od góry zabezpieczony "zębem". Po prostu wyciągamy go. Z prawej strony ukażą się nastawniki. Dwa : u mnie górny 3C0907511 i zaraz pod nim drugi 3C0907511A. Byłem przekonany, że będzie tam jeden. Ten niższy to V158 ? Chyba nie ? Ten powinien być niżej. Dostęp do niego pod nogami. Za gatewayem. Nastawników raczej nie można wykręcić. Jeden z trzech wkrętów jest z tyłu, ale oba można rozłożyć. Dwa śrubokręty i odhaczamy zaczepy (u góry puszek). Mamy dostęp do potencjometrów. Aby je wyjąć trzeba się trochę nagimnastykować manualnie. Z górnym mniejszy problem. Należy odłączyć wtyczkę, podważyć sam potencjometr i wyjąć go. Z drugim, tym poniżej jest problem z odpięciem wtyczki. Trzeba jednocześnie odhaczać jej zabezpieczenie i wyciągać ją z wtyku. Analogicznie można wyjąć sam potencjometr. Niestety nie posiadałem "dawcy" nowych potencjometrów. "Odświeżyłem" je preparatem do styków. No i tu pojawił się problem. Zapomniałem jak ustawione było kółko potencjometru ? Pozostawiłem je w przypadkowym położeniu. Dalej składanie w odwrotnej kolejności. Odpalenie samochodu i wieje ze środkowego nawiewu ! Sprawdzenie błędów klimy (- jednocześnie ECON+obieg zamknięty i włączyć zapłon). Nie ma krzaczków (błędu) na wyświetlaczu temp. klimy ! Krótka przejażdżka aby skasować ikony wspomagania, hamulców (dla tych co nie wiedzą normalne, pokazują się po odłączeniu akumulatora). Podłączyłem VCDSa i ponownie błąd 00041 - Indirect Ventilation Flap Motor (V213), ale... ... z nawiewów leci zimne powietrze ! Czyli cel osiągnięty ! Nie mam pojęcia dlaczego pojawia się dalej błąd. Kilka razy go kasowałem, powraca. ............. hmm. Przyjrzałem się teraz jeszcze raz zdjęciu: [ATTACH=CONFIG]150794[/ATTACH] W/G tego ten niższy to faktycznie V158, ten wyżej to V107 (o którym w ogóle nie słyszałem, byłem już pewny, że to V213) a za nimi jest nieszczęsny V213. Oj do niego to chyba faktycznie nie ma dostępu. Edytowane 27 Maja 2017 przez radas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach