Skocz do zawartości
Gość arutip

Dzialaja tylko cztery funkcje VAG

Rekomendowane odpowiedzi

Gość arutip

Jakis miesiac temu zakupilem na allegro kabelek (VAG) na USB (pisalo ze producentem jest KKL). Od tego czasu nie udalo mi sie uruchomic go w sposob mnie satysfakcjonujacy. Nie wiem w czym tkwi blad. Chodzi mianowicie o to ze mam dostep tylko do niektorych opcji programu VAG. Piszac niektorych mam tutaj na mysli tylko diagnostyke ABS, Can, Immobilizer i modulu komfortu. Podczas proby komunikacji z innymi modulami.. niestety nie ma odpowiedzi. Dodam tylko ze uzywalem programu VAG w wersji polskiej wersja 0,8 alpha oraz VAG 409,1 angielski.

 

Jesli ktos ma jakies sugestie lub mial podobna sytuacje, bardzo prosze o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zakupilem na allegro kabelek

 

Podobną sytuację miało bardzo dużo użytkowników. Co jest powodem takiego stanu rzeczy??

 

Ogólnie mówiąc interfejs (a interfejs) to na dobrą sprawę tylko wtyczka z wtyczką USB

ale zagłębiając się co się znajduje we wtyczce to możemy sobie wybierać od Trabanta klasy S do Mercedesa S włącznie, wię nie jest bez różnicy jaka jest elektronika we wtyczce.

 

Producentów interfejsów (domowych) jest już bardzo dużo ale nie wszystkie produkty są dla nas satysfakcjonujące w pełni? to znaczy że większość robi tylko płytkę z elektroniką i zawija to wszystko we wtyczkę i wystawia to jako Interfejs diagnostyczny VAG - czy jak tam sobie chcecie. wszyscy mają tanio wszyscy mają legalnie.

 

Natomiast oprogramowanie jest tak jak by drugą częścią całej filozofii tego tematu. Większość dołącza tylka program bez licencji czyli takie jak by demo w pół działające (czyli wtyczkę masz teraz radź sobie sam). Natomiast resztę funkcji dostaniesz jak sobie wykupisz licencję na korzystanie z tego oprogramowania (o czym przeważnie zapominają dodać). Albo jest zamieszczona piękny tekst:

 

... a przy odrobinie/większym doświadczeniu można diagnozować...

 

No i tu teraz mamy krzaczki tego typu że kasa wydana i co ??? :cwaniak: i musimy się pofatygować do podziemia o oprogramowanie które nam to urządzonko bardziej rozrusza. Oczywiście nik tego głośno nie powie bo nikt o to nie pyta przy zakupie i nikogo to nie interesuje bo ponoć wszystko jest jak należy. Wszystko tanio za pobraniem, nikt nic nie wie, niczym czeski film.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arutip

Czyli co... jakie oprogramowanie mam sobie zalatwic?? Mam VAG 409,1 podobno najbardziej uniwersalne (poza 3,11). Jesli to tylko kwestia oprogramowania to mysle ze to jakos zwalcze.

 

Ja odbieralem towar osobiscie od sprzedajacego.

 

a tj ten kabelek:

 

http://www.allegro.pl/item163391024_interfejs_obd_obd2_usb_vag_kkl_vw_audi_promocja_.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc masz dokładnie opisane w opisie aukcji: :hyhy:

 

ZESTAW ZAWIERA:

- Interfejs OBDII najnowszej generacji, wykonanie KKL, połączony kablem o długości 1,5 m zakończonym z jednej strony 16-pinową wtyczką OBDII/EOBD, a z drugiej strony wtyczką USB do bezpośredniego podłączenia z komputerem (laptop lub stacjonarny),

 

- płyta CD ze sterownikami USB,

- wskazówki skąd i jak zainstalować potrzebne oprogramowanie

- opisy kodów VAG w języku polskim prześlę mailem po zakończonej transakcji.

 

Więc musisz zwrócić się z pytaniem do sprzedawcy aby udzielił Ci wskazówek!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli co... jakie oprogramowanie mam sobie zalatwic??
Natomiast oprogramowanie jest tak jak by drugą częścią całej filozofii tego tematu. Większość dołącza tylka program bez licencji czyli takie jak by demo w pół działające (czyli wtyczkę masz teraz radź sobie sam). Natomiast resztę funkcji dostaniesz jak sobie wykupisz licencję

Ponieważ sam sprzedaje fejsy i tylko fejsy a nie oprogramowanie mogę powiedzieć że inaczej się nie da, chcąc dodać legalne oprogramowanie to koszt takiego zestawu ok. 350-450 zł za VAG KKL 409 i 1800-1900 zł za HEX-a 607 jest dla nas hobbystów często za wysoki. Więc jeśli ktoś nie wie jak sobie poradzić powinien uciułać kaske i zwrócić się w stronę zestawu z softem w wersji pełnej.

Trzeba po prostu zdać sobie sprawę że za 90-150 zł kupujemy właściwie kabelek z elektroniką we wtyczce a nie wpełni sprawny zestaw.

To jest tak jak kupujesz kompa na giełdzie komputerowej z części, składasz i musisz zdobyć system operacyjny, np. kupić Windows, linux za friko czy :evil::evil: wybór należy do ciebie.

 

ps.

Jakis miesiac temu zakupilem na allegro kabelek (VAG) na USB (pisalo ze producentem jest KKL)

KKL oznacza linie diagnostyczne, dwie K i jedną L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MadMax

Arutip ja mam to samo. Podpiąłem paska korzystając z softu (VAG 311.2-N Fully Registered) oraz kabla kolegi. U niego w golfie wszystko pięknie chodzi. Ja mogę odczytać dane tylko z czterech wymienionych przez ciebie modułów :/ Na pozostałe mam odpowiedz :" No response from controller" (czy coś takiego).

 

Gdy wybiorę opcję test ODB-II pojawia się komunikat : Car is not ISO/OBD-II compatible!(..)

 

Nie wiem czy to wina kabla/softu czy mój pasek '97 więcej opcji nie pokaże ze względu na podobno brak kompatybilności z ODB-II.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość diger

a czy przypadkiem nie rozbija sie tu o to ze w danym samochdzie poprostu nie ma danego modulu i dlatego nie da sie z niego nic odczytac - chyba proste i logiczne.

jak nie mam nawigacji to co sie mam laczy z nawigacia i liczyc ze mi cos pokaze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MadMax
a czy przypadkiem nie rozbija sie tu o to ze w danym samochdzie poprostu nie ma danego modulu i dlatego nie da sie z niego nic odczytac - chyba proste i logiczne.

 

 

No chyba nie o to chodzi. Bo skoro mam silnik a nie mogę odczytać danych z sekcji "01-Engine" to mogą być tego dwie przyczyny. Albo brak jest układu (czujników), który by takie dane udostępniał. Albo taki układ jest tylko potrzeba innego softu lub kabla.

 

Samo gniazdo 16-pinowe nie jest wyznacznikiem posiadania systemu ODB-II. Najprawdopodobniej w moim przypadku tego systemu brak, więc potrzeba zapewne czegoś innego (inny kabel, protokół nie wiem :/)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MadMax,

 

Jestem ciekaw czy pokazał by się [01] jak bym podłączył mojego fejsika???

Kiedyś możemy się spotkać na spocie i zobaczymy co jest grane

- czy jest to wina fejsa czy softu czy sterownika.

 

Diagnozowałem kilka takich Autek 1,9TDI AFN (1996-1999)

Nie było żadnego problemu z odczytaniem silnika i jego wszystkich bloków.

 

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 028 906 021 GL

Component: 1,9l R4 EDC 00SG 1446

Coding: 00002

Shop #: WSC 05319

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 028 906 021 DT

Component: 1.9l R4 EDC 00SG 0816

Coding: 00002

Shop #: WSC 05314

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość diger

hm w pierwszym poscie byla mowa o tym ze brak jest dostepu to kilku modulow z wyj. ABS immo itd. nie da sie zdajgnozowac czegos czego nie ma w aucie - ale mniejsza z tym prawda jest taka ze soft to jedna spawa a kabel druga - z wlasnego doswiadczenia wiem ze cześć kabli poprostu bbbbbbbb słabo wspołpracuje z autami ze wzgledu na niska jakosć elektroniki w jaka są wyposażone i tak np jest tem w posiadaniu kabla (oryginał - chiński) który zczyta bledy ale jak zapale silnik to jest lipa laczy sie i rozłacza w kółko nieraz uda sie zobaczy cos w wartosciach mierzonych a nieraz tylko haszcze i jakies losowe krzaczki - podstawa dobrej komunikacji kabla z kompem jest synchronizacja - której temu modelowi brak, najdziwniejsze jest to ze podlacze ten fejs do starszego modelu 96-98 ale tylko TDI i lata jak wszystkie inne - i teraz nie wiem czy poprostu od 99 roku ECU mialo cos pozmieniane czy jak - nadmienie ze wszystkie testowane auta lacza sie po protokle KWP1281

----EDIT------

dokładnie jak Marek wczesniej napisał - FEJS TO PODSTAWA - nie da sie zastąpić softem

sprzętu - dlatego jedne fejsy kosztuja 100-200zł a inne 1800 ( choć na dobrą sprawe w tych najdroższych elektronika wsadzona w nie nie jest aż taka droga - drogie jest utrzymanie tego w tajemnicy co tam siedzi ) :))))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc odpowiedź jest prosta dla bardziej wymagających Proponuję jedyne rozwiązanie:

 

HEX-CAN-USB (+VAG607,3)

............ Zamiata po czym się da bez znaczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość diger

życie

 

 

- a teraz spraw-a starych programów dosowych - nie wiem - jeszcze nie sprawdzalem - ale zamierzam w ten weekend - czy one przypadkiem sie nie podlaczą do paru modółów których VAG nie moze zobaczyć - pod DOS-em komunikacja odbywa sie ciut inaczej

 

 

na marginesie

Marku Ty/(czy)/Wy używacie Hexa z spietym normalnym PC/Laptop - czy jest to cale użądzenie VAG bo tu w kraju wielkich deszczów w serwisie VW maja takie tajenie, wygladające lekko jak bankomat urządzenie które oglądałem dokładnie i nie wyglada jak PC/laptop - przynajmniej po tym jak sie urychamia, w srodek zeby zajżeć zwyczajnie - bałem sie zapytać ;))))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

diger, Jest to urządzenie VAS 505.1-52 (koszt około 70.000zł) przeznaczony głównie dla ASO VW i większych warsztatów naprawczych.

 

vas5051wi9.gif vas5051us9.th.jpg

 

Czyli jest to cała diagnostyka pojazdowa w jednym flaku (możliwość podłącznia różnych pojazdów poprzez różne wtyczki i modóły bezpośrednio).

 

Również pomiary spalania i bardzo dużo innych opcji pomiarowych napięć, ciśnień, itp.

Samo urządznie to stacjonarny komputer (w specjalnej obudowie) z drukarką OKI i specjalnymi portami do tego rózne wtyczki i kable testujące.

 

http://www.forum.vw-passat.pl/topics33/vag-com-diagnostyka-vt1651.htm#105358

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość diger

acha :) - drogie to :) ale jak cos na siebie ma zarobic to kwota nie taka straszna - dzieki za rozjaśnienie tematu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Arutip ja mam to samo. Podpiąłem paska korzystając z softu (VAG 311.2-N Fully Registered) oraz kabla kolegi. U niego w golfie wszystko pięknie chodzi. Ja mogę odczytać dane tylko z czterech wymienionych przez ciebie modułów :/ Na pozostałe mam odpowiedz :" No response from controller" (czy coś takiego).

 

Gdy wybiorę opcję test ODB-II pojawia się komunikat : Car is not ISO/OBD-II compatible!(..)

 

Nie wiem czy to wina kabla/softu czy mój pasek '97 więcej opcji nie pokaże ze względu na podobno brak kompatybilności z ODB-II.

Przekręciłeś kluczyk?? ;))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16-02-07, 13:29

Arutip ja mam to samo. Podpiąłem...

Przekręciłeś kluczyk??

po przeszlo 3 latach chyba przekrecil ;)

Edytowane przez szynder

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy gdzie mogę dostać jakiś dobry wag. Pod windows7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy gdzie mogę dostać jakiś dobry wag. Pod windows7

Pytasz o program?Do twojego VAG 311.2 wystarczy i śmiga na 7 przynajmniej na 32 bitowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do twojego VAG 311.2 wystarczy i śmiga na 7 przynajmniej na 32 bitowej.

Na 32 bit wystarczy 311, bo na 64 bit musi być VCDS Lite

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na 32 bit wystarczy 311, bo na 64 bit musi być VCDS Lite
. Dzięki kolego wszystko działa jak ta lala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności