Gość arutip Zgłoś #1 Napisano 11 Lutego 2007 Jakis miesiac temu zakupilem na allegro kabelek (VAG) na USB (pisalo ze producentem jest KKL). Od tego czasu nie udalo mi sie uruchomic go w sposob mnie satysfakcjonujacy. Nie wiem w czym tkwi blad. Chodzi mianowicie o to ze mam dostep tylko do niektorych opcji programu VAG. Piszac niektorych mam tutaj na mysli tylko diagnostyke ABS, Can, Immobilizer i modulu komfortu. Podczas proby komunikacji z innymi modulami.. niestety nie ma odpowiedzi. Dodam tylko ze uzywalem programu VAG w wersji polskiej wersja 0,8 alpha oraz VAG 409,1 angielski. Jesli ktos ma jakies sugestie lub mial podobna sytuacje, bardzo prosze o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #2 Napisano 11 Lutego 2007 zakupilem na allegro kabelek Podobną sytuację miało bardzo dużo użytkowników. Co jest powodem takiego stanu rzeczy?? Ogólnie mówiąc interfejs (a interfejs) to na dobrą sprawę tylko wtyczka z wtyczką USB ale zagłębiając się co się znajduje we wtyczce to możemy sobie wybierać od Trabanta klasy S do Mercedesa S włącznie, wię nie jest bez różnicy jaka jest elektronika we wtyczce. Producentów interfejsów (domowych) jest już bardzo dużo ale nie wszystkie produkty są dla nas satysfakcjonujące w pełni? to znaczy że większość robi tylko płytkę z elektroniką i zawija to wszystko we wtyczkę i wystawia to jako Interfejs diagnostyczny VAG - czy jak tam sobie chcecie. wszyscy mają tanio wszyscy mają legalnie. Natomiast oprogramowanie jest tak jak by drugą częścią całej filozofii tego tematu. Większość dołącza tylka program bez licencji czyli takie jak by demo w pół działające (czyli wtyczkę masz teraz radź sobie sam). Natomiast resztę funkcji dostaniesz jak sobie wykupisz licencję na korzystanie z tego oprogramowania (o czym przeważnie zapominają dodać). Albo jest zamieszczona piękny tekst: ... a przy odrobinie/większym doświadczeniu można diagnozować... No i tu teraz mamy krzaczki tego typu że kasa wydana i co ??? i musimy się pofatygować do podziemia o oprogramowanie które nam to urządzonko bardziej rozrusza. Oczywiście nik tego głośno nie powie bo nikt o to nie pyta przy zakupie i nikogo to nie interesuje bo ponoć wszystko jest jak należy. Wszystko tanio za pobraniem, nikt nic nie wie, niczym czeski film. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość arutip Zgłoś #3 Napisano 11 Lutego 2007 Czyli co... jakie oprogramowanie mam sobie zalatwic?? Mam VAG 409,1 podobno najbardziej uniwersalne (poza 3,11). Jesli to tylko kwestia oprogramowania to mysle ze to jakos zwalcze. Ja odbieralem towar osobiscie od sprzedajacego. a tj ten kabelek: http://www.allegro.pl/item163391024_interfejs_obd_obd2_usb_vag_kkl_vw_audi_promocja_.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #4 Napisano 11 Lutego 2007 No więc masz dokładnie opisane w opisie aukcji: ZESTAW ZAWIERA: - Interfejs OBDII najnowszej generacji, wykonanie KKL, połączony kablem o długości 1,5 m zakończonym z jednej strony 16-pinową wtyczką OBDII/EOBD, a z drugiej strony wtyczką USB do bezpośredniego podłączenia z komputerem (laptop lub stacjonarny), - płyta CD ze sterownikami USB, - wskazówki skąd i jak zainstalować potrzebne oprogramowanie - opisy kodów VAG w języku polskim prześlę mailem po zakończonej transakcji. Więc musisz zwrócić się z pytaniem do sprzedawcy aby udzielił Ci wskazówek!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yassek Zgłoś #5 Napisano 12 Lutego 2007 Czyli co... jakie oprogramowanie mam sobie zalatwic?? Natomiast oprogramowanie jest tak jak by drugą częścią całej filozofii tego tematu. Większość dołącza tylka program bez licencji czyli takie jak by demo w pół działające (czyli wtyczkę masz teraz radź sobie sam). Natomiast resztę funkcji dostaniesz jak sobie wykupisz licencję Ponieważ sam sprzedaje fejsy i tylko fejsy a nie oprogramowanie mogę powiedzieć że inaczej się nie da, chcąc dodać legalne oprogramowanie to koszt takiego zestawu ok. 350-450 zł za VAG KKL 409 i 1800-1900 zł za HEX-a 607 jest dla nas hobbystów często za wysoki. Więc jeśli ktoś nie wie jak sobie poradzić powinien uciułać kaske i zwrócić się w stronę zestawu z softem w wersji pełnej. Trzeba po prostu zdać sobie sprawę że za 90-150 zł kupujemy właściwie kabelek z elektroniką we wtyczce a nie wpełni sprawny zestaw. To jest tak jak kupujesz kompa na giełdzie komputerowej z części, składasz i musisz zdobyć system operacyjny, np. kupić Windows, linux za friko czy wybór należy do ciebie. ps. Jakis miesiac temu zakupilem na allegro kabelek (VAG) na USB (pisalo ze producentem jest KKL) KKL oznacza linie diagnostyczne, dwie K i jedną L Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MadMax Zgłoś #6 Napisano 15 Lutego 2007 Arutip ja mam to samo. Podpiąłem paska korzystając z softu (VAG 311.2-N Fully Registered) oraz kabla kolegi. U niego w golfie wszystko pięknie chodzi. Ja mogę odczytać dane tylko z czterech wymienionych przez ciebie modułów Na pozostałe mam odpowiedz :" No response from controller" (czy coś takiego). Gdy wybiorę opcję test ODB-II pojawia się komunikat : Car is not ISO/OBD-II compatible!(..) Nie wiem czy to wina kabla/softu czy mój pasek '97 więcej opcji nie pokaże ze względu na podobno brak kompatybilności z ODB-II. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość diger Zgłoś #7 Napisano 15 Lutego 2007 a czy przypadkiem nie rozbija sie tu o to ze w danym samochdzie poprostu nie ma danego modulu i dlatego nie da sie z niego nic odczytac - chyba proste i logiczne. jak nie mam nawigacji to co sie mam laczy z nawigacia i liczyc ze mi cos pokaze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MadMax Zgłoś #8 Napisano 16 Lutego 2007 a czy przypadkiem nie rozbija sie tu o to ze w danym samochdzie poprostu nie ma danego modulu i dlatego nie da sie z niego nic odczytac - chyba proste i logiczne. No chyba nie o to chodzi. Bo skoro mam silnik a nie mogę odczytać danych z sekcji "01-Engine" to mogą być tego dwie przyczyny. Albo brak jest układu (czujników), który by takie dane udostępniał. Albo taki układ jest tylko potrzeba innego softu lub kabla. Samo gniazdo 16-pinowe nie jest wyznacznikiem posiadania systemu ODB-II. Najprawdopodobniej w moim przypadku tego systemu brak, więc potrzeba zapewne czegoś innego (inny kabel, protokół nie wiem ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #9 Napisano 16 Lutego 2007 MadMax, Jestem ciekaw czy pokazał by się [01] jak bym podłączył mojego fejsika??? Kiedyś możemy się spotkać na spocie i zobaczymy co jest grane - czy jest to wina fejsa czy softu czy sterownika. Diagnozowałem kilka takich Autek 1,9TDI AFN (1996-1999) Nie było żadnego problemu z odczytaniem silnika i jego wszystkich bloków. Chassis Type: 3B - VW Passat B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 028 906 021 GL Component: 1,9l R4 EDC 00SG 1446 Coding: 00002 Shop #: WSC 05319 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 028 906 021 DT Component: 1.9l R4 EDC 00SG 0816 Coding: 00002 Shop #: WSC 05314 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość diger Zgłoś #10 Napisano 16 Lutego 2007 hm w pierwszym poscie byla mowa o tym ze brak jest dostepu to kilku modulow z wyj. ABS immo itd. nie da sie zdajgnozowac czegos czego nie ma w aucie - ale mniejsza z tym prawda jest taka ze soft to jedna spawa a kabel druga - z wlasnego doswiadczenia wiem ze cześć kabli poprostu bbbbbbbb słabo wspołpracuje z autami ze wzgledu na niska jakosć elektroniki w jaka są wyposażone i tak np jest tem w posiadaniu kabla (oryginał - chiński) który zczyta bledy ale jak zapale silnik to jest lipa laczy sie i rozłacza w kółko nieraz uda sie zobaczy cos w wartosciach mierzonych a nieraz tylko haszcze i jakies losowe krzaczki - podstawa dobrej komunikacji kabla z kompem jest synchronizacja - której temu modelowi brak, najdziwniejsze jest to ze podlacze ten fejs do starszego modelu 96-98 ale tylko TDI i lata jak wszystkie inne - i teraz nie wiem czy poprostu od 99 roku ECU mialo cos pozmieniane czy jak - nadmienie ze wszystkie testowane auta lacza sie po protokle KWP1281 ----EDIT------ dokładnie jak Marek wczesniej napisał - FEJS TO PODSTAWA - nie da sie zastąpić softem sprzętu - dlatego jedne fejsy kosztuja 100-200zł a inne 1800 ( choć na dobrą sprawe w tych najdroższych elektronika wsadzona w nie nie jest aż taka droga - drogie jest utrzymanie tego w tajemnicy co tam siedzi ) )) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #11 Napisano 16 Lutego 2007 Więc odpowiedź jest prosta dla bardziej wymagających Proponuję jedyne rozwiązanie: HEX-CAN-USB (+VAG607,3) ............ Zamiata po czym się da bez znaczenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość diger Zgłoś #12 Napisano 16 Lutego 2007 życie - a teraz spraw-a starych programów dosowych - nie wiem - jeszcze nie sprawdzalem - ale zamierzam w ten weekend - czy one przypadkiem sie nie podlaczą do paru modółów których VAG nie moze zobaczyć - pod DOS-em komunikacja odbywa sie ciut inaczej na marginesie Marku Ty/(czy)/Wy używacie Hexa z spietym normalnym PC/Laptop - czy jest to cale użądzenie VAG bo tu w kraju wielkich deszczów w serwisie VW maja takie tajenie, wygladające lekko jak bankomat urządzenie które oglądałem dokładnie i nie wyglada jak PC/laptop - przynajmniej po tym jak sie urychamia, w srodek zeby zajżeć zwyczajnie - bałem sie zapytać ))) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #13 Napisano 16 Lutego 2007 diger, Jest to urządzenie VAS 505.1-52 (koszt około 70.000zł) przeznaczony głównie dla ASO VW i większych warsztatów naprawczych. Czyli jest to cała diagnostyka pojazdowa w jednym flaku (możliwość podłącznia różnych pojazdów poprzez różne wtyczki i modóły bezpośrednio). Również pomiary spalania i bardzo dużo innych opcji pomiarowych napięć, ciśnień, itp. Samo urządznie to stacjonarny komputer (w specjalnej obudowie) z drukarką OKI i specjalnymi portami do tego rózne wtyczki i kable testujące. http://www.forum.vw-passat.pl/topics33/vag-com-diagnostyka-vt1651.htm#105358 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość diger Zgłoś #14 Napisano 16 Lutego 2007 acha - drogie to ale jak cos na siebie ma zarobic to kwota nie taka straszna - dzieki za rozjaśnienie tematu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uti84 Zgłoś #15 Napisano 6 Kwietnia 2010 Arutip ja mam to samo. Podpiąłem paska korzystając z softu (VAG 311.2-N Fully Registered) oraz kabla kolegi. U niego w golfie wszystko pięknie chodzi. Ja mogę odczytać dane tylko z czterech wymienionych przez ciebie modułów Na pozostałe mam odpowiedz :" No response from controller" (czy coś takiego). Gdy wybiorę opcję test ODB-II pojawia się komunikat : Car is not ISO/OBD-II compatible!(..) Nie wiem czy to wina kabla/softu czy mój pasek '97 więcej opcji nie pokaże ze względu na podobno brak kompatybilności z ODB-II. Przekręciłeś kluczyk?? ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynder Zgłoś #16 Napisano 6 Kwietnia 2010 (edytowane) 16-02-07, 13:29Arutip ja mam to samo. Podpiąłem... Przekręciłeś kluczyk?? po przeszlo 3 latach chyba przekrecil Edytowane 6 Kwietnia 2010 przez szynder Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gumisiek Zgłoś #17 Napisano 2 Października 2010 Koledzy gdzie mogę dostać jakiś dobry wag. Pod windows7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #18 Napisano 2 Października 2010 Koledzy gdzie mogę dostać jakiś dobry wag. Pod windows7 Pytasz o program?Do twojego VAG 311.2 wystarczy i śmiga na 7 przynajmniej na 32 bitowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #19 Napisano 2 Października 2010 Do twojego VAG 311.2 wystarczy i śmiga na 7 przynajmniej na 32 bitowej. Na 32 bit wystarczy 311, bo na 64 bit musi być VCDS Lite Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gumisiek Zgłoś #20 Napisano 3 Października 2010 Na 32 bit wystarczy 311, bo na 64 bit musi być VCDS Lite . Dzięki kolego wszystko działa jak ta lala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach