postmortem Zgłoś #1 Napisano 2 Listopada 2016 (edytowane) Od jakiegoś czasu po kilkugodzinnym postoju pedał hamulca jest twardy. Nie zawsze, ale w większości przypadków tak jest. Zakładam, że jest jakaś nieszczelność w układzie podciśnienia. Wymieniłem wężyk z zaworem zwrotnym podłączany do serwa (nowy, kupiony w ASO). W starym nie znalazłem żadnych uszkodzeń, może wadliwie działał zawór zwrotny. Przez 2-3 dni wydawało się, że problem jest rozwiązany. Po czym znowu problem powrócił - powiedzmy po 7 na 10 postojów pedał jest twardy. Być może wpływ na to ma temperatura (ostatnio dni i noce są chłodniejsze). Nie pamiętam, czy wcześniej temperatura miała wpływ na występowanie czy nasilanie się problemu. Podczas jazdy nie ma najmniejszych problemów z hamulcami. Gdzie jeszcze szukać przyczyn? Pozostałe wężyki? Pompa podciśnienia? Serwo? Silnik CBBB 2.0 TDI-CR 170KM. Edytowane 2 Listopada 2016 przez postmortem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #2 Napisano 2 Listopada 2016 Chm, specem nie jestem, ale u mnie też tak jest. Tyle, że ja uznaję to za normalny obiaw. Może zależy to od tego jak ustawi się pompa ABS? No i po co układ miałby trzymać podciśnienie tak długo, zwłaszcza, że nie ma w nim żadnego bufora w postaci zbiornika. Tylko pompa, przewód i serwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #3 Napisano 2 Listopada 2016 Szymon, opisz dokładniej. Chodzi Ci o to że np. kończysz jazdę, gasisz auto bez dotykania hamulca i więcej go już nie dotykasz, zamykasz je i idziesz do domu/pracy. Po kilku godzinach wracasz, otwierasz auto, wsiadasz i jeszcze nie wkładając kluczyka do stacyjki ( jeszcze nie odpalając silnika) naciskasz pedał hamulca i jest on już twardy (czyli brak w serwie już podciśnienia). Czasami jest podciśnienie a czasami go nie ma tak? Ogólnie to serwa nie są tak szczelne że można je w kosmos wysłać, nawet w B5 przecież nabierały do wnętrza wody jak odpływy nie były czyszczone. Serwa stały wtedy do połowy w wodzie, podciśnienie wewnątrz sprawiało że na zagnieceniu dwóch części serwa przedostawała się woda do środka i gniło od wewnątrz. Zdarza się nawet czasami w starszych autach lub z większym przebiegiem że syczy coś przy pedałach.. wystarczy trącić hamulec i przestaje, puszczać zaczyna już podciśnienie ośką. W zależności jak się ustawi tak jest nieszczelna, może jeszcze puszczać na oringu między serwem a pompą hamulcową. Myślę że nie ma się co przejmować jak po zgaszeniu jest podciśnienie jeszcze po kilku/kilkunastu minutach. Jak po odpaleniu jest wszystko ok, pompa wyrabia i jak nic nie syczy przy pedałach to też bym był spokojny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
postmortem Zgłoś #4 Napisano 3 Listopada 2016 Szymon, opisz dokładniej. Chodzi Ci o to że np. kończysz jazdę, gasisz auto bez dotykania hamulca i więcej go już nie dotykasz, zamykasz je i idziesz do domu/pracy. Po kilku godzinach wracasz, otwierasz auto, wsiadasz i jeszcze nie wkładając kluczyka do stacyjki ( jeszcze nie odpalając silnika) naciskasz pedał hamulca i jest on już twardy (czyli brak w serwie już podciśnienia). Czasami jest podciśnienie a czasami go nie ma tak? Jest dokładnie tak jak piszesz. Po dłuższym czasie, ok.9-10h (dniówka w pracy, noc itd.). Po uruchomieniu silnika wszystko działa bezproblemowo. Chciałbym problem jakoś rozwiązać, ale nie metodą wymiany poszczególnych elementów układu. Chciałbym zminimalizować koszty i nakład pracy. Dlatego zależy mi na zdiagnozowaniu przyczyny. Jak to zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
binol22 Zgłoś #5 Napisano 10 Lutego 2017 Panowie Ja mam taki problem, kiedy jadę do przodu hamulec działa żadnych problemów ale gdy przełączę na wsteczny bieg to po trzecim naciśnięciu na pedał hamulca jest jak kamień, wrzucam Parking lub Drive i wszystko wraca do normy i działa pięknie, mam problem tylko kiedy przełączę na R wysteczny bieg. Mam skrzynię dsg. Proszę o pomoc może ktoś miał takie objawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chalek Zgłoś #6 Napisano 5 Kwietnia 2017 (edytowane) Panowie, jak najprościej dostać się do wężyka podciśnienia idącego do serwa? Edytowane 5 Kwietnia 2017 przez Chalek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
binol22 Zgłoś #7 Napisano 25 Września 2018 Dnia 10.02.2017 o 21:06, binol22 napisał: Panowie Ja mam taki problem, kiedy jadę do przodu hamulec działa żadnych problemów ale gdy przełączę na wsteczny bieg to po trzecim naciśnięciu na pedał hamulca jest jak kamień, wrzucam Parking lub Drive i wszystko wraca do normy i działa pięknie, mam problem tylko kiedy przełączę na R wysteczny bieg. Mam skrzynię dsg. Proszę o pomoc może ktoś miał takie objawy. Objaw się trochę pogorszył i jak pojechałem w góry i pulsacyjne używałem pedału hamulca to też twardnił i po kilkukrotnym naciśnięciu bywało tak że pedał twardy jak kamień a hamulca brak. Padały sugestie od mechaników że to pompa vacum, albo serwo, wiec zabrałem się sam za diagnozę i przyczyna była pęknięta rurka podciśnienia wiodąca od pompy vacum prosto do serwa. Rurka pękła w takim miejscu ze nie było to widoczne i hamulec był w zależności od tego jak ułożył się silnik. Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
binol22 Zgłoś #8 Napisano 26 Września 2018 Dnia 5.04.2017 o 09:24, Chalek napisał: Panowie, jak najprościej dostać się do wężyka podciśnienia idącego do serwa? Wyciągnąć obudowę filtra powietrza wraz z przepływomierze i już będziesz widział wężyk od podciśnienia serwa i serwo Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach