Ice Blue Zgłoś #1 Napisano 5 Października 2016 Witam mam pytanko od Mojego kumpla Witam serdecznie Posiadam VW Passata B5.5 z jednostka wysokoprężną 1.9 TDI AVB o mocy 101km podniesionym na mapie do 131. Moje pytanie jest następujące co bym musiał wymienić żeby podnieść moc do okolo 200 220km . I jakie to mniej więcej koszta. Czekam na porady fachowców dzięki pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #2 Napisano 5 Października 2016 Pompki Al ,turbo brd ,fmic,wzmocniona dwumasa , chip Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ice Blue Zgłoś #3 Napisano 5 Października 2016 Pompki Al ,turbo brd ,fmic,wzmocniona dwumasa , chip rozumiem a czy wałek korbowy wytrzyma i korbowody ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #4 Napisano 5 Października 2016 rozumiem a czy wałek korbowy wytrzyma i korbowody ? Myślę ,że tak tylko pytanie opłaca się robić takie modyfikacje ? Ja trochę żałuję ,że wpakowałem trochę kasy w moją B5 no ,ale hobby Teraz mam na oku A4 B7 170 km i nie wiem czy na dniach nie łyknę jej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ice Blue Zgłoś #5 Napisano 5 Października 2016 Myślę ,że tak tylko pytanie opłaca się robić takie modyfikacje ? No właśnie "myslę" chodzi o to czy na pewno wytrzyma... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #6 Napisano 5 Października 2016 Mam nadzieje, że widziałeś ten temat http://forum.vw-passat.pl/threads/25775-avb-101KM-chip-turbo-174KM Jeżeli jakimś cudem nie no to jest trochę o AVB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golden87 Zgłoś #7 Napisano 7 Października 2016 rozumiem a czy wałek korbowy wytrzyma i korbowody ? Legenda glosi ze do 300 kucy starcza, bezpiecznie bedzie 280. Jak chcesz leciec na grubo to polecam DQS z 2.5 TDI, + sprzegło spiek ( bo samo obicie kevlarem od 2.0 tdi 170 do 450 i 245 koni trzyma), turbo GTB2260vk albo juz najlepiej odgrazu na jakims GTD walić, do tego Firady HF80-tki, wydech najlepiej na przelotce, powinno dac okolo 260. Oczywiście FMIC, Map sensor na 4 bary, zegary boosta i EGT by sie przydalo, (na siłe samo EGT) wystarczy. Jesli chcesz troche nizej, mozesz sprobowac, na pompowtryskach AL (do 220-230 km) i wtedy sprzegło tylko kevlarem... Musisz obrać dobry plan, bo pół-środki wychodzą bokiem, i dziurawią kieszeń. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk1803 Zgłoś #8 Napisano 19 Grudnia 2016 (edytowane) Witam, odgrzeję kotleta. Z tymi legendami, to trochę poleciałeś. Chodzi o to, że czym większa moc fabryczna w 1.9 tym mocniejsza konstrukcja silkika, tzn. grubsze tłoki, grubsze korby i chyba raczej wzmocniony wał. AVB to najmniejszy silnik na pompkach, a co za tym idzie jest on najsłabszy(tzn. pod względem wytrzymałości na tuning) Po przeczytaniu internetów i rozmowie ze znanym tunerem wychodzi na to, że bezpieczna granica dla tego silnika to 200km i 400nm i to już trzeba z odrobiną myślenia użytkować. Edytowane 19 Grudnia 2016 przez patryk1803 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golden87 Zgłoś #9 Napisano 20 Grudnia 2016 (edytowane) Witam, odgrzeję kotleta. Z tymi legendami, to trochę poleciałeś.Chodzi o to, że czym większa moc fabryczna w 1.9 tym mocniejsza konstrukcja silkika, tzn. grubsze tłoki, grubsze korby i chyba raczej wzmocniony wał. AVB to najmniejszy silnik na pompkach, a co za tym idzie jest on najsłabszy(tzn. pod względem wytrzymałości na tuning) Po przeczytaniu internetów i rozmowie ze znanym tunerem wychodzi na to, że bezpieczna granica dla tego silnika to 200km i 400nm i to już trzeba z odrobiną myślenia użytkować. To coś słaby ten Twój tuner :rozpacz Podaj kto takie głupoty rozpowiada? :blady Podaj te źródło gdzie piszą że bezpieczna granica jest 200... 200 to może dla fabrycznej skrzyni być zbyt dużo, dwumasy i sprzegło 228 pewnie będzie się śliżgać... ale napewno nie słupek. Od ponad 3 lat ten AVB latał na 236/450nm, teraz ma okolo 247/460 i czekam na korekte bo zmieniłem sprzegło na Sachs Performance... i będzie mocniej PS. Ile w zyciu pomodziłeś? Edytowane 20 Grudnia 2016 przez golden87 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darof Zgłoś #10 Napisano 25 Grudnia 2016 Ja słyszał, ja widział... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk1803 Zgłoś #11 Napisano 25 Grudnia 2016 Ja słyszał, ja widział... Może i ty widział, może i ty słyszał ciemniaku... Tuner z którym rozmawiałem, to gość robiący takie projekty, jakie ty widziałeś chyba tylko na yt. Projektów mocnych tdi już też trochę zrobili i powiedział mi jasno, że jeśli chcę mocne AVB do codziennej jazdy, bez obawy dostania korbą w łeb to 200/400. I tyle w temacie, dla mnie żesz w swoim robić sobie ile tylko chcesz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #12 Napisano 25 Grudnia 2016 ciemniaku to jest forum a nie burdel ..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darof Zgłoś #13 Napisano 26 Grudnia 2016 A ty co? Mieszkam w Warszawie tylko 200km musze dojechać, że się tak wymądrzasz? W dupie mam twoje wywody, tunera co robił takie projekty co widziałem tylko na yt to co ja widziałem niech pozostanie w mojej głowie, bo ty byś tego napewno nie ogarnął. A z tego co możesz zobaczyć w necie to jeżdżą avb ponad 200 koni i nic się nie dzieje z nimi. Ale każdy robi jak uważa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #14 Napisano 26 Grudnia 2016 z tego co widzialem to w AVB brak jest natrysku oleju na denko tloka,oraz troche inne tloki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach