Skocz do zawartości
SeM@PassatB5

1.9 AVF z błędem 17965 - prośba o analizę logów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Od jakiegoś miesiąca zaczęło mnie niepokoić rzężenie, dzwonienie przy przyśpieszaniu powyżej 2500obr/min, co przekładało się na lekkie wibracje budy. Dodatkowo tydzień temu pojawiło się lekkie falowanie obrotów na zimnym silniku, takie lekkie przyduszanie silnika. Z racji że miałem kończące się pompowtryski, wywalało błędy na dwóch cylindrach, wymieniłem komplet na używki. Lecz falowanie nie ustało. Auto do 2300 obrotów miało kompletnego muła, potem jakoś się zbierało. Wczoraj zauważyłem że ściągnięty jest wąż przy przepływomierzu, czego ostatnio nie robiłem. Założyłem i falowanie ustało. Lecz muł został w dolnych obrotach. Po odpaleniu turbina dziwnie się włączała i wyłączała samoczynnie, nie mam kata więc słyszałem gwizd, po chwili ucichał. Sztanga samoczynnie na wolnych obrotach podnosiła się do góry, po czym opadała. Przedmuchałem N75, coś tam chodził. Założyłem spowrotem, sztanga po odpaleniu podniosła się do góry po czym opada i więcej się nie podnosi. Nie mam jak sprawdzić wartości vacu na wężu. Rzężenie przy przyspieszaniu zostało. Nawet jak na postoju dodam gazu, to przy schodzeniu z obrotów słychać te rzężenie dzwonienie. Zrobiłem logi i auto wchodzi w tryb awaryjny przy 3300obr, turbo widać ładuje do 2900, przez co wywala błąd. Co może być tego przyczyną? N75, awaria sztangi lub turbo do czyszczenia?

 

Logi dynamiczne:

1,3,4 http://vaglog.pl/log_272414.html

8,10,11 http://vaglog.pl/log_272415.html

 

Logi statyczne:

1,3,4 http://vaglog.pl/log_272417.html

7,13,18 http://vaglog.pl/log_272418.html

13,18,23 http://vaglog.pl/log_272419.html

 

 

Logi BS:

3 http://vaglog.pl/log_272424.html

11 http://vaglog.pl/log_272425.html

 

Przy BS grupy 3 silnik poszarpuje przy schodzeniu z obrotów i kończy się to brakiem komunikacji z kablem. W BS 11 N75 chyba przełącza ale nie słychać różnicy w pacy turbiny. Proszę o ocenę tych wartości.

Edytowane przez SeM@PassatB5
Dodano logi BS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomoże ktoś w temacie? Od czego zacząć? Kupować N75 na podmianę? Czy wywalić turbo do wyczyszczenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli odpalisz auto i sztanga idzie do góry i zaraz opada to może to być wina N75. Co do przeładowywania to najpierw wyeliminuj opadanie sztagi a później dopiero można pomyśleć o czyszczeniu turbo. Opadająca szatana może też być dziurawa membran gruszki turbiny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed rozruszaniem zaworka n75, po odpaleniu silnika sztanga wykonywała cykliczne ruchy gora-doł, tak sama od siebie. Przedmuchałem n75 i teraz tylko raz po odpaleniu sztanga idzie w gore, turbo zagwizda i sztanga opada. Zawor n75 wymienialem rok temu na ori używke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to masz gdzieś nieszczelność w układzie podciśnienia lub N75 do wymiany. Sztanga po odpaleniu powinna iść na max do góry i tak zostać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to kup strzykawkę 100ml w aptece, podłącz akutator do węża i styrzykawki i sprawdź czy jak stworzysz podciśnienie na gruche to czy sztanga opada - jak tak to masz winowajce.

 

Może być jak kolega wyzej pisał n75 po przedmuchaniu uszkodziła się membrana i ona może pierdzieć/rzęzić (posłuchaj czy to z tamtąd nie dochodzi odgłos) Na logach bs 011 widać że coś nie tak ze sterowaniem podciśnieniem zawodzi ale przede wszystkim po stronie turbiny, bo EGR się zamyka i owiera (ale do tego potrzeba stosunkowo mało podciśnienia).

 

Później można myśleć o diagnozowaniu turbo, najpierw porządek z podciśnieniem, to podstawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano jadąc do pracy zauważyłem co jakiś czas niebieską chmurę za mną. Czyżby to turbo się skończyło? Czy przeładowanie turbiny może być spowodowane jej końcem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najpierw to podciśnienie i akutator, bez tego nie można nic powiedzieć. Turbo nawet jak zaczyna puszczać olej to powinno się krecić, a stać w miejscu. Zacznij od początku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem zawór N75 (sprawdzona aukcja http://allegro.pl/czujnik-zawor-turbiny-egr-n75-skoda-vw-1j0906627a-i5898111353.html), na starym podciśnienie na gruszce turbiny wynosiło 0,4 i skakało bardzo przy dodawaniu gazu. Po wymianie na nowy podciśnienie spadło do 0,6 i jest stabilne przy gazowaniu, auto przyspiesza normalnie i nie pierdzi powyżej 2500 obrotów. Strzykawą sprawdziłem gruszkę i ta trzyma podciśnienie, więc jest szczelna. Ale... po przejechaniu 30km auto dalej puszcza co jakiś czas niebieską gęstą chmurę, przy odpuszczaniu nogi z gazu. Nie wiem czy wiązać to z wymienionymi pompowtryskami czy po prostu turbo się kończy. Czy przeładowanie mogło spowodować uszkodzenie turbiny w takim stopniu że puszcza ona olej? Bo przypuszczam że ta niebieska chmura pochodzi właśnie z turbiny. Ewentualnie takie coś mi przychodzi na myśl, że przeładowanie mogło popchać cały nagar z olejem z dolotu i teraz go po prostu musi wypalić.

 

Aha i jeszcze kwestia oleju, od sprowadzenia w 2008 roku zalewałem mobil 1 synt S 5w-30 normy 505, rok temu zalałem motul specific 5w-40 bo mi taki polecono, lecz na motulu jakby silnik głośniej chodził, więc w tym roku miesiąc temu zalałem znowu mobil 1 5w-30. Nie wiem czy taka zmiana jest dozwolona i jakie może mieć konsekwencje? Czy przez tą zmianę turbina może puszczać olej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Co do oleju to nie wiem, poczytaj gdzieś, może jest zbyt lepki.

Na początek wyczyść EGR i kolektor dolotowy pod nim, tylko pamiętaj o wymianie uszczelek. Do tego spróbuj zanim to zrobisz pojezdzić z odpiętym i zaślepionym wężykiem "vac" od n18, zwróć uwagę czy dynamika auta się poprawiła i czy nie leci dymek z rury.

 

Co do oleju w dolocie, jak masz chęci to żeby wykluczyc puszczanie oleju z tubawki zrobił bym coś takiego: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245424 po czym wyczyścił rurę od powietrza (która łączy przepływomierz z turbiną i odmą) i po jakimś czasie sprawdził czy nie ma w niej oleju. Są też opcje z prefabrykowanymi OCT z jakiegoś Renuault, albo na aukcji allego. Mnie zrobienie wyszło ok 35zł.

 

powodzenia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Autko passat b6 1.9 BKC 105KM

 

Chciałbym się podłączyć do tematu. W sobotę odebrałem od kumpla auto (moje) mówił, że czasami delikatnie kopci. Wsiadłem po delikatnym rozgrzaniu chmura, że nic nie widać. Moc ma, nie ubywa płynu, Mówił, że dolał 100g oleju bo na bagnecie było pomiedzy min a połową. teraz jest max. Ogólnie dym szary po prze gazowaniu zamienia się w czarny (wali paliwem i dodatkiem liqui molli.. W marcu auto miało robioną głowicę w związku z wytartym wałkiem. Wymienione wszystkie zawory szklanki, planowanie, frezowanie, uszczelniacze na wtryskach. Ogólnie czytałem, że ciężko się ustawia pompki w tym silniku. Ale auto pali na dotyk. Czasami wywalało błąd czujnika temp. Ale obecnie nie ma, żadnego błedu. Kopci jak....na zdjęciu logi 13 i 23 na fotkach. Kąt synchr na 004 to 0,00 a czasami 0,49, możecie pomóc, który jeszcze kanał sprawdzić.

20160801_155519.jpg

20160801_155536.jpg

20160801_155519.jpg

 

Wspomnę, że na odpalonym silniku strasznie chlapie na wyciągniętym bagnecie i korek wlewu trochę skacze. Ale czytałem, że korek to norma.

20160801_155737.jpg

Edytowane przez bundy-er

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Sprawdził bym na początek szczelność dolotu. Do tego przydałyby się logi grupy 008 i 011 i każdy z osobna, a najlepiej komplet. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności