tomrol Zgłoś #1 Napisano 30 Czerwca 2016 (edytowane) Witam wszystkich, Jestem właścicielem Passata B5 TDI AHH z 1999r i śmiga wyśmienicie pomimo 500 tys km na kołach. Dzisiaj prosiłbym jednakże Was o pomoc w analizie logów samochodu mojego szwagra w/w Sharan 1.9TDI AUY 85kW(115KM-pompowtryski). Przebieg bliżej nie znany - na liczniku około 300tyś km. Zakupił go 2 miesiące temu, obecnie od kilku dni zaczyna szwankować. Problem: samochód jest bardzo słaby od początku obrotów do samego końca, żadnych zrywów mocy. Sprawdziłem ruch sztangi przy turbo i chodzi na moje oko dobrze tzn lekko i w całym zakresie. Sprawdziłem gruszkę na szczelność i też jest ok. Po odpaleniu samochodu od razu pociąga sztangę i podczas dodawania gazu widać że odpuszcza i ogólnie ujmując pracuje. Czarny zbiornik próżniowyteż wygląda być szczelny. Nie udało mi się jeszcze sprawdzić zaworków N75, N18 gdyż są słabo dostępne w sharanie. Jak również wszelkie przewody podciśnienia nie sprawdziłem jeszcze. Marnie tam z miejscem. Wymieniliśmy filtr paliwa na nowy BOSCH oraz sprawdziłem filtr powietrza - jest OK. Przepływka jest delikatnie okopcona jakby parami olejowymi - moja w pasku jest idealnie sucha. Zrobiliśmy logi . Dynamiczne niestety tylko na 2 biegu. Raz wykonaliśmy próbe na 3-biegu jednak trwa to strasznie długo zanim osiągnie 4200obr i zwyczajnie brakuje dogodnej drogi. Samochód poszedł do pobliskiego warsztatu i odpowiedź ich po diagnostyce kompem: zakoksowane turbo. Kurcze miałem ten problem w moim Passacie i wiem jak to wtedy wyglądało, w sumie sam wyjmowałem turbo i czyściłem. Tutaj obstawiam że turbina nie ma problemu z nagarem wewnątrz. Z logów wnioskuje że przepływomierz i czujnik ciśnienia odstają od normy. Zdaje sobie sprawę że temat odgrzewany przez wielu poprzedników, jednakże liczę na jakieś sugestie. Proszę Was o pomoc. Pozdrawiam, Tomasz STATYCZNE: Grupa 003: http://vaglog.pl/log_268549.html Grupa 013: http://vaglog.pl/log_268548.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_268547.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_268546.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_268545.html Grupa 007: http://vaglog.pl/log_268544.html Grupa 023: http://vaglog.pl/log_268551.html Grupa 018: http://vaglog.pl/log_268550.html BASIC SETTINGS: Grupa 000: http://vaglog.pl/log_268554.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_268553.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_268552.html DYNAMICZNE (3 bieg): Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_268588.html (2 bieg): Grupa 000: http://vaglog.pl/log_268580.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_268578.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_268583.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_268579.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log_268585.html Grupa 010: http://vaglog.pl/log_268587.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_268586.html Grupa 003, 010: http://vaglog.pl/log_268582.html Grupa 008, 010: http://vaglog.pl/log_268584.html Grupa 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log_268581.html Edytowane 30 Czerwca 2016 przez tomrol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeptersuperb Zgłoś #2 Napisano 30 Czerwca 2016 Przepływka na logu dynamicznym 3 bieg stoi w miejscu, turbo cały czas podaje 2500 mbar czyli też stoi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomrol Zgłoś #3 Napisano 30 Czerwca 2016 witam, dzięki za odpowiedź. Mam jednak wątpliwość co do tego że to turbina jest zacięta gdyż sztanga lekko się porusza bez zadnych zaciec czy oporów i wydaje wręcz metaliczny dzwiek gdy osiąga min-max swego wychylenia. Taki sam dzwięk miałem w swojej turbinie po wyczyszczeniu jej z nagaru i ponownym złożeniu. Czy te wartości 2530 mBar może wynikać z wadliwego czujnika ciśnienia doładowania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomrol Zgłoś #4 Napisano 30 Czerwca 2016 Dzisiaj zmieniliśmy zawór N75 z N18 i na chwile samochód odzyskał moc. Po paruset metrach wróciła mu niemoc. Na kanale sprawdziłem ponownie ruch sztangi w turbie i jest jak pisałem wcześniej, bez zarzutu. Rusza się płynnie i zakres jest maksymalny. Gruszka hermetyczna. Ponawiam prośbę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dartroom Zgłoś #5 Napisano 1 Lipca 2016 (edytowane) Map sensor świruje. Sprawdź czy przewody nie sa przetarte, wyjmij i wymyj, a jak nie pomoże to podmień ale koniecznie z identycznego silnika. Edytowane 1 Lipca 2016 przez dartroom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #6 Napisano 4 Lipca 2016 Map sensor masz uszkodzony. Wymień i odżyje auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach