Skocz do zawartości

tomrol

  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O tomrol

  • Urodziny 04.01.1984

Informacje osobiste

  • Imię
    TOMASZ
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Kraków

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHH)
  • Rok produkcji
    1999
  1. dziękuje za poradę, brat sprawdzi ten kierunek i damy znać
  2. Witam, Mam na imię Tomek i jestem szcześliwym posiadaczem Passata B5 1.9TDI AHH. Jednakże powód dla którego tutaj się znalazłem dotyczy silnika 1.6D z VW Golf 2/Transporter T3/Passat B2-B3. Mój brat zbudował traktorek na bazie tego silnika. Proszę o pomoc w diagnozie głuchego miarowego odgłosu stukania/dudnienia, które można usłyszeć w okolicach kolektora ssącego. Link do nagrania: https://photos.app.goo.gl/QLTvHsawh6bxyJjbA Krótka charakterystyka silnika brata: - popychacze hydrauliczne sprawdzone - na 99% OK, - ciśnienie oleju około 2 bary przy 2 tyś. obr/min i 80 stopnich C temperatury płynu, - ciśnienie oleju około 0.7 bara przy wolnych obrotach i 90 stopniach C temperatury płynu, - w całym zakresie obrotów silnik nie dymi w żaden podejrzany sposób, - przebieg około 400 tyś km, - wtryski nie leją, każdy około 130 bar ciśnienia, - silnik jest mocny, pali od strzała przy -15 stopni C Nasze domysły były różne: panewka, sworzeń tłokowy, popychacze hydrauliczne, wtryski, może odgłos ssania powietrza? Część rzeczy sprawdziliśmy, reszta wymaga większej rozbiórki. Zanim klucze pójdą ponownie w ruch chcielibyśmy poradzić się na forum. Może powinniśmy wrócić do czegoś co przeoczyliśmy. Miał ktoś z Was jakieś doświadczenia z takim problemem? Dodam że podobny odgłos występuje również przy oryginalnie zamontowanym silniku w tym samochodzie: 1. Proszę o jakieś wskazówki. Pozdrawiam, Tomek
  3. Dzisiaj zmieniliśmy zawór N75 z N18 i na chwile samochód odzyskał moc. Po paruset metrach wróciła mu niemoc. Na kanale sprawdziłem ponownie ruch sztangi w turbie i jest jak pisałem wcześniej, bez zarzutu. Rusza się płynnie i zakres jest maksymalny. Gruszka hermetyczna. Ponawiam prośbę o pomoc.
  4. witam, dzięki za odpowiedź. Mam jednak wątpliwość co do tego że to turbina jest zacięta gdyż sztanga lekko się porusza bez zadnych zaciec czy oporów i wydaje wręcz metaliczny dzwiek gdy osiąga min-max swego wychylenia. Taki sam dzwięk miałem w swojej turbinie po wyczyszczeniu jej z nagaru i ponownym złożeniu. Czy te wartości 2530 mBar może wynikać z wadliwego czujnika ciśnienia doładowania?
  5. Witam wszystkich, Jestem właścicielem Passata B5 TDI AHH z 1999r i śmiga wyśmienicie pomimo 500 tys km na kołach. Dzisiaj prosiłbym jednakże Was o pomoc w analizie logów samochodu mojego szwagra w/w Sharan 1.9TDI AUY 85kW(115KM-pompowtryski). Przebieg bliżej nie znany - na liczniku około 300tyś km. Zakupił go 2 miesiące temu, obecnie od kilku dni zaczyna szwankować. Problem: samochód jest bardzo słaby od początku obrotów do samego końca, żadnych zrywów mocy. Sprawdziłem ruch sztangi przy turbo i chodzi na moje oko dobrze tzn lekko i w całym zakresie. Sprawdziłem gruszkę na szczelność i też jest ok. Po odpaleniu samochodu od razu pociąga sztangę i podczas dodawania gazu widać że odpuszcza i ogólnie ujmując pracuje. Czarny zbiornik próżniowyteż wygląda być szczelny. Nie udało mi się jeszcze sprawdzić zaworków N75, N18 gdyż są słabo dostępne w sharanie. Jak również wszelkie przewody podciśnienia nie sprawdziłem jeszcze. Marnie tam z miejscem. Wymieniliśmy filtr paliwa na nowy BOSCH oraz sprawdziłem filtr powietrza - jest OK. Przepływka jest delikatnie okopcona jakby parami olejowymi - moja w pasku jest idealnie sucha. Zrobiliśmy logi . Dynamiczne niestety tylko na 2 biegu. Raz wykonaliśmy próbe na 3-biegu jednak trwa to strasznie długo zanim osiągnie 4200obr i zwyczajnie brakuje dogodnej drogi. Samochód poszedł do pobliskiego warsztatu i odpowiedź ich po diagnostyce kompem: zakoksowane turbo. Kurcze miałem ten problem w moim Passacie i wiem jak to wtedy wyglądało, w sumie sam wyjmowałem turbo i czyściłem. Tutaj obstawiam że turbina nie ma problemu z nagarem wewnątrz. Z logów wnioskuje że przepływomierz i czujnik ciśnienia odstają od normy. Zdaje sobie sprawę że temat odgrzewany przez wielu poprzedników, jednakże liczę na jakieś sugestie. Proszę Was o pomoc. Pozdrawiam, Tomasz STATYCZNE: Grupa 003: http://vaglog.pl/log_268549.html Grupa 013: http://vaglog.pl/log_268548.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_268547.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_268546.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_268545.html Grupa 007: http://vaglog.pl/log_268544.html Grupa 023: http://vaglog.pl/log_268551.html Grupa 018: http://vaglog.pl/log_268550.html BASIC SETTINGS: Grupa 000: http://vaglog.pl/log_268554.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_268553.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_268552.html DYNAMICZNE (3 bieg): Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_268588.html (2 bieg): Grupa 000: http://vaglog.pl/log_268580.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_268578.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_268583.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_268579.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log_268585.html Grupa 010: http://vaglog.pl/log_268587.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_268586.html Grupa 003, 010: http://vaglog.pl/log_268582.html Grupa 008, 010: http://vaglog.pl/log_268584.html Grupa 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log_268581.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności