Skocz do zawartości
tomrol

Prośba o analizę logów Sharan 1.9TDI AUY 85kW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Jestem właścicielem Passata B5 TDI AHH z 1999r i śmiga wyśmienicie pomimo 500 tys km na kołach. Dzisiaj prosiłbym jednakże Was o pomoc w analizie logów samochodu mojego szwagra w/w Sharan 1.9TDI AUY 85kW(115KM-pompowtryski). Przebieg bliżej nie znany - na liczniku około 300tyś km. Zakupił go 2 miesiące temu, obecnie od kilku dni zaczyna szwankować.

 

Problem: samochód jest bardzo słaby od początku obrotów do samego końca, żadnych zrywów mocy.

Sprawdziłem ruch sztangi przy turbo i chodzi na moje oko dobrze tzn lekko i w całym zakresie. Sprawdziłem gruszkę na szczelność i też jest ok. Po odpaleniu samochodu od razu pociąga sztangę i podczas dodawania gazu widać że odpuszcza i ogólnie ujmując pracuje. Czarny zbiornik próżniowyteż wygląda być szczelny. Nie udało mi się jeszcze sprawdzić zaworków N75, N18 gdyż są słabo dostępne w sharanie. Jak również wszelkie przewody podciśnienia nie sprawdziłem jeszcze. Marnie tam z miejscem.

Wymieniliśmy filtr paliwa na nowy BOSCH oraz sprawdziłem filtr powietrza - jest OK.

Przepływka jest delikatnie okopcona jakby parami olejowymi - moja w pasku jest idealnie sucha.

 

Zrobiliśmy logi . Dynamiczne niestety tylko na 2 biegu. Raz wykonaliśmy próbe na 3-biegu jednak trwa to strasznie długo zanim osiągnie 4200obr i zwyczajnie brakuje dogodnej drogi.

 

Samochód poszedł do pobliskiego warsztatu i odpowiedź ich po diagnostyce kompem: zakoksowane turbo.

Kurcze miałem ten problem w moim Passacie i wiem jak to wtedy wyglądało, w sumie sam wyjmowałem turbo i czyściłem. Tutaj obstawiam że turbina nie ma problemu z nagarem wewnątrz. Z logów wnioskuje że przepływomierz i czujnik ciśnienia odstają od normy.

 

Zdaje sobie sprawę że temat odgrzewany przez wielu poprzedników, jednakże liczę na jakieś sugestie.

Proszę Was o pomoc.

 

Pozdrawiam,

Tomasz

 

 

STATYCZNE:

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_268549.html

Grupa 013: http://vaglog.pl/log_268548.html

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_268547.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_268546.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_268545.html

Grupa 007: http://vaglog.pl/log_268544.html

Grupa 023: http://vaglog.pl/log_268551.html

Grupa 018: http://vaglog.pl/log_268550.html

 

 

BASIC SETTINGS:

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_268554.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_268553.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_268552.html

 

 

DYNAMICZNE

 

(3 bieg):

Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_268588.html

 

 

(2 bieg):

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_268580.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_268578.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_268583.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_268579.html

Grupa 008: http://vaglog.pl/log_268585.html

Grupa 010: http://vaglog.pl/log_268587.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_268586.html

Grupa 003, 010: http://vaglog.pl/log_268582.html

Grupa 008, 010: http://vaglog.pl/log_268584.html

Grupa 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log_268581.html

Edytowane przez tomrol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływka na logu dynamicznym 3 bieg stoi w miejscu, turbo cały czas podaje 2500 mbar czyli też stoi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, dzięki za odpowiedź. Mam jednak wątpliwość co do tego że to turbina jest zacięta gdyż sztanga lekko się porusza bez zadnych zaciec czy oporów i wydaje wręcz metaliczny dzwiek gdy osiąga min-max swego wychylenia. Taki sam dzwięk miałem w swojej turbinie po wyczyszczeniu jej z nagaru i ponownym złożeniu. Czy te wartości 2530 mBar może wynikać z wadliwego czujnika ciśnienia doładowania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zmieniliśmy zawór N75 z N18 i na chwile samochód odzyskał moc. Po paruset metrach wróciła mu niemoc. Na kanale sprawdziłem ponownie ruch sztangi w turbie i jest jak pisałem wcześniej, bez zarzutu. Rusza się płynnie i zakres jest maksymalny. Gruszka hermetyczna.

Ponawiam prośbę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Map sensor świruje. Sprawdź czy przewody nie sa przetarte, wyjmij i wymyj, a jak nie pomoże to podmień ale koniecznie z identycznego silnika.

Edytowane przez dartroom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Map sensor masz uszkodzony. Wymień i odżyje auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności