Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj rano zmierzyłem stan oleju. Było ciut poniżej minimum. Dolałem 200 ml i pojechałem ok 60 km. Po krótkim postoju zmierzyłem stan - było mało - dolałem znów ok 200 i po ok godzinie wracam a tu plama oleju z przodu po lewej stronie na wysokości pasków. Wróciłem do domu i olej dalej sobie kapie. Co mogło pierdyknąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Prawdopodobnie zimmering na wale silnika lub na wałku rozrządu.

Ewentualnie uszczelnienie wałka pośredniego pompy oleju.

Zdejmij osłonę paska zębatego, to powinieneś widzieć, czy nie cieknie górą (koło wałka rozrządu). Jeżeli nie, to coś w dole silnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

kazio, najprawdopodobniej simmering tak jak pisze -uki-.Dodam tylko że jeśli zdejmiesz osłonę paska rozrządu i zobaczysz że pasek jest cały w oleju to też trzeba go wymienić.

Zakładając nowy simmering trzeba go troszkę skręcić na sprężynce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość AdamX

Witam ,

Jestem nowy nowiuteńki i mam podobny problem ,

dzisiaj sprawdziłem i po zdjęciu obudowy nie ma szczególnych

wycieków usmarowany poprostu troche,czyli kłopot zaczyna się

na poziomie wału.Czy ktoś się orientuje czy żeby wymienić simmering

na wale trzeba wypruć silnik na wierzch czy można jakoś inaczej.

Wyciek mam dość znaczny czy można tak jeździć bez szkody dla auta.

zastanawiałemsię ostatnio nad wlaniem do silnika wszczejniacza polimerowego

co o takich preparatach myślicie?

 

 

Passat Kombi 1,8(ABS),1993

AdamX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Nie potrzeba wyjmować silnika.Trzeba zdjąć paski klinowe,kółka pasowe,obudowę rozrządu, pasek rozrządu i kółko napędowe rozrządu z wału korbowego.Simmering na wale siedzi we własnej obudowie która jest przykręcona do bloku i do miski olejowej na śruby M6.Pozostaje tylko je odkręcić, zmienić simmering i poskładać wszystko z powrotem.Zwróć uwagę czy nie cieknie też simmering na wałku pośrednim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem o temacie. Simeringi wymienione, olej nie cieknie. Dzięki za podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość czeslaw2005

Witam...wczoraj podczas wymiany oleju w stacji obslugi stwierdzilem ze oslona z plasyku jest w oleju (przod osł0ny) po obejrzaniu silnika stwierdzilem ze olej scieka po silniku gdzies z gornej czesci...coto moze byc...pozdrawiam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...coto moze byc...

olej ?? ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość AdamX

No dzieki za podpowiedzi kryzys zarzegnany pusił wałek pośredni i wał

szkoda tylko że trzeba przy okazji wymieniac pasek i napinacz tak mi powiedzieli w serwisie ale chociaz jeden kłopot z głowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek
trzeba przy okazji wymieniac pasek i napinacz tak mi powiedzieli w serwisie

Dobrze powiedzieli :ok:;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ramzey6

Hmmm u mnie tez ostatnio zaczely sie problemy :( Najper zauwazylem ze tymi malymi uszczelkami ktore sa na gorze wali mi olej ( chociaz nie wiem czy tylko tamtedy :niepewny: ) a poza tym zbiorniczkiem wyrownawczym sadzi mi plyn chlodniczy. Myslalem ze to wina zbiorniczka zezmulony i wymienilem zbiorniczeki korek i dalej dupa. Qrcze zaczynam zalowac zakupu paska .... :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy na wale, wałku rozrządu i wałku pośrednim przy silniku ABS jest taki sam simmering - 32x47x10 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Mam maly problem z moim pasciorem a mianowicie cieknie mi olej w okolicach dekla i turbiny. Mechanik stwierdzil ze to raczej wina dekla i uszczelek ale nie daje sobie glowy uciac i ze trzeba zaczac od rzeczy najtanszych jesli wymiana dekla nie pomoze to regeneracja turbiny a jesli i to nie pomoze to wtedy podobno tylko silnik. Jesli chodzi o objawy to pod autem robia sie krople mozna powiedziec sredniej wielkosci juz od dluzszego czasu ale na bagnecie olej nie ucieka. Czy ktos spotkal sie kiedys z taka sytuacja?? Na koniec powiem ze pasiek jest z 2001 roku 131 KM przebieg ma 201000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam . Mam maly problem z moim pasciorem a mianowicie cieknie mi olej w okolicach dekla i turbiny. Mechanik stwierdzil ze to raczej wina dekla i uszczelek ale nie daje sobie glowy uciac i ze trzeba zaczac od rzeczy najtanszych jesli wymiana dekla nie pomoze to regeneracja turbiny a jesli i to nie pomoze to wtedy podobno tylko silnik. Jesli chodzi o objawy to pod autem robia sie krople mozna powiedziec sredniej wielkosci juz od dluzszego czasu ale na bagnecie olej nie ucieka. Czy ktos spotkal sie kiedys z taka sytuacja?? Na koniec powiem ze pasiek jest z 2001 roku 131 KM przebieg ma 201000

nie ten dział...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki i mnie doleciał ten problem ostatnio zauważyłem że olej zaczął mi wyciekać z simeringu na wale i wałku rozrządu, wcześniej ciekło tylko na wałku pośrednim ale nie mogłem śruby odkręcić i dałem sobie spokój, problem polega na tym że nie mogę odkręcić żadnej ze śrub a nie chce nic popsuć simeringi kupiłem. I tu moje pytanie ma ktoś sposób w jaki można by te śruby ruszyć i przy okazji nie popsuć czegoś w środku a może dać do mechanika ile by za to sobie policzył za wymianę samych simeringów na wale wałku pośrednim i wałku rozrządu.? Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o śrubach które dociskają do bloku obudowę simmeringa?

Hm, ja nie miałem z tym najmniejszych problemów - odkręciłem bez problemu (miałem ten sam przypadek w dwóch silnikach ABS)

 

Co do simmeringa. Ten który kupiłeś to taki normalny simmering z gumy i ze sprężynką?

Bo mi ostatnio w sklepie dali coś co przypominało normalny simmering ale był to coś jakby wytłoczka z jakiejś masy (może i taki twardszy silikon), ale bez spręzynki - tylko sam kołnierz. Dobrze, że miałem z swoich "archiwum" normalny - skapnąłem sie gdy zacząłem wciskać toto w obudowę.

Jakaś new version simmeringów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mówisz o śrubach które dociskają do bloku obudowę simmeringa?

 

Nie nie chodzi mi o śruby trzymające koła pasowe czy jak to nazwać tam tamte pujdą pewnie bez problemu, a simeringi normalne ze sprężynką czarno pomarańczowe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chodzi mi o śruby trzymające koła pasowe

Dobry punkt podparcia kontry i muszą pójść,nie pamiętam jak jest na wale -coś mi świta że tam jest potrzebny wewnętrzny nasad, a na wałkach można użyć ramion wnętrza koła aby skontrować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chodzi mi o śruby trzymające koła pasowe

Fakt, też zdarzyło mi sie mieć problem z odkręceniem - imbusy, obrobiły się w łbach te wycięcia - musiałem posłużyć się małym przecinakiem i młotkiem (niezawodny sprzęt). Musiałem kupić nowe śruby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze no nie wiem może powalczę z tym w następnym tygodniu może to błoto troszkę wyschnie na podwórku bo normalnie teraz to chyba bym tam utonął, napisze czy się udało czy nie:) dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności