kazio Zgłoś #1 Napisano 6 Lutego 2007 Dzisiaj rano zmierzyłem stan oleju. Było ciut poniżej minimum. Dolałem 200 ml i pojechałem ok 60 km. Po krótkim postoju zmierzyłem stan - było mało - dolałem znów ok 200 i po ok godzinie wracam a tu plama oleju z przodu po lewej stronie na wysokości pasków. Wróciłem do domu i olej dalej sobie kapie. Co mogło pierdyknąć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #2 Napisano 6 Lutego 2007 Prawdopodobnie zimmering na wale silnika lub na wałku rozrządu. Ewentualnie uszczelnienie wałka pośredniego pompy oleju. Zdejmij osłonę paska zębatego, to powinieneś widzieć, czy nie cieknie górą (koło wałka rozrządu). Jeżeli nie, to coś w dole silnika... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #3 Napisano 6 Lutego 2007 kazio, najprawdopodobniej simmering tak jak pisze -uki-.Dodam tylko że jeśli zdejmiesz osłonę paska rozrządu i zobaczysz że pasek jest cały w oleju to też trzeba go wymienić. Zakładając nowy simmering trzeba go troszkę skręcić na sprężynce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość AdamX Zgłoś #4 Napisano 2 Kwietnia 2007 Witam , Jestem nowy nowiuteńki i mam podobny problem , dzisiaj sprawdziłem i po zdjęciu obudowy nie ma szczególnych wycieków usmarowany poprostu troche,czyli kłopot zaczyna się na poziomie wału.Czy ktoś się orientuje czy żeby wymienić simmering na wale trzeba wypruć silnik na wierzch czy można jakoś inaczej. Wyciek mam dość znaczny czy można tak jeździć bez szkody dla auta. zastanawiałemsię ostatnio nad wlaniem do silnika wszczejniacza polimerowego co o takich preparatach myślicie? Passat Kombi 1,8(ABS),1993 AdamX Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #5 Napisano 3 Kwietnia 2007 Nie potrzeba wyjmować silnika.Trzeba zdjąć paski klinowe,kółka pasowe,obudowę rozrządu, pasek rozrządu i kółko napędowe rozrządu z wału korbowego.Simmering na wale siedzi we własnej obudowie która jest przykręcona do bloku i do miski olejowej na śruby M6.Pozostaje tylko je odkręcić, zmienić simmering i poskładać wszystko z powrotem.Zwróć uwagę czy nie cieknie też simmering na wałku pośrednim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazio Zgłoś #6 Napisano 3 Kwietnia 2007 Zapomniałem o temacie. Simeringi wymienione, olej nie cieknie. Dzięki za podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość czeslaw2005 Zgłoś #7 Napisano 5 Kwietnia 2007 Witam...wczoraj podczas wymiany oleju w stacji obslugi stwierdzilem ze oslona z plasyku jest w oleju (przod osł0ny) po obejrzaniu silnika stwierdzilem ze olej scieka po silniku gdzies z gornej czesci...coto moze byc...pozdrawiam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazio Zgłoś #8 Napisano 5 Kwietnia 2007 ...coto moze byc... olej ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość AdamX Zgłoś #9 Napisano 5 Kwietnia 2007 No dzieki za podpowiedzi kryzys zarzegnany pusił wałek pośredni i wał szkoda tylko że trzeba przy okazji wymieniac pasek i napinacz tak mi powiedzieli w serwisie ale chociaz jeden kłopot z głowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #10 Napisano 6 Kwietnia 2007 trzeba przy okazji wymieniac pasek i napinacz tak mi powiedzieli w serwisie Dobrze powiedzieli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ramzey6 Zgłoś #11 Napisano 6 Kwietnia 2007 Hmmm u mnie tez ostatnio zaczely sie problemy Najper zauwazylem ze tymi malymi uszczelkami ktore sa na gorze wali mi olej ( chociaz nie wiem czy tylko tamtedy ) a poza tym zbiorniczkiem wyrownawczym sadzi mi plyn chlodniczy. Myslalem ze to wina zbiorniczka zezmulony i wymienilem zbiorniczeki korek i dalej dupa. Qrcze zaczynam zalowac zakupu paska .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #12 Napisano 25 Grudnia 2010 Czy na wale, wałku rozrządu i wałku pośrednim przy silniku ABS jest taki sam simmering - 32x47x10 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcrunk Zgłoś #13 Napisano 19 Stycznia 2011 Witam . Mam maly problem z moim pasciorem a mianowicie cieknie mi olej w okolicach dekla i turbiny. Mechanik stwierdzil ze to raczej wina dekla i uszczelek ale nie daje sobie glowy uciac i ze trzeba zaczac od rzeczy najtanszych jesli wymiana dekla nie pomoze to regeneracja turbiny a jesli i to nie pomoze to wtedy podobno tylko silnik. Jesli chodzi o objawy to pod autem robia sie krople mozna powiedziec sredniej wielkosci juz od dluzszego czasu ale na bagnecie olej nie ucieka. Czy ktos spotkal sie kiedys z taka sytuacja?? Na koniec powiem ze pasiek jest z 2001 roku 131 KM przebieg ma 201000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #14 Napisano 19 Stycznia 2011 Witam . Mam maly problem z moim pasciorem a mianowicie cieknie mi olej w okolicach dekla i turbiny. Mechanik stwierdzil ze to raczej wina dekla i uszczelek ale nie daje sobie glowy uciac i ze trzeba zaczac od rzeczy najtanszych jesli wymiana dekla nie pomoze to regeneracja turbiny a jesli i to nie pomoze to wtedy podobno tylko silnik. Jesli chodzi o objawy to pod autem robia sie krople mozna powiedziec sredniej wielkosci juz od dluzszego czasu ale na bagnecie olej nie ucieka. Czy ktos spotkal sie kiedys z taka sytuacja?? Na koniec powiem ze pasiek jest z 2001 roku 131 KM przebieg ma 201000 nie ten dział... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #15 Napisano 11 Marca 2011 Chłopaki i mnie doleciał ten problem ostatnio zauważyłem że olej zaczął mi wyciekać z simeringu na wale i wałku rozrządu, wcześniej ciekło tylko na wałku pośrednim ale nie mogłem śruby odkręcić i dałem sobie spokój, problem polega na tym że nie mogę odkręcić żadnej ze śrub a nie chce nic popsuć simeringi kupiłem. I tu moje pytanie ma ktoś sposób w jaki można by te śruby ruszyć i przy okazji nie popsuć czegoś w środku a może dać do mechanika ile by za to sobie policzył za wymianę samych simeringów na wale wałku pośrednim i wałku rozrządu.? Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #16 Napisano 11 Marca 2011 Mówisz o śrubach które dociskają do bloku obudowę simmeringa? Hm, ja nie miałem z tym najmniejszych problemów - odkręciłem bez problemu (miałem ten sam przypadek w dwóch silnikach ABS) Co do simmeringa. Ten który kupiłeś to taki normalny simmering z gumy i ze sprężynką? Bo mi ostatnio w sklepie dali coś co przypominało normalny simmering ale był to coś jakby wytłoczka z jakiejś masy (może i taki twardszy silikon), ale bez spręzynki - tylko sam kołnierz. Dobrze, że miałem z swoich "archiwum" normalny - skapnąłem sie gdy zacząłem wciskać toto w obudowę. Jakaś new version simmeringów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #17 Napisano 11 Marca 2011 Mówisz o śrubach które dociskają do bloku obudowę simmeringa? Nie nie chodzi mi o śruby trzymające koła pasowe czy jak to nazwać tam tamte pujdą pewnie bez problemu, a simeringi normalne ze sprężynką czarno pomarańczowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #18 Napisano 11 Marca 2011 chodzi mi o śruby trzymające koła pasowe Dobry punkt podparcia kontry i muszą pójść,nie pamiętam jak jest na wale -coś mi świta że tam jest potrzebny wewnętrzny nasad, a na wałkach można użyć ramion wnętrza koła aby skontrować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #19 Napisano 11 Marca 2011 chodzi mi o śruby trzymające koła pasowe Fakt, też zdarzyło mi sie mieć problem z odkręceniem - imbusy, obrobiły się w łbach te wycięcia - musiałem posłużyć się małym przecinakiem i młotkiem (niezawodny sprzęt). Musiałem kupić nowe śruby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #20 Napisano 12 Marca 2011 Kurcze no nie wiem może powalczę z tym w następnym tygodniu może to błoto troszkę wyschnie na podwórku bo normalnie teraz to chyba bym tam utonął, napisze czy się udało czy nie:) dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach