shel82 Zgłoś #1 Napisano 10 Maja 2016 (edytowane) Witam, Spotkała mnie ostatnio niemiła niespodzianka - rozbiegałem silnik ;( Po wstępnych oględzinach okazało się, że turbo bierze olej (zafajdany cały dolot - co doprowadziło prawdopodobnie do samozapłonu, bo silnik wszedł na ponad 5 tyś obr bez wciskania gazu) oraz brak sprężania na pierwszym cylindrze (dziur w bloku brak ) na pozostałych około 34 atm. Prawdopodobnie również obróciła się panewka - macie jakieś patenty na szybką weryfikację takich usterek? Pytanie jest następujące jak najprościej wyjąć silnik? Górą czy dołem - dysponuję kanałem? Lepiej odkręcać skrzynie czy tylko poluzować? Aha macie też jakiś patent na odkręcenie dwóch małych śrub mocujących pokrywę miski olejowej - poglądowe zdjęcie poniżej: I jeszcze fotki dolotu - może ktoś miał podobny przypadek: Edytowane 10 Maja 2016 przez shel82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_WW Zgłoś #2 Napisano 10 Maja 2016 Kolego jak możesz napisz coś więcej czy próbowałeś go zgasić podczas rozbiegania. Jak wyłaczasz silnik klapa przy egr powinna zamknąc dolot powietrza. Czy próbowałeś zmulić go na wysokim biegu? Bo chciałbym wiedziec jak odpowiedno zareagować w takiej sytuacji i co zadziała a co nie. Czy po prostu wyskoczyłeś z samochodu i dokonał żywota sorki ze nie na temat do końca ale na peweno wiedza w tym temacie przyda sie wszystkim Dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #3 Napisano 10 Maja 2016 Kolego jak możesz napisz coś więcej czy próbowałeś go zgasić podczas rozbiegania. Jak wyłaczasz silnik klapa przy egr powinna zamknąc dolot powietrza. Czy próbowałeś zmulić go na wysokim biegu? Bo chciałbym wiedziec jak odpowiedno zareagować w takiej sytuacji i co zadziała a co nie. Czy po prostu wyskoczyłeś z samochodu i dokonał żywota sorki ze nie na temat do końca ale na peweno wiedza w tym temacie przyda sie wszystkim Dzieki Udało mi się go zdusić, bo mam manuala, poczekałem 20 min aby ochłonąć i próbowałem go odpalić i nawet mi się udało, ale zaczoł dziwnie pracować jakby bez jednego cylindra co potwierdziła weryfikacja sprężania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #4 Napisano 10 Maja 2016 najszybciej ryj odkrecic, polosie przy skrzyni i wyjechac silnikiem wtedy do wszystkiego bedziesz mial ladne dojscie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #5 Napisano 10 Maja 2016 najszybciej ryj odkrecic, polosie przy skrzyni i wyjechac silnikiem wtedy do wszystkiego bedziesz mial ladne dojscie Dzięki, a macie może jakieś zdjęcia, filmik z takiej rozbiórki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blabson Zgłoś #6 Napisano 10 Maja 2016 Mialem to samo w 1.9 AFN po czyszczeniu nastawnika pompy,zle wcelowalem w oczko i sie rozbieg,ciezko bylo zweryfikowac co zostalo do wymiany,mialem kupe gratów do tego silnika,po odkręceniu przewodów wtryskowych przy pompie jala sie ropa,wiec wymienilem pompe wtryskową i tak jeździłem 2 lata. Co do demontazu silnika to najlepiej rozebrac caly przód,zdeźak,zmocnienie z chlodnicami i mozesz wyjechac z silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KONRAD_2085 Zgłoś #7 Napisano 10 Maja 2016 (edytowane) Co do tych śrub to w obudowie skrzyni masz dwie dziury, musisz obrócić wałem bo w kole zamachowym masz wycięcie, które pokrywa się z tą dziurą. Trochę gimnastyki ale jest do zrobienia. Edytowane 10 Maja 2016 przez KONRAD_2085 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #8 Napisano 10 Maja 2016 (edytowane) Co do tych śrub to w obudowie skrzyni masz dwie dziury, musisz obrócić wałem bo w kole zamachowym masz wycięcie, które pokrywa się z tą dziurą. Trochę gimnastyki ale jest do zrobienia. [ATTACH=CONFIG]144591[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]144592[/ATTACH] Super podpowiedz, że ja na to nie wpadłem tylko cudowałem chyba z 1,5 h... Edytowane 10 Maja 2016 przez shel82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KONRAD_2085 Zgłoś #9 Napisano 10 Maja 2016 Super podpowiedz, że ja na to nie wpadłem tylko cudowałem chyba z 1,5 h... Wykręcenie to jeszcze nic przy wkręcaniu. Trzeba ostrożnie to robić bo jak Ci śruba spadnie w klucza to może zostać w środku A będziesz ściągał miskę przed demontażem silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #10 Napisano 11 Maja 2016 A KONRAD_2085 cos wie o wpadnieciu sruby)))) smigasz nadal z ta sruba w silniku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #11 Napisano 11 Maja 2016 Wykręcenie to jeszcze nic przy wkręcaniu. Trzeba ostrożnie to robić bo jak Ci śruba spadnie w klucza to może zostać w środku A będziesz ściągał miskę przed demontażem silnika? Dlatego do takich operacji warto namagnesować końcówkę ; ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #12 Napisano 12 Maja 2016 Więc się "pochwalę" - jednak uszkodzoną mam głowicę (zawór na pierwszym cylindrze), reszta wydaje się być ok, zdjęcia poniżej, pytanie co z tym fantem zrobić? Do regeneracji-gdzie (znacie/polecacie jakieś zakłady) czy wymieniać na drugą? i demolka silnika: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #13 Napisano 12 Maja 2016 Więc się "pochwalę" - jednak uszkodzoną mam głowicę (zawór na pierwszym cylindrze), reszta wydaje się być ok, zdjęcia poniżej, pytanie co z tym fantem zrobić?Do regeneracji-gdzie (znacie/polecacie jakieś zakłady) czy wymieniać na drugą? [ATTACH=CONFIG]144633[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]144634[/ATTACH] i demolka silnika: [ATTACH=CONFIG]144635[/ATTACH] Polecam Ci auto szlif. Robiłem tam już kilka głowic i jak do tej pory bez żadnych uwag co do wykonania obróbki; http://www.autoszlif-olszewski.pl/index.php?option=com_contact&view=contact&id=1&Itemid=18 Chyba, że masz w swojej okolicy taki zakład? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #14 Napisano 12 Maja 2016 Koledzy i koleżanki podacie mi jeszcze na szybko nr uszczelki pod głowice, bo mój stary laptop z Etką mi padł - jest taka sama jak do silnika AVB (ja teoretycznie mam AVF)? I co polecacie jako uszczelkę pod miskę olejową silikon Dirko czy coś innego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #15 Napisano 12 Maja 2016 Zdecydowanie polecam Ci zastosowanie DIRKO. O nr uszczelki pod głowicę zadzwoń do ASO. Iformacja bezpłatna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #16 Napisano 12 Maja 2016 Polecam Ci auto szlif. Robiłem tam już kilka głowic i jak do tej pory bez żadnych uwag co do wykonania obróbki; http://www.autoszlif-olszewski.pl/index.php?option=com_contact&view=contact&id=1&Itemid=18 Chyba, że masz w swojej okolicy taki zakład? Orientacyjnie ile może to kosztować, bo na Allegro można kupić już od 300 zł i się zastanawiam? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #17 Napisano 12 Maja 2016 ja do szwagra passata zrobilem u goscia co robi ponad 20 lat tylko glowice ma sprzet za gruba kase,wszystko wyszlo okolo 800zl,planowanie glowicy,nowe prowadnice,nowe zawory(2 sztuki),nowe czarne szklanki ina,nowe panewki walka,nowy oring walka, w sumie masz do mnie 40min drogi gdybys chcial do tego goscia to pisz smialo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #18 Napisano 12 Maja 2016 Orientacyjnie ile może to kosztować, bo na Allegro można kupić już od 300 zł i się zastanawiam? Co mozna kupic na allego za 300zł? Bo nie wiem? Remont glowicy szacuje się na około od 700zł i w zwyż. Zreszta tak jak kolega wyzej napisał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KONRAD_2085 Zgłoś #19 Napisano 12 Maja 2016 A KONRAD_2085 cos wie o wpadnieciu sruby)))) smigasz nadal z ta sruba w silniku? Panie, już w Reichu nawet z nią byłem Ogólnie zrobiła ze mną już z 10 tys. km i jak na razie nie sprawia kłopotów Ale niedługo będzie okazja ją wyciągnąć bo chyba uszczelka pod głowicą pękła i szykuje się demontaż. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #20 Napisano 13 Maja 2016 Zrób swoją głowicę. Ewentualnie kup jakaś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach