Skocz do zawartości
shel82

Demontaż/wyjęcie silnika w AVF - 1.9 TDI-PD?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Spotkała mnie ostatnio niemiła niespodzianka - rozbiegałem silnik ;(

Po wstępnych oględzinach okazało się, że turbo bierze olej (zafajdany cały dolot - co doprowadziło prawdopodobnie do samozapłonu, bo silnik wszedł na ponad 5 tyś obr bez wciskania gazu) oraz brak sprężania na pierwszym cylindrze (dziur w bloku brak ;) ) na pozostałych około 34 atm.

Prawdopodobnie również obróciła się panewka - macie jakieś patenty na szybką weryfikację takich usterek?

 

Pytanie jest następujące jak najprościej wyjąć silnik?

Górą czy dołem - dysponuję kanałem?

Lepiej odkręcać skrzynie czy tylko poluzować?

 

Aha macie też jakiś patent na odkręcenie dwóch małych śrub mocujących pokrywę miski olejowej - poglądowe zdjęcie poniżej:

mo002_320.jpg

I jeszcze fotki dolotu - może ktoś miał podobny przypadek:

20160504_174928.jpg

20160504_174941.jpg

Edytowane przez shel82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak możesz napisz coś więcej czy próbowałeś go zgasić podczas rozbiegania. Jak wyłaczasz silnik klapa przy egr powinna zamknąc dolot powietrza. Czy próbowałeś zmulić go na wysokim biegu? Bo chciałbym wiedziec jak odpowiedno zareagować w takiej sytuacji i co zadziała a co nie. Czy po prostu wyskoczyłeś z samochodu i dokonał żywota ;) sorki ze nie na temat do końca ale na peweno wiedza w tym temacie przyda sie wszystkim ;) Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego jak możesz napisz coś więcej czy próbowałeś go zgasić podczas rozbiegania. Jak wyłaczasz silnik klapa przy egr powinna zamknąc dolot powietrza. Czy próbowałeś zmulić go na wysokim biegu? Bo chciałbym wiedziec jak odpowiedno zareagować w takiej sytuacji i co zadziała a co nie. Czy po prostu wyskoczyłeś z samochodu i dokonał żywota ;) sorki ze nie na temat do końca ale na peweno wiedza w tym temacie przyda sie wszystkim ;) Dzieki

 

Udało mi się go zdusić, bo mam manuala, poczekałem 20 min aby ochłonąć i próbowałem go odpalić i nawet mi się udało, ale zaczoł dziwnie pracować jakby bez jednego cylindra co potwierdziła weryfikacja sprężania...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najszybciej ryj odkrecic, polosie przy skrzyni i wyjechac silnikiem

wtedy do wszystkiego bedziesz mial ladne dojscie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najszybciej ryj odkrecic, polosie przy skrzyni i wyjechac silnikiem

wtedy do wszystkiego bedziesz mial ladne dojscie

 

Dzięki, a macie może jakieś zdjęcia, filmik z takiej rozbiórki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem to samo w 1.9 AFN po czyszczeniu nastawnika pompy,zle wcelowalem w oczko i sie rozbieg,ciezko bylo zweryfikowac co zostalo do wymiany,mialem kupe gratów do tego silnika,po odkręceniu przewodów wtryskowych przy pompie jala sie ropa,wiec wymienilem pompe wtryskową i tak jeździłem 2 lata.

Co do demontazu silnika to najlepiej rozebrac caly przód,zdeźak,zmocnienie z chlodnicami i mozesz wyjechac z silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tych śrub to w obudowie skrzyni masz dwie dziury, musisz obrócić wałem bo w kole zamachowym masz wycięcie, które pokrywa się z tą dziurą. Trochę gimnastyki ale jest do zrobienia.

 

 

Kolo dwumasowe.jpg

P1080965.JPG

Edytowane przez KONRAD_2085

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do tych śrub to w obudowie skrzyni masz dwie dziury, musisz obrócić wałem bo w kole zamachowym masz wycięcie, które pokrywa się z tą dziurą. Trochę gimnastyki ale jest do zrobienia.

 

 

 

 

[ATTACH=CONFIG]144591[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]144592[/ATTACH]

 

 

 

Super podpowiedz, że ja na to nie wpadłem tylko cudowałem chyba z 1,5 h...

Edytowane przez shel82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Super podpowiedz, że ja na to nie wpadłem tylko cudowałem chyba z 1,5 h...

 

Wykręcenie to jeszcze nic przy wkręcaniu. Trzeba ostrożnie to robić bo jak Ci śruba spadnie w klucza to może zostać w środku :/

A będziesz ściągał miskę przed demontażem silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A KONRAD_2085 cos wie o wpadnieciu sruby)))) smigasz nadal z ta sruba w silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wykręcenie to jeszcze nic przy wkręcaniu. Trzeba ostrożnie to robić bo jak Ci śruba spadnie w klucza to może zostać w środku :/

A będziesz ściągał miskę przed demontażem silnika?

 

Dlatego do takich operacji warto namagnesować końcówkę ; )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc się "pochwalę" - jednak uszkodzoną mam głowicę (zawór na pierwszym cylindrze), reszta wydaje się być ok, zdjęcia poniżej, pytanie co z tym fantem zrobić?

Do regeneracji-gdzie (znacie/polecacie jakieś zakłady) czy wymieniać na drugą?

20160511_224006.jpg

 

20160511_223956.jpg

 

i demolka silnika:

20160511_224016.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc się "pochwalę" - jednak uszkodzoną mam głowicę (zawór na pierwszym cylindrze), reszta wydaje się być ok, zdjęcia poniżej, pytanie co z tym fantem zrobić?

Do regeneracji-gdzie (znacie/polecacie jakieś zakłady) czy wymieniać na drugą?

[ATTACH=CONFIG]144633[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]144634[/ATTACH]

 

i demolka silnika:

[ATTACH=CONFIG]144635[/ATTACH]

 

Polecam Ci auto szlif. Robiłem tam już kilka głowic i jak do tej pory bez żadnych uwag co do wykonania obróbki;

 

http://www.autoszlif-olszewski.pl/index.php?option=com_contact&view=contact&id=1&Itemid=18

 

Chyba, że masz w swojej okolicy taki zakład?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy i koleżanki podacie mi jeszcze na szybko nr uszczelki pod głowice, bo mój stary laptop z Etką mi padł - jest taka sama jak do silnika AVB (ja teoretycznie mam AVF)?

I co polecacie jako uszczelkę pod miskę olejową silikon Dirko czy coś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie polecam Ci zastosowanie DIRKO. O nr uszczelki pod głowicę zadzwoń do ASO. Iformacja bezpłatna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Polecam Ci auto szlif. Robiłem tam już kilka głowic i jak do tej pory bez żadnych uwag co do wykonania obróbki;

 

http://www.autoszlif-olszewski.pl/index.php?option=com_contact&view=contact&id=1&Itemid=18

 

Chyba, że masz w swojej okolicy taki zakład?

 

Orientacyjnie ile może to kosztować, bo na Allegro można kupić już od 300 zł i się zastanawiam?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja do szwagra passata zrobilem u goscia co robi ponad 20 lat tylko glowice ma sprzet za gruba kase,wszystko wyszlo okolo 800zl,planowanie glowicy,nowe prowadnice,nowe zawory(2 sztuki),nowe czarne szklanki ina,nowe panewki walka,nowy oring walka, w sumie masz do mnie 40min drogi gdybys chcial do tego goscia to pisz smialo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Orientacyjnie ile może to kosztować, bo na Allegro można kupić już od 300 zł i się zastanawiam?

 

Co mozna kupic na allego za 300zł? Bo nie wiem? Remont glowicy szacuje się na około od 700zł i w zwyż. Zreszta tak jak kolega wyzej napisał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A KONRAD_2085 cos wie o wpadnieciu sruby)))) smigasz nadal z ta sruba w silniku?

 

Panie, już w Reichu nawet z nią byłem :D Ogólnie zrobiła ze mną już z 10 tys. km i jak na razie nie sprawia kłopotów :) Ale niedługo będzie okazja ją wyciągnąć bo chyba uszczelka pod głowicą pękła i szykuje się demontaż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób swoją głowicę. Ewentualnie kup jakaś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności