marcinsgdz Zgłoś #1 Napisano 8 Maja 2016 (edytowane) Witam! W związku z tym, że na forum jest niewiele informacji o silnikach 1.4 TSI proponuję założyć temat dotyczący eksploatacji tych silników, w tym: - okresy przeglądu (w tym terminy wymiany filtrów, oleju...) - trwałości poszczególnych elementów np. turbosprężarki - typowych awariach (objawach, przebiegu itp.) - propozycjach marek i typów olejów Jeśli administrator ma inne zdanie, to proszę usunąć post, choć uważam, że coraz więcej ludzi patrzy w kierunku silników zasilanych benzyną, co sprawia, że warto pochylić się nad tym zagadnieniem. Edytowane 8 Maja 2016 przez marcinsgdz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinsgdz Zgłoś #2 Napisano 12 Maja 2016 (edytowane) Olej silnikowy: 5W30 (proponuję Motul 8100 X-CLEAN + 5W30) lub 0W40 Ilość: 3.6L Zalecana wymiana co: 10-15 tyś. Edytowane 13 Maja 2016 przez marcinsgdz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
verksted Zgłoś #3 Napisano 1 Stycznia 2017 Kontrolować ilość oleju miarką i trzymać stan na max !!! (silnik bardzo wrażliwy i delikatny) Płyn chłodniczy też poziom na max żeby komora chłodząca turbosprężarki się nie zapowietrzała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stormix Zgłoś #4 Napisano 1 Stycznia 2017 Uzywam Castrol 5W30. Nic nie dolewalem od odbioru auta. Raz latem uzupelnialem natomiast plyn chlodniczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leon72 Zgłoś #5 Napisano 3 Stycznia 2017 Powiedz szczerze a jak spalanie w tym TSI wygląda, oczywiście benzyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinsgdz Zgłoś #6 Napisano 3 Stycznia 2017 Powiedz szczerze a jak spalanie w tym TSI wygląda, oczywiście benzyny. Mi pali około 7.5l Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stormix Zgłoś #7 Napisano 3 Stycznia 2017 Mi pali około 7.5lU mnie podobnie. 7 trasa i 9 miasto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinsgdz Zgłoś #8 Napisano 3 Stycznia 2017 Generalnie dla mnie silnik daje radę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastek-83 Zgłoś #9 Napisano 19 Kwietnia 2017 Koledzy, to mam do was pytanie, od razu z odpowiedzią dla ułatwienia.. ile oleju spala octavia 1.4 tsi 122KM z 2009r?? oznaczenia silnika nie znam, przebieg 185000 km, auto w rodzinie od nowości, najpierw jeździł ojciec teraz syn. powiedzmy normalna eksploatacja bez głaskania i niekiedy w pełnym zakresie obrotów ale z serwisem regularnym. olej lany jaki popadnie 5w40, średnia lub niska półka ostatnio.. . . . . . . . . . odp. 4l/1000km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciejK Zgłoś #10 Napisano 19 Kwietnia 2017 No to nie musisz wymieniać oleju, ponieważ zawsze masz nowy. Swoją drogą do baku benzyny dokładasz bańkę oleju. Prawie jak w Formuła 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastek-83 Zgłoś #11 Napisano 19 Kwietnia 2017 Maciek, to nie moje auto. Auto nalezy do mojego kuzyna. Ale tu masz racje. Tylko filtry i do przodu.. cale szczęście- dla niego, ma olej za darmo.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #12 Napisano 19 Kwietnia 2017 Kwestia jak wyglądała ta eksploatacja, bo raczej takie branie oleju w 1.4 TSI nie jest niczym normalnym bez innych oznak złej pracy - czy się mylę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastek-83 Zgłoś #13 Napisano 19 Kwietnia 2017 Przy 120000km auto brało 1l/1000km. Tak jak pisałem, auto nie rozpieszczane ale też nie katowane. Ot samochód do jazdy - ostatnie 50k km głównie wokół komina. Ostatnio wymienione sprzęgło było. Nic poza olejem z autem się nie dzieje. Póki jeździ nie szukają na sile naprawy Radek, a branie 0,6 l oleju na 1000 jest normalne? Wg mnie też nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmiko Zgłoś #14 Napisano 19 Kwietnia 2017 4l/1000km CDAA z felernymi pierścieniami też tak potrafi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jurand Zgłoś #15 Napisano 20 Kwietnia 2017 4l / 1000km?? Mocno naciągane, bo to oznacza chyba dolewkę co 200km albo zatarcie motorka.. To ja dam swój przykład - 0,0l oleju dolewane, a na miarce cały czas prawie max.. :kawka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmiko Zgłoś #16 Napisano 20 Kwietnia 2017 4l / 1000km?? Mocno naciągane Próba olejowa. Zalane 4,7 litra oleju. Po 600 km zlane niecałe 3. Resztę możesz sobie policzyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastek-83 Zgłoś #17 Napisano 20 Kwietnia 2017 Mocno naciągane, bo to oznacza chyba dolewkę co 200km dolewka co tankowanie ok 2 litrów chyba ze wczesniej wywali komunikat.. To ja dam swój przykład - 0,0l oleju dolewane, a na miarce cały czas prawie max.. Jurek, wg mnie ilość pobieranego oleju zależy od warunków w jakich użytkujesz auto (trasa/miasto) oraz jaki jakościowo zalewany jest olej. u mnie pobiera na 10000km - 1l oleju a oznaczenie motoru CDAA. Auto jest po programie na 221KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jurand Zgłoś #18 Napisano 20 Kwietnia 2017 (edytowane) Próba olejowa. Zalane 4,7 litra oleju. Po 600 km zlane niecałe 3. Resztę możesz sobie policzyć EDIT: a, sorki - źle zrozumiałem co napisałeś. No ale to świetny news - można jeździć uturbionym motorkiem bez oleju - - - - - aktualizacja - - - - - dolewka co tankowanie ok 2 litrów chyba ze wczesniej wywali komunikat.. Jurek, wg mnie ilość pobieranego oleju zależy od warunków w jakich użytkujesz auto (trasa/miasto) oraz jaki jakościowo zalewany jest olej. u mnie pobiera na 10000km - 1l oleju a oznaczenie motoru CDAA. Auto jest po programie na 221KM Pełna zgoda - oczywiście że zależy od stylu i warunków jazdy. I to czasem może nawet oznaczać, że w misce olejowej nagle przybędzie "oleju" . Ja tylko jakoś wątpię, by przy nagminnym braku 2l oleju nasz motorek się w końcu nie zatarł.. No a jak ubywa niby 4/1000, to 2 litrów brakuje często między tankowaniami.. Edytowane 20 Kwietnia 2017 przez Jurand Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morhol Zgłoś #19 Napisano 20 Kwietnia 2017 Ja tylko jakoś wątpię, by przy nagminnym braku 2l oleju nasz motorek się w końcu nie zatarł.. No a jak ubywa niby 4/1000, to 2 litrów brakuje często między tankowaniami Wystarczy że smok pompy będzie zanurzony w oleju to nic się nie stanie. Ale gdy przy takim poziomie na ostrym zakręcie olej odpłynie spod smoka to pozamiatane... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #20 Napisano 20 Kwietnia 2017 Moim zdaniem nawet "branie" 0.5L/1000km (czyli norma VAG i innych producentów) to jakieś nieporozumienie. Ja zauważyłem branie oleju tylko w przypadku autostradowych rajdów ale to raczej normalne dla każdego silnika. Nie robiłem jeszcze jednak dolewki więc ciężko stwierdzić ile ubyło - na miarce około 1 mm więc obstawiam jakieś 200 ml na 4000 km ale to zaobserwowałem w każdym posiadanym aucie więc... Mój stary 1.9 TDI potrafił w takich warunkach wciągnąć nawet 0.5 litra, przy ostrym traktowaniu ale takiego spalania nie uważam za wadę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach