Skocz do zawartości
Knal

Na rozgrzanym silniku odłącza jakby turbo. LOGI+BLEDY

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie, mam pacjenta TDI 115KM.

Sprawa wyglada tak, że przeważnie zostaje to zauważone na rozgrzanym silniku z racji tego, że dzieje sie to na trasach i w sumie nie bylo kiedy sprawdzić w mieście. Potrafi być tak, że jedziemy i nagle chcemy przyspieszyc a tu się nie da. Pedał w podłogę a on wisi na max 2700 gdzieś może 2800. Redukcja nic nie daje. Dopiero zgaszenie silnika i odpalenie likwiduje probem "na chwile". Nie ma bardzo reguły raz dziala z 30min dobrze raz po 10min strzela focha. Na odpalony ciepłym potrafi i z 20km przejechać dobrze i znowu sie przywiesić. Zrobilem LOGI + zczytałem błędy. Jest coś o pompowtryskach jakby błąd który już od roku jest gdzieś. + ten jeden nowy. Błąd to 17964. Niestety nie zrobił mi sie screen z błędem z wtryskami. Na dniach akurat był serwis filtry + olej ale nie poprawiło.

 

Dodatkowo zauważyłem odpięte podciśnienie które idzie to takiego zaworka jakby przy filtrze powietrza. Drugi koniec idzie do gruchy EGRu chyba ale chyba nie poprawiło się. Czyzby to był zawór n75?

 

Poprosiłbym o pomoc w interpretacji logów i błędów i sugestie od czego zacząć.

 

http://vaglog.pl/log_252314.html

http://vaglog.pl/log_252313.html

http://vaglog.pl/log_252312.html

 

Link do pozostałych logów https://picasaweb.google.com/108628422771595778548/VAG?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOHXrZDlitH45wE&feat=directlink

Edytowane przez Knal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BIPy tragedia. Sprawdź wiązkę i dognij styki na PD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BIPy tragedia. Sprawdź wiązkę i dognij styki na PD.

 

Co to jest PD? I ktore styki? te w kostkach pod pokrywą zaworów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postawił bym na to po tych objawach co napisałeś

 

17964 / P1556 - Charge Pressure Control: ujemne odchylenie

 

możliwe Objawy

 

Zredukowana moc wyjściowatryb Limp

 

Możliwe przyczyny

 

Zbyt niskie ciśnienie doładowaniaWęże / Rury nieprawidłowe podłączeniu odłączony lub nieszczelnyŁadowarka Kontrola ciśnienia uszkodzonyVNT (zmienna Dysza turbo): Dysze zatrzymanyZawór elektromagnetyczny do sterowania ciśnienia doładowania (N75) wadliwe

 

Możliwe rozwiązania

 

Sprawdź Węże elastyczne / przewody do / między komponentamiSprawdzić zawór elektromagnetyczny kontroli ciśnienia doładowania (N75)Sprawdzić / wyczyścić / wymienić Charge Pressure ControlSprawdzić / wyczyścić mechanizm zmiennych dysz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzić / wyczyścić mechanizm zmiennych dysz
Czyli czyszczenie turbo?

 

N75 jest zamiennie stosowany z N18 tak? Gdzie znajdę n18 oraz wejscia identycznie pasują w tym iw tym? Chce go wyeliminowac.

 

 

Ładowarka Kontrola ciśnienia uszkodzonyVNT (zmienna Dysza turbo)
a z tym o co kaman?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o kierownicę turbo.

Wcześniej sprawdź czy podciśnienie na gruszce turbo jest ok, bo wakumpompa może siadać albo wyjście podciśnienia z wakum jest luźne.

N75 raczej będzie ok bo w logach widać że turbo pompuje dobrze przy maksymalnym obciążeniu, problem może być jak jedziesz ze stałą prędkością, wtedy ciśnienie turbo spada i samochód wchodzi w awarię.

A sprawdź jeszcze czy sama Gruszka turbo nie jest dziurawa i czy wszystkie węże ciśnieniowe są dobrze zamocowanie oraz czy nie są pękniente.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi kiedys dzialo sie dokladnie to samo w fiacie bravo 1,9M-Jet 150KM. na autostradzie ciagnal 180km/h a tu nagle klops i z pedalem w podlodze max 90km/h. BEZ ZADNYCH bledow, kopcenia itp. no i rebus. zrobil tak kilka razy. w koncu po kilku tygodniach wyskoczyl blad EGR. po wymianie, auto bezporblemowo przejechalo jeszcze 70tys km (i zostalo sprzedane).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, Wiec tak, zrobiłem zamianę miedzy N75 a N18. trochę męki było ale mniejsza. Dodatkowo zrobiłem 2x test sztangi, pochodziła sobie trochę. Po przejeździe próbnym niby problem nie wystąpił ale przejazd nie był az strasznie długi. Jedynie zauważyłem że po tej zamianie i teście sztangi po odpaleniu i z1km kopcił czarno-niebiesko... Potem to ustało, tak nei jest na co dzien. Czy to wina zamiany zaworków? Dodatkowo czy można jeździć na takich zamienionych? Czy to kopcenie to objaw że cos nie halo z n75 jak tam wsadzilem bo w sumie n18 steruej egr itd? Od n239 był jeden też odpięty i podpiąłem go. Sztanga niby rusza sie góra dół. Jak myślicie? Jeszcze nie robilem drugiego przejazdu ale może taki kopciciel był chwile że coś nie halo z tym n75?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności