Tobol Zgłoś #61 Napisano 15 Października 2016 To nie takie proste. Niektórzy piszą, że "jeździ się momentem, a nie mocą" ale jest to półprawda. Moc silnika zależy od... mocy. Ale ta jest różna w różnym zakresie obrotów, a z maksymalnej rzadko się korzysta. Moc to moment*obroty. Czyli jeśli silnik miałby zawsze ten sam moment obrotowy to przy 2x obrotach miałby 2x tyle mocy. Ale moment w wolnossących silnikach też narasta wraz z wzrostem obrotów, a w turbo jest wysoki już bardzo wcześnie. Oznacza to, że porównując silnik wolnossący i turbo o takiej samej mocy maksymalnej to w "normalnym" zakresie obrotów w silniku z turbo korzystamy mamy dostępne np. połowę mocy maksymalnej, a w wolnossącym 1/3. Ale to nie przekłada się bezpośrednio na przyspieszenie, ponieważ z daną prędkością samochód może jechać na różnym biegu tj. innych obrotach i z inną dostępną mocą silnika. Jak to się ma do 1.8 TSI manual vs. automat? Wersja z manualem przy obrotach rzędu 3k będzie faktycznie o 25% mocniejsza. Ale wystarczy zmienić bieg w DSG, obroty wzrosną do 3,7k (też o ok. 25%, ponieważ przebieg momentu przy tych obrotach jest raczej jednostajny) i mocy będzie tyle samo. Przy maksymalnym przyspieszaniu różnica w mocy będzie niewielka i tu zastosowana skrzynia biegów ma dużo większe znaczenie. 1.4 TSI też ma maksymalny moment 250Nm ale w węższym zakresie obrotów. I w tym węższym zakresie te silniki będą dostarczały tyle samo mocy, poza nim już będą różnice. Jak to wygląda w praktyce? Trochę mniej czuć turbo, trzeba się po prostu przejechać i tego doświadczyć. Wersja z DSG będzie musiała utrzymywać silnik na wyższych obrotach aby rozpędzać się tak sprawnie jak manual ale dla wielu to może być wręcz zaleta, ponieważ silnik brzmi wtedy lepiej, a DSG pracuje na tyle szybko, że i tak będzie jeździć lepiej niż manual. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skoczek1213 Zgłoś #62 Napisano 15 Października 2016 Dziękuje za info czyli dsg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #63 Napisano 16 Października 2016 To nie takie proste. Niektórzy piszą, że "jeździ się momentem, a nie mocą" ale jest to półprawda. Bardzo fajnie rozpisane, ja dodam jeszcze że warto spojrzeć na zakres mocy maksymalnej, w silnikach wolnossących najczęściej był jeden punkt gdzie moc maksymalna była osiągana, w doładowanych częściej to zakres. W 1.8 TSI z DSG zakres mocy maksymalnej jest od 5100 do 6200. Przy zmianie biegów obroty spadają do ok 4500 rpm, więc przez chwilę jest poza maksymalną mocą ale średnia moc w przyspieszeniu i tak jest bliska maksymalnej. Manual ma moc maksymalną od 4000rpm więc nie spada poza zakres, może być delikatnie szybszy ale należy odjąć czas zmiany biegu gdzie DSG daje duży plus. Zakres mocy w średnim zakresie 1.8TSI w manualu jest o tyle ciekawy że jak ktoś zamówi 280 manual (można) to w średnim zakresie oba silniki będą zachowywać się praktycznie nie do odróżnienia, 320 vs 350 nie zauważymy. Te niecałe 10% różnicy może zużyć napęd 4x4 i większa masa. Silnik 280 można nazwać sprinterskim bo by wykorzystać jego osiągi trzeba pokręcić ale by dawał on poczucie jazdy "prawie 300-tu konnym" samochodem to nie. W czasach wolnossących różnice były bardziej odczuwalne, B6 bazowy 1.6 a 3.6 to było 155Nm vs 350Nm. Szkoda że 2.0 TSI są przyciętę do 350Nm. Więc na przestrzeni lat topowe passaty nie przyspieszyły ale słabsze zyskały. 250Nm w 1.4TSI to moc w średnim zakresie jak wolnossące 2.5 litra. Gdy pojawiły się sprawniejsze turbo diesle i miały w odpowiedniku benzynowym wolnossące jednostki to przy tej samej mocy były szybsze. Dla laików "to moment!" a tak naprawdę moc średnia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #64 Napisano 17 Października 2016 Zakres mocy w średnim zakresie 1.8TSI w manualu jest o tyle ciekawy że jak ktoś zamówi 280 manual (można) to w średnim zakresie oba silniki będą zachowywać się praktycznie nie do odróżnienia, 320 vs 350 nie zauważymy. Te niecałe 10% różnicy może zużyć napęd 4x4 i większa masa. Silnik 280 można nazwać sprinterskim bo by wykorzystać jego osiągi trzeba pokręcić ale by dawał on poczucie jazdy "prawie 300-tu konnym" samochodem to nie. Ja nie narzekam. 280 wreszcie daje mi komfort jazdy. Super odejście w zakresie od 0 do 150 kmh. Czyli wszystko, co potrzeba w .pl Bardzo rzadko muszę wciskać pedał do końca. BiTD do 100 kmh chodzi fajnie, ale odejście od 120 czy 130 w górę już nie to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #65 Napisano 18 Października 2016 Ja nie narzekam. 280 wreszcie daje mi komfort jazdy. Super odejście w zakresie od 0 do 150 kmh. Czyli wszystko, co potrzeba w .pl Bardzo rzadko muszę wciskać pedał do końca. BiTD do 100 kmh chodzi fajnie, ale odejście od 120 czy 130 w górę już nie to. Mnie 280 rozczarowało, jest zbyt grzeczne, brak mu pazura. W Golfie ten silnik jest fajniejszy ale też czegoś mu brak. Cyfry ma poprawne, ale to nie wszystko. Zachar to ładnie porównał z bitdi (które VW trochę po cichu dokoksowało). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #66 Napisano 19 Października 2016 Mnie 280 rozczarowało, jest zbyt grzeczne, brak mu pazura. W Golfie ten silnik jest fajniejszy ale też czegoś mu brak.Cyfry ma poprawne, ale to nie wszystko. To auto domyślnie nie ma pazura i jak ktoś kupuje paska to się z tym liczy (albo nawet: na to liczy) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
googie Zgłoś #67 Napisano 19 Października 2016 Kup passata, narzekaj, że to nie wóz sportowy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #68 Napisano 19 Października 2016 Po przestawieniu w tryb sport i tak ma większego pazura niż większość podobnych aut. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #69 Napisano 19 Października 2016 To auto domyślnie nie ma pazura i jak ktoś kupuje paska to się z tym liczy (albo nawet: na to liczy) Można to pogodzić, AMG czy RS to bardzo fajne rodzinne i wygodne samochody. Passat R36 też taki był. Szkoda że nie ma B8 R. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #70 Napisano 20 Października 2016 Można to pogodzić, AMG czy RS to bardzo fajne rodzinne i wygodne samochody. Ano, ale cena x 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zzz Zgłoś #71 Napisano 24 Listopada 2016 Dla wszystkich osób zmartwionych tym, że 1.8 TSI ma stłumiony moment obrotowy do 250 nm w wersji z DSG, załączam wyniki przyspieszeń od 0 do 100 km/h.Są to zrzuty z aplikacji, która łączy się z bezprzewodowym interfejsem OBD. Co więcej prędkość, którą bierze pod uwagę, to prędkość bardziej rzeczywista niż ta pokazywana na zegarach, tj jadąc na tempomacie 100 km/h aplikacja pokazuje tak na prawdę ok 96-97 km/h, więc mierząc przyspieszenie od 0 do 100 km/h na zegarach auta jest to 104 km/h. Przyspieszenie wyszło rewelacyjne! 6,8s! czyli jedna sekunda lepiej niż w danych katalogowych! Najgorszy zmierzony czas to ok 7,5 sek - spowodowane tym, że później było chłodniej, temperatura wczoraj spadła do ok 0stC i samochód gubił trakcję. [ATTACH=CONFIG]141805[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]141806[/ATTACH] Czy to jest w ogole mozliwe skoro producent podaje przyspieszenie zdaje sie na poziomie 8,1 czy 8,3 sek? Przeciez to by byla ogromna roznica i jaki w tym sens z perspektywy producenta? Czy mozliwe jest aby 220 KM wcale szczegolnie szybciej nie jechalo?? A Ty kolego cos zmieniales w swoim silniku (np jakis box?) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #72 Napisano 25 Listopada 2016 Kolego skrzynia dsg w 1.8 ma 7 krotszych biegow niz manual i dlatego nadrabia sobie mniejszy moment, w normalnej jezdzie nie odczujesz roznicy, natomiast przy wysokich predkosciach autostradowych kiedy skrzynia nie bedzie miala jak sobie pomoc nizszym biegiem bedzie roznica, mowie o predkosciach powyzej 200km/h. Natomiast 2.0tsi jezdzi zdecydowanie szybciej, mam porownanie, ale pali tez wiecej. W bezposrednim przyspieszaniu np spod swiatel 1.8 zostaje z tylu, im szybciej tym bardziej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dandi-76 Zgłoś #73 Napisano 25 Listopada 2016 (edytowane) 1.8 DSG katalogowo 7,9 sek. dziwi mnie porównanie 2.0 do 1.8 - wiadomo, że 2.0 jest szybsze - 40 PS i 100 Nm więcej w porównaniu do 1.8 robi swoje. Edytowane 25 Listopada 2016 przez dandi-76 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punxhc Zgłoś #74 Napisano 25 Listopada 2016 Zzz - W testach autocentrum (i nie tylko) widać że faktyczne przyspieszenie lepsze od katalogowego (czasem nawet o 1s) to nic niespotykanego. dandi-76 - Dokładnie tak jak piszesz. 2.0 ma przewagę mocy i momentu. 1.8 w kwestii przyspieszenia ma paradoksalnie 1 drobną "przewagę" - czyli krótszą skrzynię z większą ilością przełożeń (co dodatkowo "skraca" biegi). Sumarycznie 2.0 rzecz jasna jest szybsze, a byłoby jeszcze szybsze gdyby dali krótszą skrzynię (co zresztą zrobili w 2.0 280). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
googie Zgłoś #75 Napisano 25 Listopada 2016 @punxhc, co rozumiesz przez "krótszą" skrzynię? Że dany bieg operuje na mniejszym zakresie obrotów? W 1.8 jest DSG7, więc by się zgadzało, ale między 2.0 220 a 280 różnicy w skrzyni nie ma - obie mają 6 biegów, ponadto skracanie zakresu dla 280 nie miało by zupełnie sensu, bo właśnie w tych wyższych obrotach ta wersja ma przewagę na 220, stąd też bierze ona dodatkowe kuce... No chyba że chodzi o coś innego z "krótszą skrzynią"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #76 Napisano 25 Listopada 2016 Już o tym pisałem. Wersja 280 ma inne przełożenie wstępne. Przy tej samej prędkości i biegu ma wyższe obroty. Jest to słabsze na trasę (wyższe spalanie i hałas) ale auto lepiej przyspiesza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skoczek1213 Zgłoś #77 Napisano 25 Grudnia 2016 A jak myślicie czy lepsze 1.8 Tsi czy jednak 190 Tsi od 120 do 160 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolli Zgłoś #78 Napisano 25 Grudnia 2016 A jak myślicie czy lepsze 1.8 Tsi czy jednak 190 Tsi od 120 do 160 ? To zależy... ile km pokonujesz rocznie? ile jeździsz po mieście a ile w trasie? itd. Ja wybrałem 1.8 przede wszystkim dlatego, że pali tyle ile mój stary diesel (śr 8-8,5l/100km) i dlatego, że za mało jeżdzę aby mi się to opłacało. W tej chwili mam 8,5 tys. W ciepłe miesiące miałem średnią 8l/100km, teraz mam 12l/100km. W ciepłe miesiące zrobiłem 7,5 tys, w zimne 1 tys. Zimne liczę od października i zmiany opon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skoczek1213 Zgłoś #79 Napisano 26 Grudnia 2016 Bardziej chodziło mi o elastyczność - czy diesel bedzie zdecydowanie lepszy przy prędkościach autostradowych ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolli Zgłoś #80 Napisano 26 Grudnia 2016 Bardziej chodziło mi o elastyczność - czy diesel bedzie zdecydowanie lepszy przy prędkościach autostradowych ? Pytanie retoryczne ... więcej km i nm ma diesel więc odpowiedź dla mnie oczywista Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach