wojtf23 Zgłoś #1 Napisano 2 Listopada 2015 Witam. Mam pytanie przeczytałem cały temat w warsztacie i elektrodę ale nie rozumiem podłączenia webasta w środku. Schemat też mi nic nie pomaga ponieważ się gubię. Wiem tyle że z webasta pin 4 mam gdzieś podłączyć z tego co wyczytałem to pod pin1 wtyczki d climatronika albo pod przekaźnik i tu się właśnie gubię. w schemacie webasta nie ma climatronika a opisie montażu webasta do passata b5 raz że jest po niemiecku a dwa nie ma dokładnego schematu. Dlatego prosił bym po chłopsku napisać albo narysować jak to podpiąć. nie wiem czy dobrze zrozumiałem ze schematów że pin 4 z webasta mam rozgałęzić na 2 kable. Jedne do pinu 1-go wtyczki D climatronika a drugi do przekaźnika który będzie sterował wentylatorem???? i tak samo gdzie się wpiać pod wentylator?? Gdzieś przeciąć kabel czy jakoś inaczej???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #2 Napisano 2 Listopada 2015 (edytowane) pin nr 4 z pieca podlanczasz pod przekaznik-ma on zalanczac przekaznik na czerwono masz przekaznik na niebiesko przewod SW ktory idzie pod pin 1 w wtyczce D -tej najwiekszej- w climatroniku wtyczkanr 2 na zdj jak piec sie rozgrzeje to climatronik automatycznie sie sam zalaczy jak by co pytaj:ok doradze jeszcze pozniej jak przerobic oswietlenie climatronika zeby sie wlaczalo jak piec sie zalaczy (przydatne jak po ciemku grzeje piec):mniam - - - - - aktualizacja - - - - - gorny schemat podlaczenie do climatronica (wymazalem tobie ten przewod abys widzial o co chodzi) dolny schemat do podlaczenia pod manualne nawiewy-trzeba tam ciac glowny przewod co idzie do glownego napieca do wlacznika wentylatora - nie dotyczy ciebie Wazne przewody ktore ida (robocze) od bezpiecznika nr 3 poprzez przekaznik i dalej do climatronika mozesz zrabic 0,5mm bo tam nie idzie duzy prad przewod ten sluzy do podania tylko pradu impulsu bezpieczniki F2iF3 moga byc w zupelnosci 5A gdy steruja climatronikiem gdyby sterowanie mialo byc podlaczone pod recze wlaczanie to bezpiecznik F3 musi byc 25A bo wtedy caly prad co napedza wentylator tam tedy musi isc aha :kwiatek duzy plus za avatar daje :bezzebow Edytowane 2 Listopada 2015 przez kajos poprawka schematu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #3 Napisano 2 Listopada 2015 Aha czyli podłączeniem w środku to jest tylko pin 4 do przekaźnika a z przekaźnika do pinu 1 wtyczki D. i nic więcej. Myślałem że trzeba rozgałęzić pin 4 z webasta na przekaźnik i na bezpiecznik 25 wentylatora tak jak to jest na schemacie instalacji. Ale patrząc na schemat który poprawiłeś usunąłeś kabel z bezpiecznika do pinu 87a przekaźnika. Myśląc po mojemu jak nie będzie działać pin 4 webasto (impuls czy coś) to w momencie załączenia stacyjki climatronik czy wentylator mi się nie załączy. Źle myślę??? Tu mam taki tekst z elektrody: "Zamontowałem w/w webasto w Passacie 3B 99 r, mam jednak mały problem z climatronikiem. Sygnał załączający dmuchawę w kabinie (webasto pin 4) podałem na pin 1 wtyczki D climatronika , a przewód czarno-niebieski z bezpiecznika 25 zasiliłem z "30" przez przekaźnik sterowany również z pinu 4 webasto" Odpowiedź kogoś: "Musisz odciąć oryginalny przewód zasilający panel (+12 po kluczyku) i podłączyć tak, aby przekaźnik załączał panel do zasilania +12V dostępnego cały czas. Jak przekaźnik jest wyłączony - jest jak w oryginale - panel dostaje zasilanie po kluczyku. Jak przekaźnik jest załączony panel dostaje +12V cały czas, niezależnie od kluczyka. Dodatkowo dostaje sygnał(+12V na PIN1) żeby przełączyć się w tryb rozmrażania wnętrza (HE). " Potem jest problem rozwiązany wersją oprogramowania climatronika. mam jeszcze pytanie bo chciałbym żeby webasto działało dodatkowo jako dogrzewacz. czyli podłączając pod pin 3 webasta czujnik temp. załaczajacy od 5 czy 10 stopni będzie działało jako dogrzewacz a podłączajac pod pin 1 webasta np. sterownik GSm będzie mi się załączało na moje żądanie. Dobrze myślę????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #4 Napisano 2 Listopada 2015 zrob probe pod pin1 climatronika podaj 12V climatronic odpali niezaleznie czy jest stacyjka zalaczona czy nie (wtedy bedzie ikona HE tam gdzie temp zewn pokazuje)-tak powinno byc ciecie przewodow musi byc wtedy kiedy reczne pokretla sa a wiec i grube przewody musza byc wlasciwie rownie dobrze do podlaczenia climatronika nie musi isci przez przekaznik ale lepiej zeby poszlo to przez przekaznik a sterownikGSM podlanczasz tak jak piszesz gdy dostanie napiecie 12V pod pin1 w piecu automatycznie zaczyna sie rozgrzewanie i praca pieca automatycznie masz dogrzewanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #5 Napisano 2 Listopada 2015 (edytowane) Aha czyli instrukcja błędnie podaje. Po prostu przekaźnik można zastosować 4 pinowy bez pinu 87a. A pin 1 wtyczki d climatronika to jest dodatkowy plus. Tylko czemu na forum elektrody pisali żeby odciąć oryginalny przewód zasilający panel (+12 po kluczyku) i podłączyć tak, aby przekaźnik załączał panel do zasilania +12V dostępnego cały czas. Automatycznie ale pod warunkiem chyba jak jest podłączony czujnik i temp spadnie poniżej 10 albo 5 stopni w zależności od czujnika???? czy się mylę. że nawet czujnika nie potrzeba i będzie automatycznie??? kajos co do avatara to moja żona Edytowane 2 Listopada 2015 przez wojtf23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #6 Napisano 2 Listopada 2015 to fajna zonka :kwiatek a co webasta o jaki czujnik ci chodzi i do czego? w piecu jest czujnik ktory odlaczy piec jak przegrzewac sie zacznie-nie dopusci do gotowania sie plynu piec zaczynajac dzialac najpierw sie ogrzewa plyn a kiedy dojdzie do pewnej temp (jakies 22 stopnie chyba bo climatronik na takiej temp jest ustawiony) to zalacza climatronika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #7 Napisano 2 Listopada 2015 Kajos baje opowiadasz. Climatronic ruszy po podaniu na pin 1 wtyczki D ale wentylator nie. Trzeba rozciąć bodajże niebiesko - czerwony przewód idący na bezpiecznik wentylatora i tam zrobić podłączenie: stacyjka włączona - prąd na wentylator idzie normalnie, z oryginalnej wiązki stacyjka wyłączona ( klucz wyjęty) - webasto załącza przekaźnik, który podaje napięcie na bezpiecznik wentylatora i dalej do niego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #8 Napisano 2 Listopada 2015 jutro sprawdze jak to mam podlaczone bo dawno to robilem ale dobrze ze zwrociles na to uwage mam w aucue wszystko zaraz za orginalna skrzynka bezpiecznikow wiec bez problemu spojrze na to:victory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #9 Napisano 2 Listopada 2015 Co do czujnika to chodzi mi o czujnik Np. co był montowany w sharanie na podszybiu koło silnika wycieraczek i pompki obiegu. gdzie w sharanie był dogrzewacz. W momencie gdy silnik został zapalony sygnał z alternatora zostawał podawany do czujnika. Gdy czujnik (do 10 stopni - sharan po 00r) poczuł że jest np. 8 stopni na polu zwierał styk i puszczał sygnał dalej do webasta do pinu 2 webasta gdzie załączało go i po prostu dogrzewało silnik szybciej a że w sharanie jest duża kabina i była druga nagrzewnica utrzymywało temp. żeby silnik był dogrzany bo była duża utrata ciepła przez rurki alu. pod autem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #10 Napisano 2 Listopada 2015 w passacie to niepotrzebne do tego masz pewnie dogrzewanie elektryczne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #11 Napisano 2 Listopada 2015 niestety nie mam bo mam benzyniaka a nieraz jak jest u nas w górach -10 albo -25 to po przejechaniu ok. 12km mam wskazówkę dopiero na 90. Jak jadę spokojnie oczywiście 60 i 5 bieg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #12 Napisano 2 Listopada 2015 to zrob sobie reczny prosty wlacznik za 5zl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #13 Napisano 2 Listopada 2015 wiem że można tak ale będzie psocić w środku ja wolę jak jest oryginalnie albo jak oryginał u mnie w aucie wszystko co jest dołożone wygląda jak by wyjechało z fabryki Tak samo chciałbym dorwać oryginalny przycisk od webasto lato/zima żeby nie robić zwykłych przełączników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #14 Napisano 2 Listopada 2015 to orginalny zegar sobie zamontuj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #15 Napisano 2 Listopada 2015 zegar to już przestarzały. Ja nie jestem kierowcą kiedy wiem że wyjadę. Chcę założyć webasto tylko po to żeby moje bliźniaki nie wchodziły do zmarzniętego auta tylko chcę jak pisałem wyżej założyć moduł gsm po to żebym mógł jak pilotem załączać. Po prosty wiem że będę wyjeżdżał to sobie załączę. a czujnik chcę założyć po to że jak nie będzie za chłodno to żeby szybciej się nagrzał. A jakie macie akumulatory i czy wam zdarzyło się że autko nagrzane ale już nie odpaliliście??? Bo się zastanawiam nad drugim aku albo nad mocniejszym alternatorem bo mam na dzień dzisiejszy 120A. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #16 Napisano 3 Listopada 2015 moj 80Ah starczyl na 2 godz pozniej juz byl zonk z odpaleniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #17 Napisano 3 Listopada 2015 140A z Golfa V, aku 80Ah Varta tegoroczny i daje radę.Czujnik z Sharana przy dobrych lotach 15zł na alle, więc nie ma co się zastanawiać.. Puszczasz przez niego do pinu bodajże 3 +12V. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #18 Napisano 3 Listopada 2015 (edytowane) Panowie jak rozpoznać webasto benzynowe od diesla??? Nie mówię tutaj o naklejce ponieważ naklejka jest całkiem biała. mam 2 z diesla i jedno gość mi przysłał niby z benzyny i dlatego chciałem wiedzieć jak to rozpoznać. Edytowane 4 Listopada 2015 przez wojtf23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #19 Napisano 4 Listopada 2015 Panowie Dostałem wczoraj piecyk Kupiony za 140 z wysyłką prawie kompletny bo bez zegarka ale nie potrzebowałem Mam pytanie odnośnie tego czujnika (dogrzewacza) co załącza webasto po odpaleniu silnika poniżej 10 stopni. Oczywiście na krótko sprawdzałem piec w garażu i zamiast czujnika podałem stały plus na pin 3 nie odłaczając go tak samo jak robi to czujnik. Piecyk się załączył i zaczął grzać. Włożyłem termometr do wody i patrząc 80 stopni osiągnęła woda ale piecyk dalej idzie, przy 83 piecyk zszedł z obrotów i słychać było płomień i jego przerywanie tak jak dawkowało paliwo le piecyk się nie wyłączył. Przy 86 stopniach odłączyłem pin 3 (czujnika) od piecyka i w ciągu 5 sekund piecyk przestał podawać paliwo i zaczął tryb schładzania. Nie wiem czy to przypadek z tym odłączeniem tego kabla że piecyk się zaczął schładzać. Mi się wydaje że jak bym nie odłączył kabla to piecyk by dalej grzał. I tu jest pytanie czy coś jest nie tak. Bo u mojego taty w sharanie jest Eberspeacher i ten czujnik jest tak właśnie podłączony i piecyk sam się wyłącza. Tak samo mam 2 thermotopy z/c d dobre które leżą na półce i po załączeniu pinu 3 do aku również webasta się wyłączały. jak przekroczyło 80. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #20 Napisano 4 Listopada 2015 Powinien się wyłączyć, ale czujnik siedzi w środku i często wyłącza się bliżej 90 stopni, przynajmniej u mnie w Top C tak jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach