matszym0 Zgłoś #1 Napisano 12 Września 2015 (edytowane) Witam, Auto straciło moc w całej skali obrotomierza, sprawdzałem wężyki, czyszczony N75. Gruszka na turbinie trzyma ciśnienie i przy użyciu strzykawki wciąga cięgno o kilka milimetrów. Auto pokazuje błąd przepłwywomierza 16485. Kupiłem używany po zmianie nic się nie zmieniło i błąd nie zginął. Czy możliwe jest, że ten drugi też jest uszkodzony? Czy może kabel gdzieś jest uszkodzony jednak nie mogę namierzyć jego końca. A o to logi dynamiczne: http://vaglog.pl/log_232002.html - 003 http://vaglog.pl/log_232002.html - 008 http://vaglog.pl/log_232003.html - 010 http://vaglog.pl/log_232001.html - 011 W załączniku plik z błędem przepływomierza. Teraz samochód odzyskał moc na mniejszych obrotach i dopiero przy 110 km/h zaczyna ją tracić. VCDS-Lite DTC Printout.pdf Edytowane 12 Września 2015 przez matszym0 Dodatkowe objawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DawidShelby Zgłoś #2 Napisano 12 Września 2015 zrobiłeś wszystko nie w tym kierunku... Widocznie problem leży w przewodach(kablach)... sprawdź przejścia do sterownika silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matszym0 Zgłoś #3 Napisano 14 Września 2015 Rozumiem, że chodzi o połączenie przepływomierz-sterownik silnika. Czy sprawdzenie omomierzem wystarczy czy lepiej wykonać test żarówką? Jeżeli się orientujecie gdzie są jakieś czułe punkt tych przewodów, ponieważ widoczny jest tylko kawałek od przepływomierza za pompe vacum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matszym0 Zgłoś #4 Napisano 14 Września 2015 Okazało się, że założyłem spowrotem ten sam przepływomierz Dziś zmieniłem go na nowy [używany] i nie pokazuje już żadnych błędów w silniku. Przejechałem jakieś 20 km kilka razy gasiłem samochód a moc ani na chwilę nie wróciła. A oto logi z po zmianie przepływomierza: http://vaglog.pl/log_232416.html - 001 http://vaglog.pl/log_232418.html - 003 http://vaglog.pl/log_232419.html - 008 http://vaglog.pl/log_232417.html - 010 http://vaglog.pl/log_232420.html - 011 Niestety nie miałem małej grzechotki, żeby odkręcić śrubę od obudowy sterownika silnika i nie mogłem sprawdzić kabli w sterowniku silnika. Czy logi w dalszym ciągu wskazują na te kable? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matszym0 Zgłoś #5 Napisano 17 Września 2015 Czy nikt nic nie podpowie? Może coś źle robię? Czy logi są teraz ok?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DawidShelby Zgłoś #6 Napisano 19 Września 2015 teraz widać że działa ta przepływka ale zaniża strasznie, kupiłeś ori czy jakąś podróbę ? Sprawdź filtr powietrza i szczelność między filtrem powietrza a turbo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matszym0 Zgłoś #7 Napisano 21 Września 2015 Filtr powietrza zmieniałem jakiś miesiąc temu. Karbowana rura do turbo jest ok, opaski też ok. Niestety przepływomierz nie jest oryginalny. Przypomniałem sobie, że zmieniałem rurę na wyjściu turbiny bo miała około 5 cm pęknięcie. Jakiś tydzień po założeniu nowej rury moc zaczęła zanikać. Zwiększyło się ciśnienie które wcześniej uciekało i popchało nagar na turbo? Czy widać to na logach? Czy szukać jeszcze nowej przepływki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DawidShelby Zgłoś #8 Napisano 22 Września 2015 szukaj ori na zamianę chociaż na szrocie a jak będzie ok to bierz jeśli kupiłeś podróbę to wtedy jest taki efekt jak widać na logach, straszne parametry. Na tym elemencie nie powinno żałować się pieniędzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matszym0 Zgłoś #9 Napisano 23 Września 2015 Miał to być Bosch niestety jak przyjechałem okazało się, że to podróba, ale wziąłem. Auto po zmianie przestało dymić. Będę jednak szukał oryginału, ale czy to może być jeszcze przyczyną braku mocy? Pytałem po serwisach ile czysczenie turbiny z montażem/demontażem w Lublinie około 800zł Niestety nie mam za bardzo czasu i dobrego kompletu narzędzi żeby zająć się tym sam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DawidShelby Zgłoś #10 Napisano 23 Września 2015 Turbo zostaw w spokoju o to nie musisz się martwić. Przepływomierz- to on fiksuje u Ciebie. O ile Ci wąż między przepłwką a turbo nie spadł . I to on ma winę jeśli chodzi o brak mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matszym0 Zgłoś #11 Napisano 25 Września 2015 (edytowane) Kupiłem kolejny przepływomierz tym razem boscha, sprzedający zapewniał, że sprawny. Po podłączeniu z mocą nic się nie zmieniło natomiast znów jest błąd przepływomierza 17552 i od razu wraca. Poprawiałem wtyczkę ruszałem kable, nie zauważyłem uszkodzenia - fakt, że trochę ciemno a nie miałem dobrej latarki. Udało mi się zrobić zdjęcie takiej ciekawej wiązki do czego ona jest? Znajduje się ona pod pompą vacum. Sprawdzałem kable na wszystkich są prawidłowe napięcia tylko na ostatnim pinie jes 0,9 i nie mogłem sprawdzić czy jak się doda gazu to napięcie się zmienia, ale wygląda na to, że przepływka uszkodzona:/ Edytowane 26 Września 2015 przez matszym0 Sprawdzone kable Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matszym0 Zgłoś #12 Napisano 29 Września 2015 Nareszcie auto odzyskało swoje koniki Oryginalny przepływomierz i auto nie do poznania. Wielkie dzięki Dawid jakbyś był w Lublinie zapraszam na piwo bo zaoszczędziłem trochę kasy zostawiając turbinę w spokoju Ktoś podpowie jeszcze co to za wtyczka na zdjęciu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #13 Napisano 29 Września 2015 Ktoś podpowie jeszcze co to za wtyczka na zdjęciu? Czujnik temperatury płynu/silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DawidShelby Zgłoś #14 Napisano 30 Września 2015 wstaw bodajże log 007(gdzieś tam powinny być 3 temperatury tyle że nie mam pamięci do grup pomiarowych i nie wiem dokładnie jaka grupa) i zobaczymy czy wszystko OK z temperaturami, nie musisz mierzyć napięć, będzie widać po logach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MARCINGUTECZEK Zgłoś #15 Napisano 23 Listopada 2016 (edytowane) Witam. Jestem laikiem na tym forum więc piszę w tym dzialę licząc na pomoc. Od czasu wymiany uszczelki pod głowicą samochód stracił moc, mianowicie dół mocy.. do 1 800 obr. jest strasznie zmulony oraz wewnątrz auta wszzstko drga na biegu jałowym... Pompowtryski sprawdzane przez VAG COM, statcznie co prawda ale wychodilo ze są ok. W samochodzie wymieniłem: Przepływomierz oryginalny Boscha Zawór N75 N 18 Regeneracja turbiny, podcisnienie trzyma EGR Wyczyszczony, wymieniony olej (Valvoline Durablend Diesel 505.01) 5W40. Filtr paliwa, filtr powietrza,filtr oleju poduszki silnika,skrzyni biegów Rozrząd itp... Brak jakich kolwiek błędów w komputerze a mimo to nie ma mocy... co mozee być nie tak ? Pomozecie ? Paliwo tankuję Orlen Verva diesel... Czyściłem wtryski LIQUI MOLY Spulung i teź nie pomogło proszę o pomoc. Dzięki ! VW PASSAT B5 1.9 TDI 115 KM AJM. 308 TYŚ przejechane Edytowane 24 Listopada 2016 przez MARCINGUTECZEK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitoleko Zgłoś #16 Napisano 23 Listopada 2016 Cześć. Skoro wstawiasz tutaj post i prosisz o podpowiedz to przydałyby się jeszcze jakieś logi. Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MARCINGUTECZEK Zgłoś #17 Napisano 23 Listopada 2016 Logi wstawię najprędzej w sobotę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
iwan88 Zgłoś #18 Napisano 24 Listopada 2016 Głowica szlifowana czy tylko uszczelka zmieniona? Rozrzad ustawiony na blokadach?. Tak czy siak przydałby się komplet logów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MARCINGUTECZEK Zgłoś #19 Napisano 24 Listopada 2016 Głowica planowana, uszczelka dobrana według starej, rozrząd na blokadach, kąt wtrysku ustawiony na 0,0 ... brak pomysłów.. Logi wstawię w sobotę. Nachodzi mnie jedna myśl, że może mechanik ustawił pompowtryski na oko a nie na suwmiarkę oraz klucz zegarowy (jakoś tak się to nazywa). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
iwan88 Zgłoś #20 Napisano 24 Listopada 2016 Głowica planowana, uszczelka dobrana według starej. I właśnie tu może być problem. To czekamy do soboty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach