Skocz do zawartości
matszym0

Passat B5 1.9 115KM brak mocy - błąd przepływomierza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Auto straciło moc w całej skali obrotomierza, sprawdzałem wężyki, czyszczony N75. Gruszka na turbinie trzyma ciśnienie i przy użyciu strzykawki wciąga cięgno o kilka milimetrów.

 

Auto pokazuje błąd przepłwywomierza 16485. Kupiłem używany po zmianie nic się nie zmieniło i błąd nie zginął. Czy możliwe jest, że ten drugi też jest uszkodzony? Czy może kabel gdzieś jest uszkodzony jednak nie mogę namierzyć jego końca.

 

A o to logi dynamiczne:

http://vaglog.pl/log_232002.html - 003

http://vaglog.pl/log_232002.html - 008

http://vaglog.pl/log_232003.html - 010

http://vaglog.pl/log_232001.html - 011

 

W załączniku plik z błędem przepływomierza.

 

Teraz samochód odzyskał moc na mniejszych obrotach i dopiero przy 110 km/h zaczyna ją tracić.

VCDS-Lite DTC Printout.pdf

Edytowane przez matszym0
Dodatkowe objawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobiłeś wszystko nie w tym kierunku... Widocznie problem leży w przewodach(kablach)... sprawdź przejścia do sterownika silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że chodzi o połączenie przepływomierz-sterownik silnika. Czy sprawdzenie omomierzem wystarczy czy lepiej wykonać test żarówką?

Jeżeli się orientujecie gdzie są jakieś czułe punkt tych przewodów, ponieważ widoczny jest tylko kawałek od przepływomierza za pompe vacum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że założyłem spowrotem ten sam przepływomierz :) Dziś zmieniłem go na nowy [używany] i nie pokazuje już żadnych błędów w silniku. Przejechałem jakieś 20 km kilka razy gasiłem samochód a moc ani na chwilę nie wróciła.

 

A oto logi z po zmianie przepływomierza:

 

http://vaglog.pl/log_232416.html - 001

http://vaglog.pl/log_232418.html - 003

http://vaglog.pl/log_232419.html - 008

http://vaglog.pl/log_232417.html - 010

http://vaglog.pl/log_232420.html - 011

 

Niestety nie miałem małej grzechotki, żeby odkręcić śrubę od obudowy sterownika silnika i nie mogłem sprawdzić kabli w sterowniku silnika. Czy logi w dalszym ciągu wskazują na te kable?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy nikt nic nie podpowie? Może coś źle robię? Czy logi są teraz ok??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teraz widać że działa ta przepływka ale zaniża strasznie, kupiłeś ori czy jakąś podróbę ?

Sprawdź filtr powietrza i szczelność między filtrem powietrza a turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza zmieniałem jakiś miesiąc temu. Karbowana rura do turbo jest ok, opaski też ok. Niestety przepływomierz nie jest oryginalny.

 

Przypomniałem sobie, że zmieniałem rurę na wyjściu turbiny bo miała około 5 cm pęknięcie. Jakiś tydzień po założeniu nowej rury moc zaczęła zanikać. Zwiększyło się ciśnienie które wcześniej uciekało i popchało nagar na turbo? Czy widać to na logach? Czy szukać jeszcze nowej przepływki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szukaj ori na zamianę chociaż na szrocie a jak będzie ok to bierz :) jeśli kupiłeś podróbę to wtedy jest taki efekt jak widać na logach, straszne parametry. Na tym elemencie nie powinno żałować się pieniędzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miał to być Bosch niestety jak przyjechałem okazało się, że to podróba, ale wziąłem. Auto po zmianie przestało dymić. Będę jednak szukał oryginału, ale czy to może być jeszcze przyczyną braku mocy?

 

Pytałem po serwisach ile czysczenie turbiny z montażem/demontażem w Lublinie około 800zł :/ Niestety nie mam za bardzo czasu i dobrego kompletu narzędzi żeby zająć się tym sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo zostaw w spokoju o to nie musisz się martwić. Przepływomierz- to on fiksuje u Ciebie. O ile Ci wąż między przepłwką a turbo nie spadł . I to on ma winę jeśli chodzi o brak mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem kolejny przepływomierz tym razem boscha, sprzedający zapewniał, że sprawny.

Po podłączeniu z mocą nic się nie zmieniło natomiast znów jest błąd przepływomierza 17552 i od razu wraca. Poprawiałem wtyczkę ruszałem kable, nie zauważyłem uszkodzenia - fakt, że trochę ciemno a nie miałem dobrej latarki. Udało mi się zrobić zdjęcie takiej ciekawej wiązki do czego ona jest?DSC_1178.jpg Znajduje się ona pod pompą vacum.

 

Sprawdzałem kable na wszystkich są prawidłowe napięcia tylko na ostatnim pinie jes 0,9 i nie mogłem sprawdzić czy jak się doda gazu to napięcie się zmienia, ale wygląda na to, że przepływka uszkodzona:/

Edytowane przez matszym0
Sprawdzone kable

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nareszcie auto odzyskało swoje koniki :D Oryginalny przepływomierz i auto nie do poznania. Wielkie dzięki Dawid jakbyś był w Lublinie zapraszam na piwo bo zaoszczędziłem trochę kasy zostawiając turbinę w spokoju :)

 

Ktoś podpowie jeszcze co to za wtyczka na zdjęciu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktoś podpowie jeszcze co to za wtyczka na zdjęciu?

Czujnik temperatury płynu/silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wstaw bodajże log 007(gdzieś tam powinny być 3 temperatury tyle że nie mam pamięci do grup pomiarowych i nie wiem dokładnie jaka grupa) i zobaczymy czy wszystko OK z temperaturami, nie musisz mierzyć napięć, będzie widać po logach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem laikiem na tym forum więc piszę w tym dzialę licząc na pomoc.

 

Od czasu wymiany uszczelki pod głowicą samochód stracił moc, mianowicie dół mocy.. do 1 800 obr. jest strasznie zmulony oraz wewnątrz auta wszzstko drga na biegu jałowym... Pompowtryski sprawdzane przez VAG COM, statcznie co prawda ale wychodilo ze są ok.

 

W samochodzie wymieniłem:

Przepływomierz oryginalny Boscha

Zawór N75 N 18

Regeneracja turbiny, podcisnienie trzyma

EGR Wyczyszczony,

wymieniony olej (Valvoline Durablend Diesel 505.01) 5W40.

Filtr paliwa, filtr powietrza,filtr oleju

poduszki silnika,skrzyni biegów

Rozrząd itp...

Brak jakich kolwiek błędów w komputerze a mimo to nie ma mocy... co mozee być nie tak ?

Pomozecie ? Paliwo tankuję Orlen Verva diesel...

Czyściłem wtryski LIQUI MOLY Spulung i teź nie

pomogło proszę o pomoc. Dzięki !

 

VW PASSAT B5 1.9 TDI 115 KM AJM.

308 TYŚ przejechane

Edytowane przez MARCINGUTECZEK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Skoro wstawiasz tutaj post i prosisz o podpowiedz to przydałyby się jeszcze jakieś logi. Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głowica szlifowana czy tylko uszczelka zmieniona? Rozrzad ustawiony na blokadach?. Tak czy siak przydałby się komplet logów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głowica planowana, uszczelka dobrana według starej, rozrząd na blokadach, kąt wtrysku ustawiony na 0,0 ... brak pomysłów.. Logi wstawię w sobotę. Nachodzi mnie jedna myśl, że może mechanik ustawił pompowtryski na oko a nie na suwmiarkę oraz klucz zegarowy (jakoś tak się to nazywa).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Głowica planowana, uszczelka dobrana według starej.

 

I właśnie tu może być problem.

To czekamy do soboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności