Skocz do zawartości
zbigniewz01@

Spadek obrotów 1.9 TDI+PD AJM

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukaj kogoś ogarniętego w swojej okolicy. Stawiam na rozjechana synchronizację, zużyte PD lub mocno przymkniete kierownice w turbinie ewentualnie zatkany dolot i się dusi silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poszukaj kogoś ogarniętego w swojej okolicy. Stawiam na rozjechana synchronizację, zużyte PD lub mocno przymkniete kierownice w turbinie ewentualnie zatkany dolot i się dusi silnik.

Silnik sie nie dusi,ma przyspieszenie b.dobre. Kierownice jakby były to też by nie miał przyspieszenia prawda? Mysle że jak piszesz wałek lub PD. Ale czy może być powodem telepania dwumasa? Chyba tak co ? Narazie nie mam bryki w domu. Kiedys jak jechałem powoli było słychać takie jakby stukanie po nagrzniu sie silnika ,skrzyni.Raz słychac raz nie .wydaje mi sie że przy gaszeniu tez cos bylo słychać. ALE sprawdze walek i reszte.

Edytowane przez zbigniewz01@

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie znalazłem takiego tematu, więc napiszę tu bo trochę podobny. Mianowice mam taki problem, auto na niskich obrotach jest przymulane, podkreśle że dzieje się tak dopiero jak silnik sie troche rozgrzeje, na zimnym tego nie miałem i że dzieje się tak tylko niekiedy. Mam tak od tygodnia z czego 2 dni przymula później 2 dni normalnie. I dzisiaj jak wróciłem z pracy to słyszałem że jak dodam troche gazu na jałowym to słyszę właśnie bulgotanie wody pod deska rozdzielcza, nie wiem czy ma to coś wspólnego z tym przymulaniem czy nie. Byłem z tym u mechanika ale jak na złosc akurat u niego znowu auto chodzilo normalnie bez tych szarpnięć. Z tego co czytałem na różnych forach to może być uszczelka pod głowicą lub coś nie tak z pompowtryskiem (oby nie). Dodam że nie zauważyłem żadnego ubytku płynów. Proszę o pomoc, mogę zrobić logi vagiem tylko podajcie jakie grupy i rano dodam, Dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś mi doradzić co to może być? Może ktos miał podobne objawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego naza13 te bulgotanie po przy gazowaniu masz cały czas? Jak tak to niestety Upg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompowtryski logi grup 13,23 statyczne.

Jak Ci bulgocze to też bym stawiał upg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jest zimny to nie bulgocze, rozgrzany na małych obrotach trzeba sie wsłuchać żeby slysze to bulgotanie/przelewanie, a po dodaniu gazu słychać wyraźnie. Oto logi 013 i 023

http://vaglog.pl/log_247170.html

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Dodam jeszcze logi 018 jakby się komuś przydały

http://vaglog.pl/log_247171.html

Edytowane przez naza13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bipy wysokie. Spróbuj podoginać konektorki na pompo-wtryskach. Co do bulgotania to spróbuj odpowietrzyć nagrzewnice, ale moim zdaniem to początkowe stadium upg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli UPG to by chyba dymił na czarno i były jakieś ślady oleju w zbiorniku chłodniczym? Bo u mnie nie ma tych objawów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie, na początku jest bulgotanie. Potem przy ostrej jeździe, pow. 3000 obrotów, wywala płyn i węże od chłodnicy twardnieją oraz dymi ale na biało. Test na Co2 w układzie jest niemiarodajny, na tym etapie nic nie wykaże. Przerabiałem to niedawno, po wymianie upg nic nie bulgocze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i tak mechanik musi sprawdzić te konektory pompowtrysków, czy samemu da rade? Bo trochę chyba trzeba tam rozebrać

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Dzięki lancer83

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A można jeździć tylko na obrotach do 2500 powiedzmy? Czy może później paść co innego? Bo dojezdzam do pracy tym autem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam dasz rade. Ściągasz osłonę silnika 3 śruby klucz 10 , potem odkręcasz klawiaturę (12 śrub klucz 10). Odłączasz pompowtryski i doginasz te wsuwki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje.

Aha, jak sprawdzałem zbiornik płynu chłodniczego jak silnik był ciepły ale wyłączony to po odkręceniu zbiornik zassał dużo powietrza, to normalne?

Edytowane przez naza13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zassał tylko wypuścił. Na rozgrzanym to normalne. Dopiero po nocnym postoju jak odkręcasz i jest duży syk to jeden z objawów Upg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki koszt wymiany uszczelki orientujesz się może?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, problem został rozwiązany i napiszę co było przyczyną.

Mechanik mówił że te bulgotanie to powietrze w układzie chłodzenia i podobno chłodnica miała małą dziurkę i brała powietrze. Wymiana chłodnicy rozwiązało problem. I przy okazji wyczyszczono zawór EGR - problem z małymi spadkami obrotów na niskich biegach i na postoju rozwiązany. Inny mechanik mówił że pompowtrysk, więc dużo hajsu poszło by w błoto bo pompki są sprawne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności