EXO Zgłoś #1 Napisano 31 Lipca 2015 Witam, tak jak w tytule zmagam się z klekotaniem silnika Pasek 2009r , silnik po odpaleniu jak jest zimny to pracuje jak benzyna cicho natomiast jak się rozgrzeje to jest słyszalny klekot dieslowski. Niestety zmieniłem rozrząd (łańcuch +ślizgi + napinacz) i nie pomogło. Czy zawór sterujący 06H109257A w wałku rozrządu może mieć coś wspólnego z klekotaniem. Gdzieś na forum Audi przeczytałem że ten zawór reguluje ciśnienie oleju które jest dozowane na wałki oraz do napinacza rozrządu. W przypadku wadliwego tego zaworu może dawać za niskie ciśnienie oleju do napinacza i właśnie klekocze łańcuch. Czy jest to możliwe? A może ktoś z szanownych kolegów się zmagał z takim problemem. Proszę o jakąś podpowiedź co może być powodem tego klekotania. W ASO cały czas się upierają że to jest taka kultura pracy silnika, chyba że się czepiam klekotania i tak ma być. A i proszę podpowiedzcie czy silnik CAWB jest to TSI czy TFSI , gdyż na zleceniu z ASO widnieje TFSI Dziękuję za podpowiedzi (jak jakieś się trafią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golfista Zgłoś #2 Napisano 31 Lipca 2015 (edytowane) Może po prostu jest problem z jakąś uszczelką? Takie przypadki zwykle konczą sie na czymś błahym. Przejdź sie do znajomego mechanika i tyle Edytowane 14 Sierpnia 2015 przez golfista Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #3 Napisano 31 Lipca 2015 Może po prostu jest problem z jakąś uszczelką? To prawda, To może być wina uszczelki - tej w drzwiach Gdyby była sprawna nie słyszałby klekotu :muza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mwkolarz Zgłoś #4 Napisano 31 Lipca 2015 EXO a ten klekot masz na wolnych czy podczas jazdy ? u mnie klekocze przy przyspieszaniu i tak od 2 lat i nikt nie ma pojęcja co to jest ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EXO Zgłoś #5 Napisano 31 Lipca 2015 EXO a ten klekot masz na wolnych czy podczas jazdy ? u mnie klekocze przy przyspieszaniu i tak od 2 lat i nikt nie ma pojęcja co to jest ! Kolego ten klekot mialem wczesniej przed zmiana rozrzadu, podczas przyspieszania.Natomiast teraz jest na wolnych obrotach slychac ale jak go troche mocniej pogonie , przy spokojnej jeździe slychac ale nie tak jak po przegonieniu. Wiem ze do mechanika znajomego tylko o takiego dobrego to teraz ze świecą szukać, przeważnie sami mechanicy wymieniacze. W Aso same pajace nie wiedzą co jest albo głupa walą bo jest jakaś wada. Jak uda mi się to rozwiązać to dam Ci znac i innym co się z tym męczą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #6 Napisano 31 Lipca 2015 Wymień wariator i będzie git.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mwkolarz Zgłoś #7 Napisano 31 Lipca 2015 Ja wymieniałem wariator(fazator) i nic się nie zmieniło u mnie klekocze przy normalnym przyspieszaniu jak jadę ostro to jest lepiej aha na zimnym jest jakby ciszej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EXO Zgłoś #8 Napisano 31 Lipca 2015 Wymień wariator i będzie git.... Kolego podobno w tym silniku wariator to jest razem z walkiem rozrządu , tak bynajmniej poinformowali mnie w Aso . Chyba ze się mylę to proszę podajcie nr z etki. Uwierz że napewno przy zmianie rozrzadu bym to wymienił. - - - - - aktualizacja - - - - - http://a4-klub.pl/index.php?/topic/177461-niezdrowy-klekot-silnika-20-tfsi/page-5 zamiesciłem link do tematu o klekotaniu ale w audi , kolega Kamil24 opisał banalny podobno problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EXO Zgłoś #9 Napisano 14 Marca 2016 Witam Klekotanie rozwiazane pomogla wymiana walka dolotowego jest na nim zamontowany nastawnik faz rozrzadu wraz ze wszystkimi popychaczami(konikami) +dźwigienki popychaczy Teraz jest cisza az miło Jak ktoś mòwi że ten typ tak ma to jest w błędzie lub nie słyszał tego silnika od nowości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #10 Napisano 15 Marca 2016 No, tak jak pisałem.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cabal Zgłoś #11 Napisano 26 Marca 2016 WitamKlekotanie rozwiazane pomogla wymiana walka dolotowego jest na nim zamontowany nastawnik faz rozrzadu wraz ze wszystkimi popychaczami(konikami) +dźwigienki popychaczy Teraz jest cisza az miło Jak ktoś mòwi że ten typ tak ma to jest w błędzie lub nie słyszał tego silnika od nowości. Hej a mozesz podac linka do pracy twojego silnika na zimnym pod odpaleniu i potem po rozgrzaniu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
redzi102 Zgłoś #12 Napisano 2 Września 2016 WitamKlekotanie rozwiazane pomogla wymiana walka dolotowego jest na nim zamontowany nastawnik faz rozrzadu wraz ze wszystkimi popychaczami(konikami) +dźwigienki popychaczy Teraz jest cisza az miło Jak ktoś mòwi że ten typ tak ma to jest w błędzie lub nie słyszał tego silnika od nowości. Witam Kolego Mam taka małą prośbę, czy mógłbyś podać dokładnie jakie to silnik. Wiesz pojemność rocznik a najlepiej to kod silnika. Ja mam CAWB 2,0 200KM z 2009r i mam podobnie i po wymianie uszczelki jest ten problem nasilony. Dokładnie to po zejściu z ssania szarpie całym silnikiem kąty zapłonu wariują jak szalone a nawet potrafi zgasnąć, ale gdy przytrzymam go przez chwile na obrotach to i powoli zejdę to chodzi normalnie, no i znowu ale, bo po chwili pracy to znów objawy wracają. Już mi ręce opadają. jeszcze przy tej całej wymianie uszczelki okazało się że jest wadliwa i musiałem jeszcze raz zwalać głowice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EXO Zgłoś #13 Napisano 5 Września 2016 Witam KolegoMam taka małą prośbę, czy mógłbyś podać dokładnie jakie to silnik. Wiesz pojemność rocznik a najlepiej to kod silnika. Ja mam CAWB 2,0 200KM z 2009r i mam podobnie i po wymianie uszczelki jest ten problem nasilony. Dokładnie to po zejściu z ssania szarpie całym silnikiem kąty zapłonu wariują jak szalone a nawet potrafi zgasnąć, ale gdy przytrzymam go przez chwile na obrotach to i powoli zejdę to chodzi normalnie, no i znowu ale, bo po chwili pracy to znów objawy wracają. Już mi ręce opadają. jeszcze przy tej całej wymianie uszczelki okazało się że jest wadliwa i musiałem jeszcze raz zwalać głowice. Witam, mam silnik 2,0 CAWB 2009 r 147kw 200KM Ja kolego wymieniałem w Aso ten wałek wraz z popychaczami, trochę drożej ale mam gwarancję na usługę i części. Może masz problem z napinaczem rozrządu, co zostało u mnie też wymienione wraz z łańcuchem, robota za jednym zamachem i spokój Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #14 Napisano 5 Września 2016 W tych silnikach problemy generuje pompa wysokiego cisnienia a drugi problem to wtryski ktore padaja. Oba problemy generuja niestabilna prace na biegu jalowym oraz trudnosci z odpalaniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeterX Zgłoś #15 Napisano 6 Września 2016 A gdzie tam. Problemy generują PowerBoxy i podobne badziewia, które wykańczają wtryski i pompy. Nominalnie wtryski są bardzo wytrzymałe w zakresie ciśnienia, jakie im fabrycznie dedykowano. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EXO Zgłoś #16 Napisano 6 Września 2016 A gdzie tam. Problemy generują PowerBoxy i podobne badziewia, które wykańczają wtryski i pompy. Nominalnie wtryski są bardzo wytrzymałe w zakresie ciśnienia, jakie im fabrycznie dedykowano. Tez tak uwazam nie mam grzebnietego i jest ok z pompa i wtryskami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cabal Zgłoś #17 Napisano 6 Września 2016 Ja mam tak jak kolega EXO, na zimnym po odpaleniu chodzi lepiej, choć podczas pracy na ssaniu, wydaje taki dziwny dźwięk takie trrrrrrrrrrrrrr, jak tylko obroty spadną to słychać jedynie cyk cyk, wiadomo od wtrysków, ale jak się zagrzeje, to normalnie diesel, jak bym nie wiedział ze mam benzynkę to bym pomyślał że diesel. Za tydzień jestem już umówiony na zdejmowanie pokrywy zaworów, przypuszczam że do wymiany będzie łańcuch z napinaczem, może obędzie się bez wałka rozrządu, oby. No i do czyszczenie nagar o ile bezie występował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #18 Napisano 6 Września 2016 Zdjecie pokrywy nie da informacji o stanie lancucha i napinacza. Sam wymienialem napinacz u siebie i zeby ocenic jego stan wystarczy zdjac zadlepke z dolnej pokrywy rozrzadu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cabal Zgłoś #19 Napisano 8 Września 2016 Wiem, to też będę sprawdzał, bo niepokojące dźwięki akurat z tamtej okolicy dochodzą po rozgrzaniu silnika. Aha i tak na marginesie, czy wie ktos gdzie można kupić oprócz ASO, te wałki rozrządu i wariator, oczywiście nowe? Łancuchy i napinacze po alledrogo itd widziałem, ale wałka i wariatora nie bardzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sensor Zgłoś #20 Napisano 9 Września 2016 Pisz do Marcina (nick na Forum Elemenateur. Myślę ze pomoże w tym temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach