Skocz do zawartości
angger

Klimatyzacja - wentylator sam się załącza na postoju

Rekomendowane odpowiedzi

Na postoju samoczynnie załącza się wentylator przy chłodnicy - chodzi kilka-kilkanaście minut po czym się wyłącza. Sytuacja się powtarza.

Po odpięciu termowłącznika przy chłodnicy(1HO 959 481B) a także czujników klimy 4 pinowego (1H0 959 139B) i 2 pinowego (100 959 625) wentylator dalej pracuje.

Zatrzymuje się natomiast po wyjęciu bezpiecznika z przekaźnika wentylatorów Klimy pod maską (VAG 357 919 506A). Kupiłem na szrocie drugi taki przekaźnik ale sytuacja się powtarza.

 

Rozebrałem obudowę z jednego z nich i obserwowałem. Widać jak stycznik się „zapina”’ i wentylatory pracują. Skąd dostaje sygnał? Czy może oba są walniętę?

 

No bo przyczyna jest gdzieś w obwodzie zasilania wentylatorów klimatyzacji jeśli dobrze rozumiem.

 

 

(PASSAT B4 1994 2E 115KM klima manualna czynnik R134)

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony do prawidłowego działu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze "czujnik dalszej pracy wentylatora", jest on pomiędzy przepustnicą a grodzią, nieco schowany. Podobny jest do czujnika ciśnienia oleju, dochodzi do niego jeden przewód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest jeszcze "czujnik dalszej pracy wentylatora", jest on pomiędzy przepustnicą a grodzią, nieco schowany. Podobny jest do czujnika ciśnienia oleju, dochodzi do niego jeden przewód.

 

Jest taki, żółty, przy kolektorze ssącym, jego odpięcie nic nie zmienia, niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jakim biegu pracuje wentylator i ilu biegowy wentylator masz? 2 czy 3? Ile masz czujników w króćcu chłodnicy, 1 czy 2? (dwupinowe czy 4pinowe?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już naprawione - dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
już naprawione - dzięki

 

to moze bys napisal co bylo nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewód od czujnika dalszej pracy wentylatora miał przebicie na masę - cała wiązka w okolicach akumulatora była przyciśnięta centralką LPG.

Efekt niechlujnego montażu LPG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności