Skocz do zawartości
hepos

[AFN] demontaż turbiny - Obrobiona nakrętka

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz to już tnij kątówką i nowa szpilka i nakrętka :) No chyba, że to jakoś spiłujesz i gwint na szpilce "ocaleje".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz chyba tak - poprobuję jeszcze jakoś to spiłować, a jak nie to będe właśnie wymieniał szpilkę.

W jaki sposób wymienia się szpilkę? Czy wystarczy po podcięciu chwycić np. żabką za to co zostało i wykręcić, czy jest szansa, że szpilka będzie równie zapieczona i pozostanie gwintowanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szpilka jest wkręcona w korpus turbiny, przed próbą odkręcenia potraktuj ją jakimś środkiem penetrującym i powinna pójść. :)

Edytowane przez blackpirate

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, nakrętka też "miała pójść" :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ja od kolektora też nie odkręciłem;/ Torx pasuje ale dokręcona jest tak mocno że nawet nie drgnie a boje się że zerwę gwint.... Może bitem Spline spróbować?

 

Dasz radę dość tam nasadką, żeby był klucz "L" i uderzyć młotkiem? Ja miałem problem z dwiema śrubkami, jak ciągnąłem przez rurkę, to klucz się wyginał. 3 uderzenia w ramie klucza w stronę okdrecania młotkiem 800g i ruszyła.

Edytowane przez hepos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu na zdjęciu widać że kolego walił przecinakiem w stronę turbiny a nie w stronę odkręcenia nakrętki czyli odwrotnie do wskazówek zegara , czy mi tylko się tak zdaje patrząc na zdjęcie ? Jedynym sposobem jest teraz szlifierka kątowa , potem rozwiercanie i nowa szpilka . Takie rzeczy to najlepiej idą po nagrzaniu palnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie bylo robione po piłowaniu brzeszczotem, stąd może takie wrażenie. Odkręcałem w lewo

W końcu udalo mi się odkręcić poprzez przecięcie kawałka nakrętki brzeszczotem, a następnie pukniecie młotkiem i przecinakiem.

Jak użyje dwóch nakrętek, to może obejdzie się bez nowej szpilki, zdecyduje jak będę montował z powrotem.

Dziękuję za,sugestie:-)

 

WP_20150611_010.jpg

 

WP_20150611_003.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i gitara jak jest gwintu w miarę to nowa nakrętka i będzie ok chyba że po ściągnięciu turbo dasz większą nakrętkę pospawasz do około podgrzejesz palnikiem korpus i szpilka pójdzie wstawisz nowa i po sprawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwintu zostało tyle, że po dodaniu dwóch podkładek nakrętka chwyciła mocno. Zatem polecam taki sposób, tj przypiłowanie góry nakrętki na równi ze śrubą (ja troszkę za głęboko spiłowałem).

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności