Skocz do zawartości
isbn19

Proszę o analizę logów 1.9 TDI 130 AWX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mógłby ktoś sprawdzić moje logi statyczne. Objawy samochodu to po całej nocy ciezko pali puszcza dym szary (siwy) i silnkiem lekko szarpie przez chwile.

 

Logi:

http://vaglog.pl/log_213922.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czwarta pompka ma bardzo dużą korekcję, sugeruję wymianę lub regeneracje.

Szarpanie i siwy dym to paliwo, które nie uległo spaleniu, pompka podaje go za dużo, temperatura w komorze nie jest jeszcze wystarczająco wysoka (zimny silnik po nocy, uszkodzona świeca żarowa) i paliwo zamiast się spalać to odparowuje.

 

Jak możesz to wrzuć jeszcze dłuższego (około minuty) loga statycznego 013 po przejechaniu kilku km tak żeby silnik był dogrzany.

Edytowane przez MrTi2310

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie. Postaram się rzucić jutro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mógłby ktoś sprawdzić moje logi statyczne. Objawy samochodu to po całej nocy ciezko pali puszcza dym szary (siwy) i silnkiem lekko szarpie przez chwile.

 

Logi:

http://vaglog.pl/log_213922.html[/

 

dokladnie logi statyczne robi sie na rozgrzanym silniku i nejlepiej ocenic stan pompek w trakcie jazdy korekcje nie powinny przekraczac wartosci +3.00 - 3,00 a bipy +30 - 30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O właśnie, zrób jeszcze logi statyczne 023, też około minuty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logi zrobione tuz po powrocie z trasy. Jedna rzecz jaką zauważyłem to gdy na dworze jest +10 to samochód normalnie odpala nie szarpie nie kopci.

 

http://vaglog.pl/log_214553.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4 PD jest już na granicy korekcji, regeneracja lub wymiana. BIPy są w normie, nie ma jakieś tragedii.

Przy +10 auto może lepiej odpalać bo w ECU są różne dawki startowe dla różnych temperatur oraz kilka map początku wtrysku również zależnych od temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 PD jest już na granicy korekcji, regeneracja lub wymiana. BIPy są w normie, nie ma jakieś tragedii.

Przy +10 auto może lepiej odpalać bo w ECU są różne dawki startowe dla różnych temperatur oraz kilka map początku wtrysku również zależnych od temperatury.

 

Po co od razu wymieniać/ regenerować pompowtryskiwacz(tym bardziej że BIP'y są ok)? Lepiej zamienić miejscami z innym (najwygodniej z pompką #3), założyć na oba nowe uszczelniacze i odpowiednio wyregulować. Koszt max 100zł (ori uszczelki boscha to ~30zł). Jeśli po tym zabiegu korekcja się nie poprawi na tym pompowtrysku(inaczej mówiąc - korekcja dodatnia pójdzie razem z pompką na #3 cylinder) to wtedy dopiero wymiana/ regeneracja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 PD jest już na granicy korekcji, regeneracja lub wymiana. BIPy są w normie, nie ma jakieś tragedii.

Przy +10 auto może lepiej odpalać bo w ECU są różne dawki startowe dla różnych temperatur oraz kilka map początku wtrysku również zależnych od temperatury.

 

mozna spobowac przeczyscic wtryski preparatem liqly moly bezposrednio przed filtrem paliwa korekcje powinny sie poprawic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po co od razu wymieniać/ regenerować pompowtryskiwacz(tym bardziej że BIP'y są ok)? Lepiej zamienić miejscami z innym (najwygodniej z pompką #3), założyć na oba nowe uszczelniacze i odpowiednio wyregulować. Koszt max 100zł (ori uszczelki boscha to ~30zł). Jeśli po tym zabiegu korekcja się nie poprawi na tym pompowtrysku(inaczej mówiąc - korekcja dodatnia pójdzie razem z pompką na #3 cylinder) to wtedy dopiero wymiana/ regeneracja.

 

Masz rację trochę się rozpędziłem. Faktycznie BIPy są w normie, jeśli jesteśmy przy wymianie uszczelek to dołozyłbym 50zł i podjechał do zakładu żeby odrazu przetestowali PD na stole, wtedy nie będzie żadnych gdybań i odchodzi kłopot z ustawianiem i regulacją pompki.

 

mozna spobowac przeczyscic wtryski preparatem liqly moly bezposrednio przed filtrem paliwa korekcje powinny sie poprawic

 

Owszem, możesz zrobić płukanie, ale wiem z autopsji, że dużo to nie da, u mnie korekcja spadła o 0.1mg przy 1.2mg. Ale jak chcesz to żebyś nie szukał to chodzi o preparat nr 2666.

 

Pisząc odrazu o regeneracji miałem na myśli zakład, w którym te wszystkie czynności zrobią na miejscu (test, czyszczenie, uszczelnienie).

Edytowane przez MrTi2310

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszty nowych uszczelniaczy to 30 zł. Wymieniać wszystkie czy ten jeden?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak już robić to najlepiej wszystkie, przy okazji sprawdzi się gniazda, tylko niech robi to ktoś kumaty.

Tak jak mówił kolega Mic15hal - nie ma sensu od razu wymieniać wtrysków, obstawiam, że to nie jest ich wina, a samego "cylindra", tudzież uszczelniaczy. Korekcje tyczą się ogółu sprawności cylindra, a nie tylko wtryskiwacza, a na sprawność ma wpływ wiele czynników, wtryskiwacz oczywiście też, ale z uwagi na "dobre" bip'y - zasadniczo na 90% to nie jego wina.

Jak wszystko będzie na stole i nie szkoda paru złotych - wtedy warto jak wspomniano sprawdzić je maszynowo by mieć pewność, a tak wymienić uszczelniacze, podmienić miejscami wtryski i jak to niewiele da, a korekta nadal będzie słaba na 4'tym, to już z lekka remont zostaje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności