Gość Diodo0 Zgłoś #1 Napisano 22 Stycznia 2007 Witam. Mam powazny problem ktory unieruchomil mojego passacika:( Tzn leje mi sie lewy tylny zacisk hamulca. i teraz moje pytanka ktore brzmia: 1 czy da sie naprawic taki zacisk czy zawsze trzeba kupic nowy!!?? 2bylem u mechanika i dupek mi pogorszyl bo teraz to leje doslownie i chcial mi wcisnac nowy zacisk za 700 zl!! i czy znacie sklepy gdzie sa tansze?? 3jesli nowy zacisk to czy od B3 podejda albo od innego VW Dodam ze mam Passata B4 Prosze o podpowiedz i odpowiedz:) Z gory dziekuje Dodam pare fotek mojego zacisku:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #2 Napisano 22 Stycznia 2007 Witam.Najpierw trzeba zacisk rozebrać(wykręcić tłoczek).Jeśli na gładzi tłoczka i cylinderka nie ma wżerów i głębokich rys to z powodzeniem możesz powymieniac tylko uszczelnienia.Komplet uszczelek firmy Autofren to wydatek koło 25 zł. Zacisk od B3 powinien podejść.Dla spokojności zmierz suwmiarką średnicę tłoczka - bo tylko tym mogą się różnić.Jak chcesz od B3 to w dziale POLECAM masz adres do gościa w Zduńskiej Woli.Kupisz tam używany w dobrym stanie.Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #3 Napisano 22 Stycznia 2007 Są w sprzedaży reperaturki - zestawy uszczelek, tłoczków... Ad 1) Czy zastosować nowy zacisk czy regenerować stary - musisz ocenić stan starego: - czy odpowietrznik da się odkręcić - czy nie ma wżerów w cylinderku - ewentualnie innych uszkodzeń na istotnych elementach zacisku. Ad 2) Może nie jest skończonym dupkiem, bo jak się sączyło i rozebrał zacisk, to się wszystko wysypało i tyle. Cena 700zł - chmm, chyba sporo... Ad 3) - Nie wiem Ale znając VW to wysoce prawdopodobne. Jeśli zdecydujesz się na regenerację to załatw wszystkie kółka, będziesz miał spokój. edit: Przemek był szybszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Diodo0 Zgłoś #4 Napisano 22 Stycznia 2007 Dzieki panowie w takim razie bede majstrowal:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #5 Napisano 9 Lutego 2008 i ja mam takie pytanie na temat zacisku lewego tylnego, mianowicie kapie mi płyn hamulcowy gdy zaciągnę hamulec ręczny czy taki zestawik wystarczy do naprawy?a może ktoś posiada rysunek zacisku tylnego z jakich części on sie składa http://moto.allegro.pl/item304807200_zestaw_tylny_audi_80_100_golf_passat_transporter.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kotweiler Zgłoś #6 Napisano 9 Lutego 2008 Oczywista, wszystko to samo tzn. zaciski, tarcze, klocki. Jak chcesz robić sam, to najpierw rozbierz, sprawdź stan elementów odpowiedzialnych za uszczelnienie, tłoczek oraz sworzeń na dźwigni ręcznego. Jak powierzchnie pordzewiałe to trzeba wymienić zacisk, bo nowe uszczelniacze nic nie pomogą. WAŻNE!!! W czasie naprawy należy zwrócić uwagę, aby tłok przy składaniu, miał odstęp od klocków 1 mm, jezeli nie ma trzeba kręcić tłokiem w lewo lub prawo, aby nastawić odstęp 1 mm. Śruby samohamowne mocujące zacisk, należy założyc nowe. Śruba z rowkiem, na górny otwór prowadnicy, a tą zwężaną skokowo na dolny. Jeżeli tak nie zrobisz, to nie pytaj potem, dlaczego zacisk działa nieprawidłowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach