Skocz do zawartości
luzipower

Proszę o analizę B5 FL 2001 1.9 TDI-PD + virus GOODHOPE

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. W tych sprawach jestem laikiem, dlatego proszę serdecznie o przejrzenie moich logów.

 

2 lata temu robiłem wirusa u GOODHOPE`a i wypluł takie logi:

PRZED

http://vaglog.pl/log_211789.html

PO (chyba:-P)

logi po virusie.jpg

 

Przez 2 lata nie robiłem nic, obecnie dałem pompki do czyszczenia ultradźwiękami (nie regenerowałem) i wymienione były jakieś zestawy naprawcze. Wczoraj zrobiłem kilka logów, resztę zrobię później, chyba, że uważacie, że muszą być wszystkie od razu ?

 

I. Podstawowe 011 - było napisane, że jak będzie ok to wtedy robić resztę logów

 

011 statyczne:

http://vaglog.pl/log_211787.html

 

Czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego obroty nie są cały czas równe, a skaczą pomiędzy 819, a 840 ? jest to dość denerwujące, gdyż odczuwalne jest "telepanie" auta. Jest to delikatne, ale auto się buja i martwi mnie to...

 

011 dynamiczne:

http://vaglog.pl/log_211784.html

 

dużo się zmieniło od czasów virusa ? zrobiłem jakieś 40 tyś km

 

II. Pompowtryskiwacze:

 

018 statyczne:

http://vaglog.pl/log_211785.html

 

018 dynamiczne:

http://vaglog.pl/log_211782.html

 

023 statyczne BIPY:

http://vaglog.pl/log_211786.html

 

dlaczego 4 blok jest cały czas na minusie (jako jedyny) no i jako jedyny odstaje od reszty (reszta na plusie) co to oznacza ? czy według tego testu wychodzi, ze najlepszy stan jest pompki 1, 2 i 3 są trochę gorsze (i w miarę równe sobie) a 4 pompka jest do dupy ?

 

013 statyczne KOREKTY:

http://vaglog.pl/log_211783.html

 

ktoś może mi łopatologicznie wytłumaczyć co i jak z tym ? dlaczego 1 i 3 jest na minusie, a 2 i 4 na plusie ? im bliżej zeru tym lepiej, czyli 2 jest się okazuje w najlepszym stanie ??

 

Reszta logów:

001:

http://vaglog.pl/log_211843.html

 

003:

http://vaglog.pl/log_211844.html

 

004:

http://vaglog.pl/log_211845.html

 

008:

http://vaglog.pl/log_211846.html

 

010:

http://vaglog.pl/log_211847.html

Edytowane przez luzipower

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logi zrobiłeś już po czyszczeniu pompek? bip-y wyglądają ok, korekcje na 4 pompce powyżej normy. Jeśli chodzi o dynamiczne 011 to turbo z dołu przeładowuje i być może czeka Cię w najbliższej przyszłości czyszczenie geometrii turbiny. Masz jakiś wykres z hamowni po modyfikacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- znasz jakiś dobry opis na necie tłumaczący dokładnie bipy i korekty, abym zrozumiał o co w tym biega ?

 

- Tak logi robiłem po czyszczeniu ultradzwiękami i wymianie jakiś rzeczy w gniazdach (nie za bardzo się znam)

tutaj masz wykresy z firmy co czyściła, wrzuciłem na forum, ale nikt mi nic nie umiał powiedzieć co oznaczają te dane :-(

http://forum.vw-passat.pl/threads/143968-B5FL-pompowtryskiwacze-pro%C5%9Bba-o-pomoc-w-odczycie-testu

 

co oznacza korekcja na 4 powyżej normy ? czy to oznacza, że pompka jest jednak do regeneracji/ wymiany ?

 

- z tą geometrią to odezwę się do GOODHOPE`a niech mi podpowie, jak się zrobi ciepło to będę wstawiał FMIC i jechał na zestrojenie.

 

- Wykres:

PASSAT_PD130_PSR.jpg

Edytowane przez luzipower

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrządu do ustawienia .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozrządu do ustawienia .

 

rozrząd ? po czym to wywnioskowałeś ? rozrząd był robiony przed wirusem i moder nic nie mówił, że jest źle ustawiony, od tego czasu nic nie było kombinowane przy rozrządzie - co przestawił się ? Wiem, że napinacz jest dupny i mocno sie odchyla, ale moder mówił, że wytrzyma (że kolejny mam kupować porządny)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd faktycznie masz rozjechany, grupa 004 kolumna ostatnia wartość powinna oscylować jak najbliżej 0, u Ciebie skacze od 1.1 do 5.0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GoodHope odpisał, że:

- wtryski jak nic się nie dzieje zostawić jak jest

- turbawka, "to wygląda jak by zaworek przeciągał podciśnienie, ale z pewnością to problem zmiennej geometrii nie jest, bo góra zachowuje się poprawnie, przy zacinającej się sztandze zawsze u góry jest problem"

- rozrząd cofa się przeogromnie - jutro wymieniam napinacz !

Edytowane przez luzipower

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę to trwało, bo miałem dużo na głowie.

 

Wczoraj zawitał u mnie kompletny zestaw z przodu: Wszystkie paski CONTI, Wszystkie rolki i napinacze INA, pompa HEPU - koszt masakryczny, bo sam napinacz paska wielorowkowego (też już się wysrał) 450 zł w sklepie (na allegro widziałem nawet za 300, ale nie było czasu na paczki i oczekiwania...)

 

Już nie mogę się doczekać aż zloguję go teraz i zobaczymy co wypluje - wstawię niebawem i poproszę jeszcze raz o opinię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności