Skocz do zawartości
Gość p12

Osiągi passata B5 kombi TDI AFN 110KM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam...mam paska 3 b 99 silnik 66 kw czyli zwykły tdi...ale jak czytam posty to się zastanawiam nad róznicą miedzy 90 a 110 ...z opisów wynika iż większosc uzytkowników ma podobne osiagi a mój nawet lepsze...autostrada w niemczech to 192 km (...)

 

Między 192 a 200 (są to i tak zawyżone wartości, licznik przekłamuje) jest spora różnica, jeszcze większa jest między 200 a 210km/h co wynika z prostych praw fizyki. Im większa prędkość, tym szybciej narasta opór powietrza opływającego samochód.

 

Małe porównanie (wartości mocno zaokrąglone):

Maluch 24 KM - max 100km/h

Passat 110 KM - max 200km/h

Bugatti Veyron 1000 KM - max 400km/h

 

Aby Passat jechał jechał dwa razy szybciej niż maluch, potrzebuje o 76KM więcej. Zaś aby Bugatti pojechało dwa razy szybciej niż Passat, potrzebuje ich o 890 więcej! To nie wynika tylko z masy czy samych oporów toczenia, tylko z wykładniczego wzrostu oporu powietrza wraz ze wzrostem prędkości.

 

Co mam jednak na myśli. Że różnica w potrzebnej mocy do osiągnięcia prędkości 192km/h a 200km/h jest większa niż Ci się wydaje i potrzeba na nią dokładnie tych 20KM więcej, czyli tyle ile maluchowi żeby osiągnąć 100km/h ...

 

Przesiądź się ze 90-ki na 110-kę, poczujesz różnicę. Podobnie jak ze 110-ki na 130-kę, podobnie jeżeli zrobisz to w odwrotnej kolejności czego nikt chyba nie stosuje w praktyce ;)

 

Do reszty. My tutaj tak się zachwalamy jak to AFN ciągnie, a ja mam na ten temat inne zdanie. Wcisk w fotel na 2-gim czy 3-cim biegu jest fajny, ale wynika głównie z tego że przyrost momentu obrotowego w tym silniku jest bardzo gwałtowny przez co ma się tylko wrażenie "mega przyśpieszenia" To tylko złudzenie, wystarczy popatrzyć się na liczby - 11,5 sekundy to przeciętny wynik jak cholera, bo takie czasy maja już samochodziki miejskie. Dlatego też polecam cieszyć się jazdą komfortowym i oszczędnym samochodem z silnikiem diesla a nie szukać kogo by tutaj skillować na światłach tylko po to żeby mieć zrąbany dzień.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lluukkaasss

dokladnie ale w AFN masz frajde w wciskania na 2 i 3 a o to chyba chodzi ?

 

ja na dniach chipuje AFn na 145 KM bedzie juz poganiac

 

jesli chodzi o afn konta 90 tki, 90tki zostaja w tyle na trzecim biegu gubisz 90tke, pozdrawiam

 

tak samo awx 130 gubi AFN-a seryjnego afna bo z modowanym ma juz ciezko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
..spalanie wyszło 6.5 l...miasto teraz ok 7l...i nie ma sie co czarować że będzie mniej..no chyba ze ktoś jeźdi na 5 biegu 50km/h

 

Kolego 6,5 litra to jednak sporo bo u mnie 6 osób ;) + bagaże + klima ,każdy bieg 2800-3500obr,140-150 i 6 literków na 100 km:p, a miasto 6 literków bez klimy a 7 z:rolleyes:

a co do 50km/h na 5 biegu to już przesadziłeś bo wtedy wcale mniej nie spali,zreszta wrzuć piątkę przy 50 to zobaczysz reakcje tdi...

 

a co do spalania to wg.komptera jest w stanie w trasie zejśc do 4,4 l...tyle wyszło w trasie...ale to nie na moje zdrowie i nerwy..

 

 

no wiadomo że nie kupuje sie tdi po to by paliło 4,4l ;) bo jeśli na to się liczy to trzeba poszukać sobie innego autka w sdi .

Edytowane przez radek82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawelf

zgadzam się z wami...jednak jechałem 110 i powiem ze byłem rozczarowany ta jazda w porównaniu z moim..no chyba że kumpel ma cos nie tak z turbo..lub co innego ...130 km nawet nie porównuje..bo to odrzutowiec więc nie będę sie wygłupiał...a jak wygląda sprawa z umiejscowieniem turbo w w 90??

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tymi koniami to prawda ale nie dokonca, ja mam dwa passaty jeden kombi jeden sedan. Z tego takie moje odczucia, sedan jest ok ciagnie równo na kazdym biegu, ale jak jade kombi to wydaje mi sie ze na 1, 2, 3 ma wiecej mocy, jest jak by mocniejszy ale tylko na tych biegach, 4 i 5 normalnie spokojnie, zato sedan wlasnie na 5 ma jeszcze spory zapas mocy i ciagnie jak glupi. Wiec mam porownanie na codzien. Wydaje mi sie ze sedan i kombi maja róznie namisane mapy wytyskowe i programy sterujace praca silnika, z tad te róznice w stylu i rozdziale mocy. Obydwa autka to afn 110 KM. sedan przebieg 140 tys sprawdzony :) a kombi niby 170 tys. ale kto tam wie mysle ze z 50 tys wiecej bylo zanim do mnie trafil.

ps. obydwa 1999rok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...jednak jechałem 110 i powiem ze byłem rozczarowany ta jazda w porównaniu z moim..no chyba że kumpel ma cos nie tak z turbo..lub co innego ...130 km nawet nie porównuje..bo to odrzutowiec więc nie będę sie wygłupiał...

 

kolego 130 KM to odrzutowiec dla 90 ale już nie dla 110.arturj Ci wytłumaczył.moim seryjnym afn-em o 90 zapominam juz na 3,4 biegu i podobnie jest z 130 która zapomina o 110 w podobnym przedziale.wiadomo że majac 90 nie wspomnisz o 130 bo wrzucajac trójkę u siebie już nawet wlepy na 130 nie zauważysz;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zgadzam się z wami...jednak jechałem 110 i powiem ze byłem rozczarowany ta jazda w porównaniu z moim..no chyba że kumpel ma cos nie tak z turbo..lub co innego ...130 km nawet nie porównuje..bo to odrzutowiec więc nie będę sie wygłupiał...a jak wygląda sprawa z umiejscowieniem turbo w w 90??

 

Pozdrawiam

 

Masz nieco dziwny silnik, niby to seryjna 90 ale masz turbine ze zmienną geometrią łopatek (taka jak w 110) i bardzo wydajną pompę wtryskową. Słabym punktem w porównaniu do 110 są wtryski. Mówiąc w skrócie masz 110 zdławioną do 90 przez wtryski, za to fabryka wyposażyła ten silnik w pompe 11mm, bardzo porządana przez tunerów - taki dziwny wytwór panów inżynierów z VW.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przejedz sie A8 4.2 TDI i wtedy sie wypowiedz co do TDI'KOW;) Alo wsadz ten silnik co masz do budy golfa i zobacz jak bedzie szedl... Jak porownywac to samochody mniej wiecej tymi samymi parametrami masa moc itp...

 

Zgadzam się w 100% Afn nie jest na wyścigi, ale daje rade na trasie i w mieście. 1,9 131 Km na pd wiele lepiej sie zbiera ale jak jeździłem przez tydzień ojca passkiem ( a czasami lubię przeciągnąć go ) spalanie zobaczyłem to sie załamałem ja swoim AFN'em to jak jade w korkach raz 80 za tirem a zaraz 160 ablo i trochę wiecej to bez klimy ostanią porą się zmieściłem w 5,3 ;) a wyjeżdżając z gdańska nikt nie nadążał za mną ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz zdecydowaną rację, jesteś jedną z osób które nie lubią jeździć dieslem - ja nie lubię benzyną (wolnossącą) i to kwestia gustu tez mi się wydaje.

 

Mnie osobiście śmieszy dyskusja o osiągach w stylu 1.8T kontra 1.9TDI. Jak już w końcu wychodzi na to że 1.8T jest mocniejszy, łatwiej wyciągnąć dużą moc i może pęknąć nawet 300KM to pada argument o ekonomice. Nie robi dłubie się samochodu na 300KM żeby później liczyć każdy litr! ;)

 

Ale wracając do sedna tematu. Do normalnej jazdy AFN to fajny silnik. Mało pali, wytrzymały i dobra dynamika (w sensie do przyśpieszania nie trzeba robić redukcji o dwa biegi) tylko gaz do połowy i przyśpieszamy z każdego biegu. Wcisk w fotel ma, ja sam osobiście to lubię - jadąc benzyną w której moment przyrasta łagodnie mi tego brakuje, jakoś mniejszą frajdę z jazdy wtedy mam.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz zdecydowaną rację, jesteś jedną z osób które nie lubią jeździć dieslem - ja nie lubię benzyną (wolnossącą) i to kwestia gustu tez mi się wydaje.

 

Mnie osobiście śmieszy dyskusja o osiągach w stylu 1.8T kontra 1.9TDI. Jak już w końcu wychodzi na to że 1.8T jest mocniejszy, łatwiej wyciągnąć dużą moc i może pęknąć nawet 300KM to pada argument o ekonomice. Nie robi dłubie się samochodu na 300KM żeby później liczyć każdy litr!

 

Ale wracając do sedna tematu. Do normalnej jazdy AFN to fajny silnik. Mało pali, wytrzymały i dobra dynamika (w sensie do przyśpieszania nie trzeba robić redukcji o dwa biegi) tylko gaz do połowy i przyśpieszamy z każdego biegu. Wcisk w fotel ma, ja sam osobiście to lubię - jadąc benzyną w której moment przyrasta łagodnie mi tego brakuje, jakoś mniejszą frajdę z jazdy wtedy mam.

 

Pozdrawiam

 

No wlasnie nie, lubie mojego TDI, lubie moje auto i narazie nie zmieniam, jestem zadowolony. Chodzi o to ze wszystkie wspaniale zalety i argumenty ktore ludzie mi podawali, jak polecali mi TDI, padly jak zdechla mucha w kibelek:P Chodzi o to, przereklamowane spalanie i osiagi co nie znaczy ze jest zle:D Jestem zadowolony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dyskusja troche odbiegla od tematu :) hehe a co do tematu to wlasnie wrocilem z niemiec i mialem taką dość śmieszną sytuacje:

wyjechałem z Polski na naszym paliwie (zatankowane ON Verva na Orlenie), na autostradzie max 198km/h i nie chcial isc wiecej, do tego dosc slabo sie rozpedzal powyzej 160

jak wracalem to nalalem w Niemczech na pusty bak zwyklej ropy na jakiejś stacji nawet nie wiem jakiej :)

pod wiatr 203 km/h a z wiatrem 205 km/h sa to wskazania licznika na gps bylo 199km/h

 

no i znowu w polsce tankowanie i znow to samo auto mułowate w porownaniu od tankowania u sąsiadów...

 

i w sumie osiagi zalezą też od paliwa, u nich niby zwykly diesel a u nas niby ten lepszy a wcale nie powiedziane ze lepszy nic zwkly ;d troche zagmatwane:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sobieraj10

Co do osiągów to ścigałem sie ostatnio na zamknietym lotnisku z golfem IV 1,9 TDI 90KM i mnie niestety odstawił :( no ale tak to jest z nadwaga mojego Paska:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sam chciałem jakieś V6 lub 1.8T ale ostudził się mój zapał ...Spalanie drugorzędna sprawa. Cisza to jest największy argument dla mnie ... A co do spalania ok, tylko, że te 13 l w 1.8t i pilnowanie się z pedałem gazu mnie powstrzymało. Można wstawić gaz, lecz ja nie uznaje tego (niszczy silnik, powoduje częste usterki z osprzętem).

 

Dzisiaj wymieniałem filtry ( po jakiś 20k km) silnik się zrobił trochę żwawszy ;) zaślepiłem też EGR. Po niedzieli będę dochodził dalej co jest nie tak z przyspieszeniem pow.160 km/h. Zastanawiam się, czy bagażnik na rowery na dachu i belka szeroka na szerokość samochodu i gruba na jakieś 30-40 cm mogła mi tak wpłynąć na V-max ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie żebym jakoś specjalnie bronił kolege radek82, ale "stare" TDI porównać do PD nie bardzo się da. W swoim AHU (dawka 3.2mg) spalanie miałem na takim poziomie, że też nikt w to nie wierzył. Teraz PD w automacie łyka mi 8-9 i cała ekonomia diesla poszła w las. Pojeżdzę nim pół roku i kupie poczciwego 90KM który wierzysz czy nie w szóstce się mieści.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bzdura totalna, kolego już nie wiesz co piszesz tak bardzo jesteś zafascynowany swoim autem! Najlepsze na świecie prawda?! I najmniej pali!!! Szczęściarz z Ciebie, szkoda słów...

 

Ja nie jestem zafascynowany tym autem tak jak myślisz kolego.Co do spalania to jak nie wierzysz to przyjedź udowodnię.Sam byłem zaskoczony bo sie tego niespodziewałem.I pewnie powiecie że kolejne auto też wychwalam 1,6D 4,5-4,7 na 100km.a co do 6-osobowego auta to ja tez nie mam ,ale akurat zaistniała wtedy sytuacja zmusiła mnie do takiego podrozowania.

sam pawelf piszesz ze Twoje auto spala w trasie do 6 ,wiec 5,5 to tez do 6.to caly zapakowany np.6-6,2.A lyzka na to niemozliwe.

Kolega Stern ma rację ze sie smialo 90KM miesci w 6.I ze porownanie TDI na pompie a na pompowtryskach raczej mija sie z celem.Podobnie mozna twierdzic ze 90konny silnik troszke trudniej ma rozpedzic taka bude niz 110 i na miescie moze byc roznica ,ale w trasie juz powinno sie wyrownac.

 

Przeciez nie ma sie o co spierac.Ja tylko napisalem wlasne doswiadczenie i nie kazdy musi sie z nim zgodzic tak jak ja nie musze sie godzic z waszym zdaniem.Wcale nie chce wychwalic tego auta bo momentami mialem juz dość.

Kolego pawelf mozemy zrobic tak ze jesli moja 110 spali mniej niz Twoja 90 to mi ja oddajesz darmo a jesli nie to ja Tobie daję swoje 110.Mysle ze jesli jestes pewny ze klamie to tylko brac bedziesz mial 2 i to do tego jeszcze od cudotworcy jak to napisałes.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności