Skocz do zawartości
format_ikz

Proszę o analizę Passat b5 fl 18.t - AWT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Proszę specjalistów o analizę logów, bo sam nie daję rady.

Mam taki problem, że pojawia mi się standardowo Check i szukam przyczyny.

 

Oczywiście powtarzalne błędy:

 

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 35-00 - -

 

17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)

P1297 - 35-00 - -

 

i nie raz takie ustrojstwo

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

P1654 - 35-10 - - - Intermittent

 

Nadmienię , że tak autko jest na gazie i dlatego (1,5 roku) i jestem u gazownika co jakiś czas by korygować mapy dawki paliwa, ale gazownik powiedział, że nie widzi potrzeby bo dawka jest idealna. Więc temat z nim zamknąłem.

 

Przed wstawienie podtlenku LPG wymieniłem oczywiście turbo na nowe ( nie regenerowane) komuś wypadło z tira, bo stare robiło się czerwone po dosyć ostrym butowaniu i słychać było kręcące się łopatki na biegu jałowym.

Ofiarą przed wstawieniem gazu padły również nowe świece, cewki i przepływka ( Bosch oryginalna) oraz 2 sondę na nową ( też oryginalna).

 

Logi :

kanał 003, 031l

kanał 115, 002l

 

Oczywiście podejrzewam, że to wszystko jest przyczyną zaślepienia oryginalnego( sprawnego) zaworu DV i wstawieniem koło i icka zaworu całkowicie atmosferycznego blow off.

 

Z góry dziękuję za przychylność i proszę o dobre wiadomości :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływka bardzo mało wskazuje, jesli jest nowa, to możliwe zę jest nieszczelność na odcinku przepływka wejscie do turbiny, oczywiscie przywróc normalnie podłaczenie ogr. zaworu dv i wyrzuć tego blow off. nie wiem czemu jeszcze tego nie zrobiłeś jesli podejrzewasz że tam jest przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem podejrzewać jak zaczął mi się błąd wyskakiwać o spadku ciśnienia, a przede wszystkim dopiero sam nabrałem podejrzeń dopiero po swojej analizie logów, jak robiłem sobie wykresy, ale wolałem się upewnić nim znowu zacznę wchodzić pod auto

 

Oczywiście mi czek pali się cały czas przez ten cholerny błąd 16804 dlatego podłączam vaga co jakiś czas.

Za zawór dv zabiorę się jak zwolni mi się kanał i wtedy zrobię logi ponownie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek Blow Off przy tym silniku nie ma racji bytu, gdyż układ jest tak zbudowany, że najlepiej sprawdza się ori DV. ;)

Wracaj do ori bo w niczym ono nie przeszkadza, a inne bajery to tylko z kieszeni. ;)

 

 

cholerny błąd 16804

Błąd wskazuje na ubity kat. Jeżeli jest problem z mieszanką np. zła regulacja LPG to też może się pojawiać. ;)

Może już czas pozbyć się kata, a sondę i diagnostykę kata wyłączyć w ECU. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grucha, dzięki za info zaraz zakładam org. DV, muszę się pobawić bo rozciąłem org rurę dolotową do icka, muszę jakoś teraz ją zaślepić.

Blow'a dostałem od brata, wtedy jeszcze nie miałem pojęcia, że mam układ zamknięty i przy tak małej mocy robiąc układ otwarty szkodzę sobie.

 

Muszę pojeździć trochę na PB, czy mi się błąd pojawi, bo coś mi się nie podoba i podejrzewam, że tylko instalacja jest winna a nie kat. ale w końcu gazownik na kompie pokazywał mi wykres, i idealnie się nakłada.

 

Grucha , a takie modyfikacje w Ecu bez sondy i analizy kata to szybko idzie zrobić i jak kwotowo to się przedstawia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurka panowie założyłem zawór DV odwrotnie niż na rysunku, bo jak ściągałem to nie zrobiłem zdjęcia jak być w oryginale

dopiero na necie znalazłem fotkę jak powinien być

http://www.a6klub.pl/download.php?id=11906

 

czy jazda na odwrotnie założonym zaworze czymś skutkuje.

 

Przyznam autko zbiera się fajnie, bynajmniej lepiej niż na BoV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, brak odpowiedzi..poczytałem na forum audi i jedni piszą że można inni nie.

Zamieszczam logi, o dziwo błąd ZNIKNĄŁ :bezzebow

 

17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)

P1297 - 35-00 - -

 

kanał 02-115

kanał 115-118

kanał 2-33

 

Proszę o analizę czy wszystko ok, bo różnicę odczułem miedzy DV a BOV

jeszcze raz dzięki koledzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grucha , a takie modyfikacje w Ecu bez sondy i analizy kata to szybko idzie zrobić i jak kwotowo to się przedstawia.

Dla kogoś kto wie co robi to zabieg w miarę szybki tylko trzeba podjechać autem. ;)

A kwotowo to zależy od wykonującego robotę. ;)

 

Jeszcze masz trochę krzaki korekta na ubogo, a czas wtrysku dziwnie za krótki.

Jeśli jesteś pewien oryginalności przepływomierza to szukałbym jeszcze nieszczelności. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, jak coś będę wiedział więcej czy na 100 % kat , to zabawę z Ecu zacznę od rozglądania się z woj. dolnośląskim

 

Kurka rano byłem zahukany i nie wyłączyłem lpg, więc te logi są do poprawy.

Teraz sobie przypomniałem jak napisałeś że czas wtrysku krótki i odrazu pomyślałem o wtryskiwaczach gazzu.

 

Jeśli jesteś pewien oryginalności przepływomierza to szukałbym jeszcze nieszczelności

Tak Bosch 280 218 100 no chyba, że półtora roku już ją szlak trafia.

 

W sprawie nieszczelności to leżałem wczoraj pod autem, brat wstawiał mi obroty i nie zauważyłem/usłyszałem żadnych dziwnych dźwięków czy zasysania, może odwrócić działanie zaworu DV na taki jaki powinien być, bo przypomnę założony mam na odwrót.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kurka rano byłem zahukany i nie wyłączyłem lpg, więc te logi są do poprawy.

Więc skasuj błędy nawet jak ich nie ma i daj logi na PB. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo pompuje ładnie, ale coś nadal jest tam namieszane bo przepływka za mało mierzy, sprawdz dolot najlepiej kompresorem żeby upewnić sie że nie ma dziury, jęsli nie to trzeba podmienić przepływke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, całe szczęście że turbo ok, w końcu turbina nowa-nowa fabryczna od 1,5 roku .

wiec mniej więcej zacznę spokojnie sprawdzać dolot, pomału wąż po wężu, ale zacznę od tego przewodu łączącego kolektor z ezektorem tudzież eżektorem, i najlepiej będzie jak szybciej zakupię używkę boscha na allegro, bo to najłatwiej i najszybciej zrobić.

 

Nie mam nikogo znajomego, nawet z okolicy, kto by miał 1.8t, a już nie wspomnę o AWT.

 

Na razie wypadam czasowo i nie mogę grzebać, a po 2 tam jest tak ciasno, że przydałyby się rączki 5 latka.

Dam znać jak coś znajdę i nie omieszkam się pochwalić.

 

Super chłopaki, można na was liczyć :509:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij tak jak wczesniej pisalem od gumowej rury laczacej przeplywke i turbine, podlaczona tam odma i weze od dv i mozliwe ze tam jest gdzies babol.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dolot sprawdzony, ok.

Dv obróciłem tak jak ma być w oryginale.

 

ale pojawił się błąd 17536 na benzynie, oprócz stałego 16804.

Więc zostaje zakupić przepływkę.

 

Zaciekawił mnie ten błąd 18062, co pisałem na początku postu, bo podczas sprawdzania dolotu, stwierdziłem duży rozrzut płynu z tyłu silnika po bloku.

Okazał się winny króciec- pęknięty, muszę kupić nowy.

 

No i rano po odpaleniu temp. na blacie 90-70-60-90-70..i tak skacze, przez 5 minut, bo na ciepłym jest OK.

Błąd był w grupie instruments, i błąd czujnika G2. Wiem czujnik jest 4 pinowy z czujnikiem g62.

 

Ale tu mam pytanie, czy przez zły odczyt g2 do sterownika, ten nie podaje mi złej dawki paliwa i przez to mam błąd ubogiej dawki ?

 

Nie że szukam dziury w całym i tak muszę dorwać nowy króciec to i tak zmienię czujnik na nowy, bo żeby to wymienić to muszę pół dnia w garażu spędzić.

 

dzięki :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Panowie, dzięki za trafną ocenę na samym początku.

błąd z dawką paliwa 17536, zareklamowałem przepływkę, oddali kasę, zakupiłem w dobrej cenie 350 zł nową Boscha i śmiga, nie wywala błędu, auto odrzyło. teraz to mi przepływka dmucha przy 6400 - 157 g/s:hug

 

Poza tym czujnik został wymieniony razem z króćcem , płyn nie znika, no i wskazówka na blacie po odpaleniu auta juz nie wariuje.

Oczywiście błąd w zakładce instruments też zniknął.

 

pzodrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności