Skocz do zawartości
pegaz9

Analiza logów 1.8t - AJL

Rekomendowane odpowiedzi

Od momentu od którego kupiłem samochód odczuwam brak mocy, dopiero w wyższych obrotach czuć przyspieszenie, mam porównanie z taty samochodem, też 180km silnik, u niego czuć wciskanie już przy 2700-3000 obr/min/.

 

Zarzucam niżej moje logi

 

LOG 002 007

LOG 002 013

LOG 002 025

 

Proszę o ocenę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co tam za przepływka w aucie siedzi??

Błędów żadnych nie ma?

Świece i cewki w jakim stanie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zero jakichkolwiek błędów.

Przepływka Bosch 0 280 217 117 /037 906 461 C

Świece wymieniane na nowe NGK - platynowe

Co do cewek to nie wiem, stan zewnętrzny ok.

A co steruje zaworem n75 - przepływki i pomiar z sondy, bo widzę że Duty cycle trzyma się prawie zawsze na 99.6%, a ze wzrostem obrotów powinno maleć, problem z turbiną, DV?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest seria ajl, cos tam grzebane w kompie było do tego to cofanie zapłonu już na pograniczu stukowego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otóż to i niezbyt ciekawie to wygląda.

Albo wgranie serii i logi aby ocenić kondycję silnika, albo niech ktoś kumaty zajrzy w ten soft co tam narezane jest. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Otóż to i niezbyt ciekawie to wygląda.

Albo wgranie serii i logi aby ocenić kondycję silnika, albo niech ktoś kumaty zajrzy w ten soft co tam narezane jest. ;)

 

Sprawdzałem ciśnienie sprężania i jest w granicy 11.5-11.00.

 

bodzik dlaczego sądzisz że coś było grzebane? Z jakiego powodu może cofać zapłon, może np. jakieś uszkodzenie któregoś elementu?

 

Dzisiaj zauważyłem że podczas przyspieszania słyszę syczenie, czyż to może zawór DV?

 

Sprawdziłem dzisiaj bodjaże zawór DV, niech mi ktoś potwierdzi czy dmuchając lub zasysając wężyk z kolektora dolotowego (jak na zdjęciu) nie powinno się dać ani zassać ani wdmuchać powietrze? U mnie puszcza w dwóch kierunkach, więc jak się nie myle to DV do wymiany.

Jeśli tak to jaki/jakiej firmy polecacie.

 

IMG_20150125_171350.jpg

Edytowane przez pegaz9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widać po logach że może byc tam nieoryginalny program, zajrzyj do ecu będziesz widział czy coś lutowane było, co do dv to po tym co piszesz jest uszkodzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem zawór DV, widać poprawę. Zamieszczam nowe logi.

Log 002 007

Log 002 013

Log 002 025

 

Ogólnie zauważyłem różnice w przyspieszenie, ale wydaje mi się że nie jest tak jak powinno być.

Dlaczego tak zapłon cofa i Solenoid Valve jest na takim poziomie (skąd biorą się takie wartości - mapa zmodyfikowana)?

 

Zakupiłem manometr doładowania turbiny, video podczas pomiarów dynamicznych, wg mnie ładuje za dużo.

 

bodzik sprawdziłem komputer, nie zauważyłem by coś w komputerze było lutowane.

IMG_20150131_132009.jpg

IMG_20150131_131910.jpg

 

Czy jest jeszcze jakiś problem z tym samochodem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz wezyki idace od turbiny i n75.

 

Jak sa ok, to masz urwana dzwignie od gruszki przy turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego w logach w grupie 025, N75 jest prawie zawsze wysterowany na 99.6?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie jest urwane, co prawda nie widac żeby był lutowany chip ale wszystko wskazuje na to że jest tam program, wysterownie n75 i cofanie zapłonu na to wskazuje, doładowanie na zegarku także.

Edytowane przez bodzik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale w komputerze AJL jest EPROM niewymazywany (m27c1024), naprawdę nie widać lutowania więc pomijam fakt chiptuningu. Chcę zaznaczyć, że auto było sprowadzone z Włoch. Niech ktoś się wypowie z jakich parametrów komputer bierze na sterowanie zaworem n75? Przepływka, sonda, TPS, czujnik temperatury powietrza...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, być może masz rację, choć nigdy nie widziałem żeby seryjny ajl miał tak wysokie wysterowanie n75, komp wysterowuje n75 na podstawie przepływki i temp, więc przepływke bym podmienił na początek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

program jest seryjny . sprawdz cisnienie paliwa pod obciazeniem . w zdrowym ajl-u przepływ bedzie dochodził do 150 g a czas wtrysku nie bedzie przekraczał 19ms przy 6000 obr .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj na LPG, prawie brak już cofania zapłonu, niestety mam chyba za słaby reduktor i mogę pociągnąć tylko do 4.5obr. bo potem przerywa, muszę pojechać do gazowników na wymianę.

Log 002 013

 

Więc na pewno jest problem z filtrem/regulatorem lub pompą paliwa.

 

Tylko teraz pytanie, czy jest możliwe aby sterowanie zaworem n75 było inne dla aut produkowanych dla państw z cieplejszym klimatem? Moje auto było sprowadzone z Włoch i być może dla nich było też inne sterowanie turbiną, miał ktoś do czynienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Seria nie ładuje 1,2 bar jak na filmie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli niechipowany, lecz seria a ładuje do 1.2 bar to gdzie tutaj jest myk? :dupablada Może coś jest z tą temperaturą zasysanego powietrza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności