marcheloka Zgłoś #1 Napisano 20 Stycznia 2015 Witam, załączam wyniki z robienia geometrii kół. W przypadku tyłu wyniki są na czerwono, poza zakresem odpowiednim. Czym to grozi? Samochód nie był bity, sprowadzony z Niemiec pół roku temu. Czy z takimi wynikami opony się nie zniszczą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #2 Napisano 20 Stycznia 2015 Niech ci poprawia ta geometrie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcheloka Zgłoś #3 Napisano 20 Stycznia 2015 (edytowane) A konkretnie co jest tutaj nie tak? Ta tylna belka jest zle zrobiona? Te czerwone wartosci? Sprawdzałem samochód miernikiem lakieru wszędzie i nic nie wyszło, więc samochód raczej nie bity. Dodam, że tuleje tylnej belki były może z tydzień temu wymieniane, bo się zużyły. Edytowane 20 Stycznia 2015 przez marcheloka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #4 Napisano 20 Stycznia 2015 Sam ostatnio robilem pelna geometrie. Wartosc tylu powinna byc na zielono a u ciebie jedna na czerwono. Ta czerwona strona jest rozbiezna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
apaacze Zgłoś #5 Napisano 20 Stycznia 2015 witaj ponownie, z załączonego foto wynika, że regulowali Ci tylko zbierzność kół przednich...napisałeś, że wyminiałeś tuleje tylnej belki, więc belka była luzowana...ustawijący geometrię powinien ją więc poluzować i jeśli się da (pomimo ori lakieru poprzedni uzytkownik samochodu mógł mieć spotkanie z krawęznikiem) wyregulować ponownie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcheloka Zgłoś #6 Napisano 20 Stycznia 2015 Zapłaciłem stówkę za pełną geometrię, powinno być z tyłu i z przodu wyregulowane. Za 80 by zrobili sam przód. No to będę się kłócił, faktycznie sobie polecieli w kulki. Chcę w końcu zmienić opony ale nie może być tak, że założę nowiuśkie opony a mi je z jednej strony zeżre przez niezbieżność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Avesso Zgłoś #7 Napisano 20 Stycznia 2015 To w pasacie z tyłu też sie ustawia geometrie z tyłu ? jak byłem rok temu to mi mówili ze z tyłu się nie ustawia 0.0 ? Co powiecie na geometrie w firmie Opony express ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #8 Napisano 20 Stycznia 2015 Mi też będąc na sprawdzaniu geometrii powiedzieli że tyłu się nie ustawia a ewidentnie było na czerwono. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcheloka Zgłoś #9 Napisano 20 Stycznia 2015 Hm no to nie wiem, ustawią mi ten tył? Czy za bardzo nie ma co liczyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #10 Napisano 20 Stycznia 2015 Hm no to nie wiem, ustawią mi ten tył? Czy za bardzo nie ma co liczyć? Mi się wydaje że musiałbyś podjechać do jakiś kumatych gości. Bo całej reszcie nie chce się pewnie luzować belki żeby to ustawić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #11 Napisano 20 Stycznia 2015 Tylna belka posiada minimalną regulację w miejscu przykręcenia belki do nadwozia. Można w niewielkim stopniu przestawić zbieżność. Mocowanie do nadwozia przykręcone jest trzema śrubami. W obu mocowaniach popuść przednią śrubę i porównaj ich położenie względem siebie. Prawdopodobnie są różne pozycje. Wg mnie masz lewe tylne koło przesunięte do przodu, a prawe tylne do tyłu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcheloka Zgłoś #12 Napisano 20 Stycznia 2015 W porządku dzięki za opinie. W sumie jakby tak spojrzeć, to te wartości ledwo odbiegają od normy. Tyle, że cholera po dwóch różnych stronach tej normy, więc różnica między stroną lewą a prawą jest spora. A akurat mam zakładać drogie opony całoroczne i chcę na nich długo pojeździć więc lipa by była gdyby się jakoś nierówno starły przez niewyregulowanie geometrii. Tym bardziej, że zostawiłem auto mechanikowi, żeby wymienił końcówki drążków kierowniczych. I jak zapytałem o cenę to on zapytał, czy sam przód czy tył również. Odpowiedziałem, żeby tył też robić, więc wziął 100 zamiast 80. Więc się teraz nie wykręci, że tyłu się nie robi i dlatego olał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcheloka Zgłoś #13 Napisano 21 Stycznia 2015 W takim razie czy próbować wymagać od tego zakładu geometrii, żeby ustawili tą tylną belkę tymi śrubami? Da radę takie niewielkie odchyłki jak u mnie skorygować na belce? Najbardziej mnie denerwuje, że wzięli większą kwotę ode mnie, bo "za geometrię nie tylko przodu ale i tyłu" i teraz się okazuje, że nie ruszone ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #14 Napisano 21 Stycznia 2015 Ja też robiłem ostatnio i gościu mówił że tył nie ma regulacji, jedyne to co można uzyskać na śrubach, ja mam minimalnie poza normę ale mam wytłuczone silentblocki na belce więc może być od tego brak zbieżności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcheloka Zgłoś #15 Napisano 21 Stycznia 2015 U mnie tuleje (czyli silentblocki? to to samo?) tylnej belki świeżo wymienione. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach