Skocz do zawartości
Mlody_tm

Problem z Passatem B7 i temperaturą cieczy

Rekomendowane odpowiedzi

test wyszedł pozytywnie, nagrzewa sie szybciej. to jest termostat i temp otwierania 75st a ja zacisnołem węża ale nie do konca, zrobiłem lekki przepływ, ale i tak pomogło. włąsnie godzine temu kupiłem ten termostat ze strony co podałem wyżej. mysle że we wtorek dojdzie w środe przecinam węża i zakladam. co do węża to wg. schematu na etce i i wszelakich fotkach na google grafika to ten wąż bliżej kabiny, a zawleczka na termostacie czy coś podobnego w kierunku chłodnicy

 

osłone dolną zostaw na mrozy ale górna zdejmij bo go zagotujesz

Edytowane przez wiesiok81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem te przewody ale nie wiem na którym jest to zamontowane w B7. Jak zrobisz fotke to bede wdzieczny :P Oslony narazie zostawie bo i tak dlugo sie grzeje. A przeciez chlodnica jest dużo głębiej i w razie czego wiatrak się włączy, chodzi tylko o to zeby wiatr nie chlodzil silnika (o ile termostat jest sprawny) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, temat się rozwinął widze :) wiec moze ktos cos mi poradzi,

 

Zauwazylem ze po wymianie termostatu DSG cos podczas przyspieszania zaczelo syczeć,

nie wiadomo gdzie... pojechalem wtedy do nich i powiedzieli ze naprawili,

 

i przeprosili mnie ale nie wiem za co... domyslam sie ze podczas tej wymiany cos spierniczyli.... pojezdzilem z miesiac i znowu zaczelo syczec i tak jest do teraz... nie zwracalem na to uwagi az do wczoraj gdy pojezdzilem takim samym paskiem kolegi. ?|U niego cichutko.

 

Czyli jak odkrece i wyjme filtr powietrza bede mial dostep do tego termostatu i węzykow ??? zeby posprawdzac samemu czy cos sie nie rozszczelnilo ????

 

dodam, że inne węże wszystko sprawdzilem,

wymienialem turbine i DPF regenerowalem swego czasu, pomyslalem ze tu tkwil problem. ale syczenie bylo przed i jest po.

 

wiec obstawiam ze problem lezy wlasnie tam w tym termostacie... o ile to mozliwe zeby tam cos sie rozszczelnilo....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo zauważyłem kolejny objaw nie trzymania temperatury - wysokie obroty wiatraka chłodnicy (prawdopodobnie nawet obydwa pracowały) - i to właśnie to może też być powodem problemów z osiąganiem 90*.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie powinny wcale chodzic wentylatory, one w lecie rzadko chodzą.... A co

Dopiero gdy zimno.

 

Tu moze tkwi u Ciebie problem.

 

Niechaj ktos cos :) w sprawie mojego syczenia odpowie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie powinny wcale chodzic wentylatory, one w lecie rzadko chodzą.... A co

Dopiero gdy zimno.

 

Ciekawa teoria, to może w ogóle ich nie montować...............

w starszych pojazdach czasami było to możliwe, we współczesnych, przy wysilonych układach i chłodnicach obliczonych na styk to bardzo ciekawa teoria.......... muszę się w firmie podzielić tymi rewelacjami gdzie ostatnio poszło do wymiany ok. 30 chłodnic w samochodach które z powodu zamulenia co skutkuje zmniejszeniem przepustowości rurek po kilku latach pracy mimo wentylatorów pracujących na maxa powodowały grzanie się silników, a chłodnice teraz takie cieniutkie, a spróbujcie jak będzie wyciek po staremu naprawiać lutowaniem (a w zasadzie zamykaniem obszaru który cieknie).... zmniejszenie powierzchni oddawania ciepła, efekty do przewidzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mowie jak u siebie obserwowalem przez ostatni rok. Rzadko chodzily. A w lecie nigdy na maxa. W zimie ani razu sie nie wlaczyly.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oglądałem te przewody ale nie wiem na którym jest to zamontowane w B7. J

strona 10 ,post 199 ,wrzuciłem zdjęcie ,niestety trzeba zdjąć obudowę filtra powietrza ,a wtedy macie wszystko jak na dłoni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, jutro bede rozbieral i szukal syczenia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

młody tm ani termostat ani płyn napewno ci nie syczy tak wiec szukaj gdzies na dolocie powietrza, od filtra w głąb, może gdzies na jakiejs opasce nieszczelność, przewody na IC ale wydaje mi sie że gdyby była jakas nieszczelność znaczy łapał by lewe powietrze auto by było słabsze i pewnie złapałby jakiś błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki !!! Masz racje. Przeciez termostat dsg to nie powietrze tam dociera tylko płyn :) a on bedzie bulgotal co najwyzej a nie syczal :) po sprawdzeniu wszystko szczelne. To samo powiedzial mechanik, ze jakby cos bylo nie tak to by blad wywalilo....

 

No i pojawily sie bledy... Obadajcie:

 

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/146782-Passat-b7-i-brak-mocy-oraz-migająca-spirala

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyszedł czas na montaż termostatu DSG, mam silnik BMR, wiec oryginalnie go nie było. Zamontowałem termostat marki MAHLE na 56,95 zł.

Napotkałem kilka trudności, np to, że u mnie wymiennik jest podłączony nie tylko gumowymi wężami ale również rurkami, więc jedną musiałem wyciąć i zastosować cosik innego. Miałem troche węży itp od innych samochodów. Oto efekt:

 

IMG_3265.jpg

zdjęcie jak to wyglądało w oryginale

 

IMG_3266.jpg

króciec którego użyłem do połączenia dwóch przewodów (odpowietrznik jest przypadkowy, po prostu takie znalazłem) Można wrzucić jeden długi przewód ale trzeba wtedy wymontować oryginalny z bloku a dostęp jest trudny i nie chciało mi się rozbierać.

 

IMG_3267.jpg

IMG_3268.jpg

IMG_3269.jpg

 

Efekt końcowy, może nie jest to zrobione super profesjonalnie ale za friko ;)

Jedynym problemem był dobór węży, ponieważ króćce termostatu maja 20mm a na wymienniku chyba po 18, wiec trzeba poszukać przewodu który będzie miał końce o różnych przekrojach :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czemu montowales skoro ma go tam nie być ? Pomogło ???:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

montowałem bo nowsze modele maja ;) trochę unowocześniłem :D zdecydowałem się na montaż bo szlag mnie trafia jak przejeżdżam 20 km przy +5 st C zanim silnik dobije do 90. Mało tego, jak się zatrzymam to temp spada :) jutro będzie jazda próbna bo dziś już się zagrzał podczas odpowietrzania układu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ma tam być tylko vw kapneło sie o tym dopiero w 10roku i od tego roku montowane jest juz w kazdym ze skrzynią dsg, ja założyłem tez w tamtym tygodniu i teraz po 10km wskazowka stoi w pionie, wcześniej po 20km troche jej brakowalo do pionu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, po założeniu termostatu DSG do 90 dobija w maks 10km. Odradzam zakładanie osłon zimowych przy tych temp. bo na autostradzie powyzej 140 km/h zaczyna sie lekko grzac :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to i na mnie pora - zaraz ASO będzie ogarniać wymianę czujnika.

Zobaczymy jutro rano czy nastąpiła poprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności